Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Een grote voorraad (zeer) overjarige, nieuwe Märklin loks ontdekt
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Een grote voorraad (zeer) overjarige, nieuwe Märklin loks ontdekt  (gelezen 4253 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Gepost op: 17 December 2010, 10:12:17 »

Toen een poos geleden “mijn” treinenwinkel in Den Bosch, waar ik wekelijks kwam, opgeheven werd, ben ik zoek gegaan naar “mijn nieuwe” treinenwinkel, na een aantal winkels in een wijde omtrek te hebben bezocht, kwam ik uiteindelijk uit bij WSUM in Waalwijk.

Ik ben iemand die graag dingen bekijkt voor ik wat koop, vooral in het stadium waar ik ben, het afbouwen van de baan, heel erg zinvol, hoe het er in het echt uit ziet is 1000 keer beter als de plaatjes uit de catalogus en van een website.

Nu ik er een poos kom, ontdek ik steeds meer, simpel omdat het een heerlijk ouderwetse winkel is met een heleboel van alles wat er toe doet in de modelspoorbouw.

Er zitten natuurlijk ook kanten aan zo’n winkel die voor de eigenaar niet erg profijtelijk zijn, (voor ons modelspoor hobbyisten wel), veel spullen die er al lang staan, dit komt overigens meer voor, toen ik twee jaar geleden in Utrecht mijn BR 64 ging halen, vond ik ook een Vollmer bouwdoos die ik al lang zocht, op de doos stond nog “Made in Western-Germany”…..

Bij WSUM staat een voorraad van zo’n 100 tot 110 overjarige Märklin H0 Locomotieven, een gesprekje met de eigenaar leverde op dat hij het  natuurlijk wel jammer vond dat het er stond, maar dat hij dacht dat er ooit wel een koper zou opduiken.

Toen dacht ik dat ik daar maar eens een handje bij moest gaan helpen, baat het niet, het schaadt ook niet, ik ga er van uit dat er zich onder mijn collega hobbyisten wel belangstellenden bevinden die geïnteresseerd zijn in uit productie zijnde modellen, dus heb ik een paar foto’s gemaakt, waarop de Märklin nummers te vinden zijn.







Als je belangstelling hebt ga dan eens een keer langs bij WSUM, Laageinde 93A in Waalwijk, let op, dit is geen internet winkel, er is wel een website, maar dat is niet veel, en echt het is een geweldig leuke winkel om een paar uur in rond te kijken en koffie krijg je altijd.

Groet, Anne W
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Een grote voorraad (zeer) overjarige, nieuwe Märklin loks ontdekt
« vorige volgende »
Ga naar: