Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Forum software is niet zo heul goed in schatten geloof ik.
Goed, ik trek dit draadje maar weer eens uit het stof.
Vanavond/vannacht bezig geweest met de bedrading van het diorama.
Het was eerst zo:
Puinhoop! by
Romar Keijser, on Flickr
En dat kan natuurlijk niet... maar ja, ik had nooit echt veel zin om er aan te beginnen.
Maarrr aangezien ik deze sowieso mee neem naar Rail dit weekend, moest het maar gedaan worden.
Had niet zo veel zin om weer een halve dag aan het hannesen te zijn om het goed werkende te krijgen... :
Dus... ja schaar, soldeerstation, multimeter, weerstandjes en andere meuk er bij gepakt en aan het rooien geweeest.
En de hele handel vervangen voor wat dikker draad om het geheel beurs proof te maken.
Momenteel staat het er zo bij:
Bedrading verbeterd. by
Romar Keijser, on Flickr
Oh ja, die vijl ligt daar om dat ik me D-sub connector in moet zien te bouwen aan de zijkant.
Heb een aantal gaten geboord tot dat het enigszins paste.
Verder heb ik nu ook eindelijk eens de verlichting die een vaste voeding nodig heb aangesloten, ten minste, die ga ik nu ook mee nemen in het geheel. Bedrading heeft al die tijd keurig op een rolletje onder het diorama geplakt gezeten.
Dus, Rail heeft de primeur om alles in volle glorie te aanschouwen.
Eurospoor en Rijswijk had ik de vaste voedingen nog niet aan elkaar geknoopt en zo...
Had niet zo veel zin om met de weerstandjes te gaan klooien... zoeken naar de juiste waarde en van dat soort geneuzel.
Goed, aangezien het toch op het bureau stond, ook even een bouw lamp er op gericht en wat plaatjes gemaakt:
Afhijsing vanuit Preiser perspectief by
Romar Keijser, on Flickr
Romar Keijser, on Flickr
Sprinter nu met kenteken. by
Romar Keijser, on Flickr
Romar Keijser, on Flickr
AL volledig in beeld. by
Romar Keijser, on Flickr
IMG_045Afhijsing vanuit Preiser perspectief9 by
Romar Keijser, on Flickr