Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De A4 Diorama wedstrijd 2019  (gelezen 34190 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 24 December 2018, 15:48:49 »

Ik ben verheugd u te mogen uitnodigen mee te doen aan een nieuwe A4 Diorama wedstrijd.

Deze zal worden gehouden tijdens de Smalspoormodelbouwdagen op 28 en 29 september 2019 in het Smalspoormuseum in Valkenburg (ZH)

De regels zijn onveranderd en u bent weer geheel vrij om te maken wat u maar wil en in de schaal die u maar wilt.

Ook zijn er weer twee categorieën een tot en met 17 jaar (jeugd) en een vanaf 18 jaar. Naast de beide categorieën is er wederom een extra prijs voor het bewegende element

Neemt u de uitdaging aan? De inschrijving is open ......



Klik hier voor de regels en voorwaarden

Klik hier om u aan te melden voor de A4 Diorama wedstrijd 2019

« Laatste verandering: 24 December 2018, 15:52:18 door Jefftrack » Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #1 Gepost op: 24 December 2018, 16:18:55 »

Hoi Jeffrey.

Wat fijn dat er er toch een editie 2019 komt!!! Met het overslaan van Eurospoor 2019 was ik een beetje bang dat het er in 2019 niet in zat. Maar gelukkig heb je een heel goed alternatief gevonden om de A4 wedstrijd te houden!

Kortom... ik ben er weer bij!

Gr. Pascal
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2018, 00:06:26 »

Goed geregeld! Inschrijving is onderweg Duim omhoog
Gelogd
4Uonly
Newbie

Offline Offline

Berichten: 48


« Antwoord #3 Gepost op: 17 September 2019, 09:43:39 »

De indeling voor de A4 diorama wedstrijd 2019 is bekend en het beloofd weer een mooie presentatie te worden van maar liefst 26 diorama's.
Afgaande op de namen van de diorama's dit jaar kan ik niet wachten ze te bewonderen.
Prachtige titels, zelfs in het Latijns, Frans etc en wat te denken van зданпе 21.
Ik heb even wat gepuzzeld om er achter te komen wat hier staat en ik ben eruit ..... nee, ik maak het niet bekend, hoort er allemaal bij  Smiley.
We gaan het zien !
Gr Paul
Gelogd
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #4 Gepost op: 27 September 2019, 10:50:12 »

Ben heel benieuwd naar alle werkstukjes...ik ben er meteen om 9 uur, en meteen weer weg wegens een begrafenis, dat stond niet in mijn planning... 'smiddags kom ik natuurlijk weer terug om te genieten van het fraais.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 27 September 2019, 11:50:17 »

Ik verheug me op de foto's!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
iTom
Newbie

Offline Offline

Berichten: 33



« Antwoord #6 Gepost op: 27 September 2019, 14:57:39 »

Ben ook wel benieuwd wat er weer te zien zal zijn.
Ik ben er morgen tot het me gaat vervelen en zondag rond de koffie, samen met onze kleinzoon die denkt dat zijn Opa vast gaat winnen. Ik laat hem maar in die waan, ik ga uit van de laatste plaats, kan het alleen maar mee vallen.
Vind het wel leuk om er weer bij te zijn. 2e keer voor mij, 1e was in 2014.
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #7 Gepost op: 27 September 2019, 19:47:11 »

Ik verheug me op de foto's!   Duim omhoog

mvg,
Gert

Die zullen we verzorgen en online zetten...…

Jeffrey
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #8 Gepost op: 27 September 2019, 19:50:36 »


De stand staat, de eerste A4 Diorama's zijn inmiddels binnen...... helaas ook een last minute afmelding waardoor we iets hebben moeten schuiven in de indeling.

De indeling voor het weekend is nu als volgt:



Tot morgen in Valkenburg (ZH)

Jeffrey
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 28 September 2019, 14:16:24 »

Inmiddels bekeken en ik vind het met elke editie moeilijker worden om een top drie te bepalen.
Onvoorstelbaar wat voor modelbouwkunsten op 1/16 m2 te zien zijn.
Daarom deze keer maar eerst een shortlist van vijf toppers gemaakt en daar willekeurig drie uit gekozen.
Alleen de diorama's vond ik de reis naar Leiden en de toegang al waard, dan krijg je er dit weekend als bonus nog wat modelbaantjes en een verschrikkelijk leuk smalspoormuseum voor niks bij.

groet, Huub



Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #10 Gepost op: 29 September 2019, 20:50:00 »

Mannen, dank weer voor de organisatie, ik heb ondanks een treurig begin van de zaterdag toch een erg leuk weekend gehad en vond het voor mij onbekende museum echt een ontdekking.
Frappant om te zien dat "smalspoor bezoekers" heel andere selectie criteria hanteren dan bv Eurospoor publiek, er was een duidelijke voorkeur voor de landelijke stukjes. Zonder de bouwers te kort te willen doen overigens, de lat ligt ook dit jaar weer hoger
Gelogd
iTom
Newbie

Offline Offline

Berichten: 33



« Antwoord #11 Gepost op: 29 September 2019, 23:33:00 »

Ik wil eigenlijk alle deelnemers feliciteren.
Met jullie creative inzendingen hebben de bezoekers zich prima geamuseerd.
Het was weer een leuk feestje en wellicht zijn vele bezoekers geïnspireerd en zien we volgend jaar nog meer deelnemers, zowel de jongere als de wat oudere onder ons.
Gelogd
Boekie
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 72


« Antwoord #12 Gepost op: 30 September 2019, 09:43:13 »

Jeffrey, Bedankt voor dit geweldige weekend!
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #13 Gepost op: 30 September 2019, 09:46:36 »

Namens Lycka till Förlag feliciteer ik de winnaars en wens ik hen veel leesplezier.
Jeffrey, wederom bedankt voor de organisatie!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #14 Gepost op: 7 Oktober 2019, 20:18:02 »

Het is al weer ruim een week geleden dat tijdens de Smalspoormodelbouwdagen in Valkenburg (ZH) de 6de editie van de A4 Diorama wedstrijd heeft plaatsgevonden. Dit jaar hadden we in de categorie jeugd twee deelnemers en in de categorie volwassenen 23 deelnemers.  De verschillende thema’s zijn gebouwd in totaal 9 verschillende schalen variërend van schaal N tot schaal 1 wat weer eens aangeeft dat er in elke schaal iets moois is te creëren op de beperkte ruimte van een A4tje.

Na het besluit van Eurospoor om een jaar over te slaan zijn we dit jaar met de wedstrijd uitgeweken naar het Smalspoor museum en de Smalspoormodelbouwdagen 2019 en het was een prachtige omgeving om tussen al het groot materieel de A4 Diorama’s te mogen presenteren. Het enthousiasme van de organisatie van het evenement en de vrijwilligers van het museum was overweldigend. Ik wil de organisatie van de Smalspoormodelbouwdagen, alle vrijwilligers die het evenement mogelijk maakte en Peter Soonius in het bijzonder hartelijk danken voor de gastvrije ontvangst en een super weekend.
  
Nu de winnaars van de A4 Diorama wedstrijd bekend zijn wil ik alle deelnemers feliciteren met de geweldige A4 Diorama’s die weer zijn gecreëerd en er voor zorgen dat de A4 Diorama wedstrijd weer van een ongeëvenaard hoog niveau was dit jaar. Verder wil ik jullie bedanken voor jullie bijdragen aan een mooie wedstrijd, goede presentatie en een leuk weekend. Ook wil ik de sponsoren van de A4 Diorama wedstrijd te weten Markenburg, Peard, Lycka Till Förlag, Miniworld Rotterdam en Veltbaanshop.nl danken voor hun bijdrage aan de A4 Diorama wedstrijd 2019.

Inmiddels zijn we alweer druk bezig met de organisatie van de 7de editie van de A4 Diorama wedstrijd waarover later meer maar er zijn nog meer leuke A4 Diorama wedstrijd evenementen komend jaar. Zo zijn we druk bezig met een A4 Diorama wedstrijd dag bij Miniworld Rotterdam begin volgend jaar. Zoals jullie weten heeft de A4 Diorama wedstrijd in het Restaurant van Miniworld een stand staan waar achter glas A4 Diorama’s staan opgesteld. Op deze A4 Diorama wedstrijd dag zullen we de invulling van de permanente tentoonstelling wijzigen en willen we er een Diorama feest van maken door extra invulling aan de dag te geven.

Ook zullen we met de A4 Diorama’s on Tour weer een aantal evenementen bezoeken om reclame te maken voor de A4 Diorama wedstrijd en het publiek te vermaken met jullie prachtige A4 Diorama’s. Zo staat dit jaar Euro Scale Modelbouw op 23 november 20119 te Houten en de Nederlandse Modelspoordagen 11 en 12 januari 2020 in Rijswijk op de agenda. Maar we gaan ook internationaal naar de Gangelter modelbautage 30 november en 01 december 2019 in Gangelte Duitsland en staat voor volgend jaar de MOBExpo 18 en 19 april 2020 in Sint-Niklaas België op het programma.

Op Modelspoorwijzer.net vindt u een actueel overzicht van de evenementen, data en locaties van de A4 Diorama’s on Tour maar ook een overzicht van alle A4 Diorama’s van 2014 tot heden en de laatste editie van de regels en voorwaarden.

Tot ziens bij de volgende A4 Diorama wedstrijd of bij een van de andere evenementen.

Jeffrey Onrust
A4 Diorama wedstrijd
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2019Topic: De A4 Diorama wedstrijd 2019
« vorige volgende »
Ga naar: