Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Creality 10S Pro  (gelezen 9887 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Gepost op: 4 April 2021, 10:28:36 »

Merk: Creality

Type: 10S pro

Versie: 1 (inmiddels is er ook een v2)

Soort printer: Filament

Prijs categorie: 500 euro

printbare afmetingen: 30cm x 30cm x 40cm




De printer

Dit is een printer met een heel groot bouwvolume. Nu gebruik ik het in de hoogte niet zoveel, maar het is toch wel erg handig om een wagon in 1 keer te kunnen printen  Grin Deze printer gekozen omdat deze toendertijd bekend stond om zijn mooie print kwaliteit. en dat klopt nog steeds  Wink Wel moet je er de firmware van tinymachines op zetten, ik vind creality uitblinken in slechte firmware maar als je de tinymachines firmware erop zet draait ie heel mooi! wellicht is dit al te zien als een upgrade dus dan nu maar die bespreken.

De Upgrades

Hoewel de printer van zichzelf toch wel een hele fijne printer is heb ik er het 1 en ander aan vervangen. de belangrijkste was de sensor. deze machine wordt standaard uitgeleverd met ik meen een capacatieve sensor en die heb ik vervangen door een inductieve. de nieuwere ging na een jaar kapot en heb ik toen vervangen door een BL touch. Die raad ik iedereen aan om te gebruiken! De huidige versie van deze printer heeft dan ook standaard een bltouch aan board.

een 2e upgrade (was eigenlijk de eerste) zijn de anti backlash moeren (linkje is naar youtube filmpje hierover). Waarom creality die er niet standaard op heeft zitten snap ik niet. ze zorgen er in iedergeval voor dat mijn verticale as niet scheef zakt.  Grin

verder heb ik er nog een geleidingswieltje voor de filament op gezet  (staat op thingiverse)

Filament

ik print meestal in PLA+
ik heb eigenlijk weinig andere varianten geprobeerd. Dit komt omdat mijn printer nu nog in mijn kantoor staat en de dampen van de meeste filamenten wil je niet overal in je huis.  Wink

ervaringen

mijn eerste Printer was een wanhao d9 ook wel bekend als de wanhoop d9  :Smiley wat een (*%&)#) printer was dat. elke keer moest het hele ding opnieuw geconfigureerd worden en de kwaliteit was bedroevend. tijd dus voor een upgrade. de d9 op marktplaats gezet en een cr 10s pro gekocht. wat een verademing! dit werkte meteen goed. Wel even een paar x as afsteller printen om te zorgen dat die perfect parallel staat ( en daarom ook de anti backlash nuts, die zorgen ervoor dat hij dan ook in die stand blijft staan).

je zou verwachten dat een grote printer als deze niet goed is in het printen van kleine objecten maar niets is minder waar! ik print hier heel kleine objectjes mee Smiley

ik gebruik deze printer voor bijna alles wat ik doe, ook voor opdrachten van bedrijven. ik weet dat deze door velen niet gezien wordt als een productiemachine maar met de volumes die ik draai valt dat reuze mee  Wink

Al met al ben ik er erg tevreden over!

de slicer

ik gebruik simplify 3d als slicer. het voordeel hiervan is dat je alles zelf in kunt stellen, onder andere waar er supports geprint worden. sinds ik simplify heb gebruik ik nooit meer cura.

de toekomst

in de toekomst wil ik nog een aantal upgrades doen. onder meer wil ik er een magnetisch printbed op zetten en ga ik deze machine aan octoprint koppelen. tevens moeten de fans een upgrade want die zijn echt troep herrie dingen

slot:

ik hoop dat ik anderen een idee heb kunnen geven watvoor printer dit is. ik ben er in ieder geval erg blij mee
« Laatste verandering: 4 April 2021, 10:31:56 door duikeend » Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - Forum3D printenWelke printer gebruik jij?Topic: Creality 10S Pro
« vorige volgende »
Ga naar: