Maar weer eens een enigszins oud project er bij gepakt om weer eens wat mee te rommelen.
Kibri liebherr 1050/4 artikelnummer: 13037
Het kibri model is een leuke basis maar zie je niet zo veel in NL rijden, ten minste, ik heb 'm nog nooit gezien zo. Het model lijkt wel wat op een LTM 1060 of LTM 1070 dus dat ga ik er maar van proberen te maken. 100% kloppend wordt het overigens niet, is meer de bedoeling om de indruk te wekken dat het een LTM 1070 is.
Er moeten dus aan zowel de boven- als de onderwagen verbouwingen gedaan worden.
Dit zal met styreen gaan gebeuren.
Ik gebruik voornamelijk deze foto als referentie voor de onderwagen tot nu toe:
http://www.supernostot.com/pics/LiebherrLTM1070/Image1.jpgVandaag de kraan enigszins gesloopt en aangepast.
Heb het bovendek er weer afgehaald en het chassis ingekort net als het dek zelf heb hier het uiteinde afgehaald.
Heb dit met een zaagje en een verstekbakje gedaan.
Daarna uit styreen een begin gemaakt aan wat aanpassingen.
Twee hoekprofielen tegen elkaar gelijmd en daartussen vier stukjes styreen gelijmd.
Toen die droog was het te veel aan materiaal weg gehaald en het geheel over een schuurpapiertje gehaald.
Daarna twee rechthoekjes van 5 x 6,5 mm gesneden en deze vervolgens diagonaal doorgesneden.
De driehoekjes kunnen dan tegen de trapjes gelijmd worden, de kan die 6,5 mm lang is komt tegen het trapje aan.
Dit was het even voor nu, misschien straks of vanavond nog even verder rommelen.