Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2455 2456 [2457] 2458 2459 ... 2588   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8212767 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 23 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7221


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #36840 Gepost op: 6 Maart 2023, 00:21:38 »

Ja, en als je niet weet waar je moet zoeken, dan zijn er héél veel grasveldjes in Nederland die met Streetview zichtbaar zijn: te veel om allemaal af te speuren op zoek naar spoorstaven en paadjes…

Na 51 antwoorden zou je misschien voorzichtig kunnen concluderen dat we meer hints nodig hebben Undecided.
Gelogd

Ik zie sterren!
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1724


Enge buur bij de buren


« Antwoord #36841 Gepost op: 6 Maart 2023, 00:30:47 »

 Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
130* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #36842 Gepost op: 6 Maart 2023, 00:40:09 »

Misschien heb ik een hint over het hoofd gezien dat het alleen in Nederland is. Dan zeg ik maar:

Santa Cruz de Tenerife  (gezien het gras zou dat dan na een regenperiode kunnen zijn... Grin)
Gelogd

Groeten, Erwin
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16809


301 *


« Antwoord #36843 Gepost op: 6 Maart 2023, 01:35:02 »

52. Santa Cruz de Tenerife is ook niet goed.  Ik ben ook heel benieuwd hoe een van de Raadplaters daar met de auto vijf minuten eerder dan ik zou arriveren zonder gebruik te maken van snelwegen.
 Grin


Na 51 antwoorden zou je misschien voorzichtig kunnen concluderen dat we meer hints nodig hebben Undecided.


Dat valt me dan toch tegen van de echte speurneuzen. Maar goed, ik zal even voor jullie resumeren:
1. Ik heb in het begin al een loeier van een hint gegeven
2. Die hint heeft in ieder geval één van jullie oorspronkelijk wel goed opgepakt, getuige zijn antwoorden
3. Van de bewuste raadplater die - niet rijdende over snelwegen - circa vijf minuten eerder dan ik bij de raadplaatlocatie kan arriveren, weet ik wel de woonplaats, maar niet zijn exacte adres
4. De raadplaatlocatie is met Streetview te zien

Uit punt 3 kunnen een aantal mensen concluderen dat zij niet de bewuste raadplater zijn. Als ik wel eens bij je op bezoek ben geweest of iets naar je heb opgestuurd, weet ik waar je woont. Dus ben jij dan niet de bewuste raadplater. Ik zal het nog concreter maken: je hoeft geen routes te gaan proberen vanuit Delft, Nieuwegein, Rijswijk, Ulestraten, Uitgeest of Winter(t)hur.


Vooruit, nog een nieuwe hint: hemelsbreed woon ik ongeveer twee keer zover van de raadplaatlocatie af als de bewuste raadplater die niet via snelwegen naar de raadplaatlocatie rijdt.

En nog een dan: ik verwacht dat de raadplaatlocatie over een jaar ook nog wel met Streetview te zien zal zijn.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 6 Maart 2023, 01:36:36 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #36844 Gepost op: 6 Maart 2023, 09:52:52 »

Ik weet ook niet waar jij woont. Op deze manier beperk je natuurlijk wel het aantal deelnemers aan deze raadplaat: jouw bekenden worden bevoordeeld.

Mijn nieuwe gok: Grasse
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7221


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #36845 Gepost op: 6 Maart 2023, 10:04:55 »

Punt voor punt:

1. Ik heb in het begin al een loeier van een hint gegeven
2. Die hint heeft in ieder geval één van jullie oorspronkelijk wel goed opgepakt, getuige zijn antwoorden

Een "loeier" die welgeteld door één persoon is opgepikt (en die persoon heeft het ondanks die "loeier" nog altijd niet geraden!), is misschien niet zo'n enorme hint als jij denkt...

3. Van de bewuste raadplater die - niet rijdende over snelwegen - circa vijf minuten eerder dan ik bij de raadplaatlocatie kan arriveren, weet ik wel de woonplaats, maar niet zijn exacte adres


Daar heb ik weinig aan, want ik weet niet van wie jij wel of niet het exacte adres kent.

4. De raadplaatlocatie is met Streetview te zien

Dat beperkt het zoekgebied tot "vrijwel heel Nederland", dat helpt...  Undecided Ik ga er tenminste vanuit dat het in Nederland is, anders wordt het verhaal met die snelwegen en binnenwegen erg lastig.

Uit punt 3 kunnen een aantal mensen concluderen dat zij niet de bewuste raadplater zijn. Als ik wel eens bij je op bezoek ben geweest of iets naar je heb opgestuurd, weet ik waar je woont. Dus ben jij dan niet de bewuste raadplater. Ik zal het nog concreter maken: je hoeft geen routes te gaan proberen vanuit Delft, Nieuwegein, Rijswijk, Ulestraten, Uitgeest of Winter(t)hur.

En de rest weet ik ook niet te wonen, dus dat helpt ook al niet.

Vooruit, nog een nieuwe hint: hemelsbreed woon ik ongeveer twee keer zover van de raadplaatlocatie af als de bewuste raadplater die niet via snelwegen naar de raadplaatlocatie rijdt.

Dat is min of meer dezelfde hint als de route-hint, geen onafhankelijke nieuwe hint - want zoals gezegd, ik en velen met mij weten niet precies waar iedereen zoal woont.

En nog een dan: ik verwacht dat de raadplaatlocatie over een jaar ook nog wel met Streetview te zien zal zijn.

Dat betekent vermoedelijk dat het geen tijdelijke, in-aanbouw-situatie is - maar dat kon ik zo ook wel zien...

Ik weet ook niet waar jij woont. Op deze manier beperk je natuurlijk wel het aantal deelnemers aan deze raadplaat: jouw bekenden worden bevoordeeld.

Goed punt, dus om het speelveld gelijk te trekken: Gert woont in een plaats waar >Joop Visser blij van wordt< Cool.
« Laatste verandering: 6 Maart 2023, 10:17:17 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16809


301 *


« Antwoord #36846 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:10:07 »

53. Grasse is ook niet goed



Een "loeier" die welgeteld door één persoon is opgepikt (en die persoon heeft het ondanks die "loeier" nog altijd niet geraden!), is misschien niet zo'n enorme hint als jij denkt...

Kwestie van goed lezen. Ik zal t.z.t. tijd wel een citaat plaatsen waaruit dat blijkt.
Ik heb geen idee waarom de persoon in kwestie (en ieder ander die zijn antwoorden en mijn reacties heeft kunnen lezen) daar niks mee doet.
Nooit geweten dat de blindheid van mollen besmettelijk is.
 Cool


Daar heb ik weinig aan, want ik weet niet van wie jij wel of niet het exacte adres kent.

Nogmaals, van de heren raadplaters die wonen in Delft, Nieuwegein, Rijswijk, Ulestraten, Uitgeest en Winter(t)hur ken ik het exacte adres, van de rest dus niet.


Ik ga er tenminste vanuit dat het in Nederland is, anders wordt het verhaal met die snelwegen en binnenwegen erg lastig.

Het is in Nederland.


En de rest weet ik ook niet te wonen, dus dat helpt ook al niet.

Je zou kunnen samenwerken met de andere Raadplaters...   Wink


Dat betekent vermoedelijk dat het geen tijdelijke, in-aanbouw-situatie is - maar dat kon ik zo ook wel zien...

Jij dan wel, maar anderen - gezien hun antwoorden - niet. Dus voor hen is dit wel een hint.


Ik weet ook niet waar jij woont. Op deze manier beperk je natuurlijk wel het aantal deelnemers aan deze raadplaat: jouw bekenden worden bevoordeeld.

Tjonge, met mijn gekokketeer in mijn onderschrift (vivant dans La-tourbe-et-Vallée), dat meer dan vijftienduizend keer op dit forum staat én het feit dat je mijn uitgeverij simpel kunt googlen, ben ik echt verbaasd dat je nog niet wist dat ik in Veenendaal woon. Dat een publiek geheim noemen is een understatement.


Gert woont in een plaats waar >Joop Visser blij van wordt< Cool.

Ik heb Joop Visser een paar jaar geleden ontmoet en een praatje met hem gemaakt. Toen ik tegen hem zei dat ik uit Veenendaal kwam, schoot hij in de lach, gaf me een klap op mijn schouder en zei 'Toch nog goed terecht gekomen?'
 Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #36847 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:22:13 »

Woerden
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16809


301 *


« Antwoord #36848 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:23:54 »

54. Woerden is ook niet juist.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #36849 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:31:44 »

55 Leerdam
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1982


« Antwoord #36850 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:40:48 »

Open sollicitatie naar het ereburgerschap van La-tourbe-et-Vallée door die Visser Grin

Gert geeft in post 36809 aan dat de Raadplater van de binnenwegen op dat moment al heeft gereageerd. Wesley, Jakop, Huub, Gerard en ikzelf vallen af heeft Gert ook al aangegeven met zijn lijstje van woonplaatsen. Uitgaande van de aanname dat Niels in Ulestraten woont (geen idee waar ik dat meen te hebben opgepikt) is de Raadplater waar het om gaat een van deze vijf: dnijenhuis, Eemstede, Arjen52, Blausee-Mitholz of 1200blauw. Niet dat wij anderen daar veel mee opschieten, want we kennen jullie woonplaatsen niet, behalve van dnijenhuis want die woont dus in Waddinxveen heeft hij aangegeven. Daarmee valt hij wat mij betreft af, want je komt vanuit Waddinxveen vroeg of laat ook op een snelweg uit als je naar een met Gert gemeenschappelijke bestemming rijdt.

Ook kennen we de al gegeven antwoorden. Op basis daarvan moet de loeier van een hint wel de aanwezigheid van die molshopen / mollen zijn, waarop slechts één reactie is gekomen. Sorry, maar die hint ontgaat mij dus ook. De foto ademt niet bepaald het Limburgse heuvellandschap uit of andere, meer geaccidenteerde streken in het land. Veel meer zie ik polderland, dus molshoop als metafoor voor heuvel of berg is het niet.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16809


301 *


« Antwoord #36851 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:42:23 »

55. Leerdam is ook niet goed.

Ik vermoed dat de bewuste raadplater die de locatie niet over snelwegen bereikt, nog steeds niet weet dat het om hem gaat. Voor de duidelijkheid: het gaat om een raadplater die al heeft geraden bij dit plaatje.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16809


301 *


« Antwoord #36852 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:44:38 »

Open sollicitatie naar het ereburgerschap van La-tourbe-et-Vallée door die Visser Grin

Gert geeft in post 36809 aan dat de Raadplater van de binnenwegen op dat moment al heeft gereageerd. Wesley, Jakop, Huub, Gerard en ikzelf vallen af heeft Gert ook al aangegeven met zijn lijstje van woonplaatsen. Uitgaande van de aanname dat Niels in Ulestraten woont (geen idee waar ik dat meen te hebben opgepikt) is de Raadplater waar het om gaat een van deze vijf: dnijenhuis, Eemstede, Arjen52, Blausee-Mitholz of 1200blauw. Niet dat wij anderen daar veel mee opschieten, want we kennen jullie woonplaatsen niet, behalve van dnijenhuis want die woont dus in Waddinxveen heeft hij aangegeven. Daarmee valt hij wat mij betreft af, want je komt vanuit Waddinxveen vroeg of laat ook op een snelweg uit als je naar een met Gert gemeenschappelijke bestemming rijdt.

Ook kennen we de al gegeven antwoorden. Op basis daarvan moet de loeier van een hint wel de aanwezigheid van die molshopen / mollen zijn, waarop slechts één reactie is gekomen. Sorry, maar die hint ontgaat mij dus ook. De foto ademt niet bepaald het Limburgse heuvellandschap uit of andere, meer geaccidenteerde streken in het land. Veel meer zie ik polderland, dus molshoop als metafoor voor heuvel of berg is het niet.



Jullie mogen Limburg schrappen.

mvg,
Gert

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16809


301 *


« Antwoord #36853 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:49:21 »

Uitgaande van de aanname dat Niels in Ulestraten woont (geen idee waar ik dat meen te hebben opgepikt) is de Raadplater waar het om gaat een van deze vijf: dnijenhuis, Eemstede, Arjen52, Blausee-Mitholz of 1200blauw. Niet dat wij anderen daar veel mee opschieten, want we kennen jullie woonplaatsen niet.

Je zou kunnen samenwerken met de andere Raadplaters...   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1798



« Antwoord #36854 Gepost op: 6 Maart 2023, 11:58:04 »

Is Leusden al genoemd?

Gr. Frank.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 2455 2456 [2457] 2458 2459 ... 2588   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: