proefabonnement modelspoor en spoorwegentijdschrift Railhobby

Modelspoorwijzer.net

Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumA4 Dioramawedstrijd2017Topic: Boodschappen in Bad Eversberg
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Boodschappen in Bad Eversberg  (gelezen 395 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Evert N spoor
Newbie

« Gepost op: 22 Augustus 2017, 22:41:11 »

Het diorama wad ik ga maken is een onderdeel van mijn modelbaan in opbouw. Het tijdperk van de modelbaan is einde epoche 2, begin epoche 3. De periode van 1920/ 1926. De modelbaan geeft een badplaatsje in Baden- W├╝rttemberg weer. Het A 4 tje ligt voor het station. Dit wordt een levendig plein, met grote bomen. Tegenover het station liggen een aantal winkelpandjes, waar bewoners en reizigers hun boodschappen halen. Het wordt een pleintje in een gewoon stadje. Geen brandweer of oorlog, gewoon het dagelijks leven in alle rust. Het wordt allemaal iets geromantiseerd. Mijn modelbaan is immers mijn wereld, waarin andere een kijkje mogen nemen.

Ik begin op een plaatje hard karton. Hierop teken ik de straten met een HB potlood.

Op deze wijze kan ik de vormgeving zelf in de hand houden. Het is volgens mij een vrij eenvoudige wijze een straatje te krijgen wat realistisch overkomt...
Omdat ik de eerste keer mee doe heb ik geen idee wat mij te wachten staat. De winkeltjes zijn van Faller, welke ik wel aangepast heb naar het thema van mijn baan. Hier komen natuurgetrouwe interieurtjes in.
Over de modelbaan open ik ergens anders nog een topic.
p-kokkie
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2017, 21:47:04 »

Wat een leuk onderwerp!

En een goed idee om je diorama straks in te passen op je modelbaan.

Ik zie het graag in november!

Gr. Pascal

Heeft u geen probleem, dan maken wij er een!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumA4 Dioramawedstrijd2017Topic: Boodschappen in Bad Eversberg
« vorige volgende »
Ga naar: