proefabonnement modelspoor en spoorwegentijdschrift Railhobby

Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ontrax 2012 indrukken  (gelezen 8123 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Gepost op: 2 Maart 2012, 19:37:45 »

Ok ff een draadje openen voor Ontrax 2012.
Voorstel is om dit draadje hoofdzakelijk uit plaatjes en eigen ideeen te laten bestaan.
Na het uploaden en afronden van dit stukje zal ik een hak en spaander draadje openen met als thema Ontrax 2012 (ja ik heb kommetaar).

Ok plaatjes uploaden/stukkie schrijven tot zo.

Jan-Peter
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 2 Maart 2012, 22:42:09 »

Nog even en mijn F5 toets is aan vervanging toe. Wordt een flink stukkie of niet?  Grin

Gr. Dave
Gelogd
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #2 Gepost op: 3 Maart 2012, 00:59:40 »

Voor dag en dauw in de trein gestapt naar:
Utrecht en het Spoorwegmuseum.

In Utrecht begon het 'goed', een machinist van de versterkt(!) ingezette sprinter had per abuis de achterste cabine open laten staan. Daar kon dus even gebruik van worden gemaakt.

of zo

Na aankomst direct de banen langs gegaan.
Cussec SA

Een hele aardige baan met een mijn als onderwerp. Mooie helling waar de wagons met kolen met een lier naar boven worden gehaald en ook daarmee weer naar beneden gelaten. Ik was nog wat vroeg, met als resultaat dat er nog wat geoefend moest worden Wink


Le Monorail Lartique

Technisch een heel aardig thema. De monorail lok reed echter behoorlijk hard zodat er geen fatsoenlijke plaat van kon worden geschoten. Plaatje hier boven is dus een grab uit een clip.

St. Pierre et la rue Perrin



Een mooi Frans tweeluik. Dit is een baan waar alles eigenlijk goed is maar waar ik eigenlijk snel op uitgekeken ben. Geen opvallende ideeen, jammer.

La Mine
Gebaseerd op het volgende youtube filmpje.
Overzicht  thumb:


Naast een goed werkend ontlaad systeem voor de karretjes, een paar hele grappige details...



Nu maar hopen dat de kat (en honden) de komende dagen overleven.

Zover eerste gedeelte, zo meteen (na wat zzz) tweede deel.
Jan-Peter
« Laatste verandering: 3 Maart 2012, 01:06:17 door Jan-Peter » Gelogd
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #3 Gepost op: 3 Maart 2012, 01:02:39 »

Nou, vooruit, om jullie nog even lekker te maken met wat nog komen gaat in JP's verslag:


On traXs 2012 by Romar Keijser, on Flickr


Duisterhuizen by Romar Keijser, on Flickr


Duisterhuizen by Romar Keijser, on Flickr


Gindsweid (?) by Romar Keijser, on Flickr


Lake Louisa RR by Romar Keijser, on Flickr


Lake Louisa RR by Romar Keijser, on Flickr


Kautenbach by Romar Keijser, on Flickr


Kautenbach by Romar Keijser, on Flickr


Nolans Warf by Romar Keijser, on Flickr


Nolans Warf by Romar Keijser, on Flickr


Mitropa by Romar Keijser, on Flickr


Saluti da San Vittore by Romar Keijser, on Flickr


Saluti da San Vittore by Romar Keijser, on Flickr

En bij de volgende foto hoort nog een kleine toelichting:

Saluti da San Vittore by Romar Keijser, on Flickr

In de baan zat een knopje verwerkt, en Jan Peter kon zich niet inhouden en moest en zou dat knopje indrukken... Flits........, de fotograaf maakte een foto. Niks bijzonders zou je denken...
Tot dat er ook daadwerkelijk een foto uit de diorama bak werd gespuugd.  Grin
Een aangename verrassing voor ons.  Tongue

Mvg,

Romar
Gelogd
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #4 Gepost op: 3 Maart 2012, 13:47:25 »

Ah volgende in het rijtje.
De Turkse baan. Selcuk-Ephesus. Dit is een baan in drie 'stukken'.
Links:


Center:


Rechts:


Bij andere "hondebot" banen had ik die massieve keerlussen minder gewaardeerd, maar hier was echt werk van gemaakt. Links Griekse arena's en colloseum, rechts de Maria bedevaartsoort.

Links; geweldige miniscenes.

Hoor ik daar Peter Ustinov?

Centraal ligt het station. Hier een mix van Duitse orgine en Turkse (US invloed?)loks, mooie lange perrons maar weinig spannends. De huizen op de achtergrond geven wel gelijk een goede Mediterrane sfeer.


Rechts: Rust en ingetogen enscenering een woord: perfect.

Het voordeel van de 'hogere' keerlussen was dat deze scenes op ooghoogte zaten  Smiley

Zometeen verder.
Jan-Peter
Gelogd
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #5 Gepost op: 3 Maart 2012, 22:06:21 »

Zo daar zijn we weer. Volgende 4 banen hebben als thema DDR (Annschluss Biller, Handelsburo Döppenau, Klaus Dorf en Industrie Bahn), niet helemaal mij ding. Dus komen ze er (misschien)wat bekaait vanaf. Wat niet over het hoofd te zien was, waren de mooie bruggen op deze banen. Zoals:






Was er de vorige keer een overvloed aan Amerikaanse banen, dit keer een goede slectie. Eerst een normaal spoor: City Limits. Een baan gevormt als een naar buiten gerichte L-vorm.
Linker gedeelte. Een station op een aftakking en een doorgaand goederen spoor.


Aardig door kijkjes:






En dit laatste plaatje vormt de overgang naar de korte zijde.






Nou vlug naar de overkant voor een mooie 0 schaal baan: Thanasse - Cabusart
Mocht ik ooit nog eens opnieuw voor een schaal keuze staan.... 0 toch maar eens overwegen.
Zomaar een aantal details.



















Natuurlijk stonden er niet alleen kleine treintjes in het NSM. Dat in het volgende berichtje.
Gelogd
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #6 Gepost op: 4 Maart 2012, 00:11:57 »

En weer verder....

Via deze wagon:



Naar de volgende baan, waar ik Romar zowaar tegen het lijf liep  Wink

Op een ander forum wordt Denemarken kontinu als saai aan gemerkt. Echter smalspoor in Zwitserland kan die naam eveneens krijgen. Normaal gesproken is Zwitsers smalspoor gewoon een excuus om een belachelijke hoeveelheid rails op een zo klein mogelijk oppervalk te duwen, tot dat ...







En in video. Met als resultaat:



Op naar buiten voor wat frisse lucht.
Eerst eens twee neefjes op de foto gezet.

Links de DE1 en rechts de Kameel

Voor de koppellingsfetischisten:




en




De kraan sik van het NSM was echter gesandwiched tussen twee wagons, maar toch een paar leuke plaatjes voor het detaileren van de modellen.




(Waarneer komt Roco nou met het door kijkje tussen motor en stuurhut?


Overigens had de kraan draad betere tijden gekend. Ik neem aan dat met deze draad niet zo heel veel zal worden gehezen ...

Buiten reed niet de normale Jumbo Express, maar verzorgde stoomgroep Rading (Hollandsche Rading) de tractie. Twee locs waren actief, en dit was de mooiste.




Daarna nog even staan praten met Jaap en Marty (van Cardigan Bay). En wederom naar binnen...

Jan-Peter (wordt vervolgd)




Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 4 Maart 2012, 00:47:09 »

Een erg leuk foto-verslagje!! Ben nieuwsgierig naar de rest die kennelijk nog komen gaat. Grin

Gr. Dave
Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 106


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 4 Maart 2012, 01:02:03 »

Jan - Peter geweldige foto's , ben er blij mee door omstandigheden helaas daar geen bezoek kunnen brengen.

wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #9 Gepost op: 4 Maart 2012, 16:19:11 »

En weer binnen, maar eens een bezoek gebracht aan Mitropa...

Eric was druk bezig. Dan krijg je zo'n mafkees als ik aan de tafel...


Maar Eric laat zich niet afleiden.


En voor de nietjes tellers.

Ik denk 1 meer.

Karst stond er ook met z'n digitale pendel baan (DPB)


De kolen aanvullen graag.


Maar ook aan de beginnende treinenhobbyist is gedacht met een Time Saver rangeerbaan.



Na een snelle hap verder met het bezoek.

Lake Louisa RR aka "JH's Swamp logging"
Over deze baan is bij de buren veel te lezen. Dus hoofdzakelijk wat details.

Het dorp.


Een bijzondere vorm van wissels, maar erg mooi uitgevoerd.


Achtergrond wat overbelicht, maar nu zijn de details van de loc goed te zien.


De smid is een autogarage begonnen, 'modern times are around the corner'.


Kijk en zo sta ik ook tijdens mijn werk, level survey in model. Geweldig.

En omdat de loc zo mooi is. filmpje


Von Altwwarnow nach Neukloster. Weer een tweeluik baan, weer DDR.



Overigens was erbij Neukloster een leuke scene van koeientransport.

En weer verder...
Het Stoom Theater in voor de Amsterdam baan. Zo heel langzaam begint het ergens op te lijken. maar als ik de voortgang zie in de afgelopen 3 jaar, zal het zeker nog twee keer zolang duren voordat de baan af is.


Terug naar Ontrax.

Een bijzondere baan. Gasselte. Wat is het bijzondere dan? Mijn ouders wonen hier in de buurt.
Algemeen: Gasselte ligt aan het voormalig spoor (NOLS) van Assen naar Stadskanaal. Rechts naar Gieten (Exportslachterij Udema) en naar links Gasselternijeveen (AVEBE). Alleen het trace en een informatiebord is er tegenwoordig nog terug te vinden.







De brug is nog steeds terug te vinden.

Zo weer een brake in het verslag(je).
Jan-Peter
Gelogd
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #10 Gepost op: 4 Maart 2012, 17:29:55 »

En weer verder  :Smiley

Hé, das een groot model.... ueh, schaal  Huh? ...

 Grin

Wuppertal Krawinklerbrucke. Een mooie baan, met hele mooie bruggen. En 'wat zien ik nu?!' 3-rail? Wink



Eigen bouw.


Leuke doorkijkjes.


En nog een brug.


En een mooie stuw.

Anschluss Ettershausen. Weer een DDR baan, maar nu iets meer geinspireerd.

Kolchoze naar USSR voorbeeld.


Graan overslag.


DDR treinstel.


DDR humor, die heeft geen zwemband meer nodig.  Grin

Duisterhuizen, een baan in 'aanbouw'.
Hier waren de nodige bouwtreinen te zien, en erg mooie bomen.





Alhoewel die bomen weleens in de weg staan voor een leuk middagje vliegeren.

En weer naar buiten om naar de nieuwste hit van Adele te kijken.



Waar duidelijk nog wat werk aan gedaan moet worden.


Tijd voor een nieuwe Roco variant van de NS 2400?

Terug naar binnen voor Landesweit, in schaal I.


En mooi rollend matrieel.



Mooi, maar neemt voor mij iets te veel ruimte in beslag.

Hé Daar hebben we RocoMann. Met de test vormen van de Plan T.





Dat beloofd wat moois te worden, zolang het motorisch ook maar iets wordt.

Nolans wharf. Krijg nou wat. Heb ik zolang met Marty gepraat dat ik gewoon vergeten ben om een fatsoenlijk aantal foto's te maken. Hierbij verwijs ik dan maar even naar Romar's foto's. grmbl. Undecided


Weer terug naar de grote hal, en de comerciele aanbieders en kleine baantjes bekeken.
Esu, Class 77 (Class66) wordt smullen.



En die Br218 ook.

En in video.

Kleine baantjes!
Tarugott Trodöl & Sohn


Fat City Terminal RR



Goede veroudering en de nodige humor! Cool

Zo ik denk nog een berichtje en ik heb ze alle 30 gehad.
« Laatste verandering: 4 Maart 2012, 18:46:32 door Jan-Peter » Gelogd
Jan-Peter
Newbie

Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #11 Gepost op: 4 Maart 2012, 18:44:01 »

De laatste loodjes,  Wink

Gindsweid, Nederlandse baan met dorpskarakter.

De bakkersknecht heeft z'n dag niet, de varkens wel, die hebben vers brood!




Nu begrijp ik dat modelspoorders vaak alleen zijn, ze laten de was over aan moeders de vrouw.


Kijkje in andermans keuken bakkerij.

Pacific Fruit Company

Let eens op de achtergrond  Shocked


Grappige scenes doen t wel (in iedergeval voor mij).

Jairuba,




Deze baan was ik eerst voorbij gelopen. Teveel lawaai (muziek) en teveel kleur om interesant te zijn. Maar toen ...

Aapjes, heel veel aapjes. Die moeten geteld worden, (10?). En papagaaien.

En dat was baan dertig.
Nu nog een aantal foto's die gemaakt zijn met de andere kamera.


























(Toch nog een paar plaatjes van Nolans Wharf)




(Niet in het bovenstaande verslag genoemd: Ravens Rock. Te donker voor de andere kamera.)





Statistics: 271 Foto's, 13 Clipjes, 2 Fototoestellen, 4 kaarten (2x NS, 1x NSM, 1x plattegrond), 12 Uur plezier, 2.5 dag verslagje schrijven  Wink

Tot zover Ontrax 2012,
Jan-Peter, 4 Maart 2012.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1518


« Antwoord #12 Gepost op: 4 Maart 2012, 22:04:00 »

Moet ik hier nog iets aan toevoegen??

Ik ben zaterdag geweest en vond het een erg geslaagde dag. Met een hoop mensen bijgekletst en de nodige foto's gemaakt en genoten van de vele verschillende kleine baantjes! (foto'staan op de cam van mijn meissie dus die hoop ik morgen te mogen ontvangen)

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
orion
Full Member

Offline Offline

Berichten: 148


« Antwoord #13 Gepost op: 5 Maart 2012, 10:58:29 »

nou bedankt janpeter...ik sta er weer mooi op  Grin   Grin



eric
Gelogd

het kan allemaal veeeeeel vuiler..........
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 5 Maart 2012, 11:44:54 »

De volgende keer jezelf even in tegeltjes-motief airbrushen (in dit geval). Dan val je niet zo op.  Grin

Gr. Dave
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Ontrax 2012 indrukken
« vorige volgende »
Ga naar: