Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verrassing diorama  (gelezen 16099 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Gepost op: 27 April 2020, 09:24:10 »

Dag allemaal,

Door de coronacrisis zijn en zullen veel spoorevenementen komen te vervallen. Heel erg jammer natuurlijk maar aan alle narigheid zit ook een voordeel! Meer tijd om te modelbouwen! Ik ben inmiddels bezig met 2020 diorama (zie ander bouwdraadje). Begin 2020 ben ik geïnspireerd geraakt door een nogal besproken videoclip en ik wilde eigenlijk aan de hand van die clip een diorama bouwen. Dit diorama is inmiddels geheel klaar.

Hierbij wil ik jullie een kleine teaser geven in de vorm van een fotocollage.

Graag tot ziens op Eurospoor 2020!!!

Gr. Pascal

Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #1 Gepost op: 27 April 2020, 11:00:17 »

Ik zal een extra plekje voor je reserveren...…  Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #2 Gepost op: 2 Oktober 2021, 16:13:08 »

Dag modelspoorders,

Diorama "Germania Magna"

Wat een rare tijd hebben we achter de rug! Wie had kunnen denken dat er twéé jaar geen Eurospoor zou zijn??? Gelukkig gaat het weer de goede kant op en kunnen beurzen weer eindelijk plaatsvinden.

Mijn A4 diorama dus... zoals boven te lezen heb ik mij laten inspireren door een zeer besproken videoclip  en wel van de Duitse formatie Rammstein. https://youtu.be/NeQM1c-XCDc Het gaat om de videoclip "Deutschland". Een schitterende vormgegeven aaneenschakeling van grote historische momenten in de Duitse geschiedenis. In het begin zien we personificatie van Germania in de vorm van een vrouw. Ze snijdt het hoofd af van een Romeinse soldaat en zijn medestrijders zien dat gebeuren. Het geeft de zogenaamde Varusslacht in het Teutoburger Woud weer. De verschillende Germaanse stammen strijden samen tegen één vijand. Je zou kunnen stellen dat dat deze historische gebeurtenis het begin is geweest van het Germaanse Rijk. Wie goed oplet in de videoclip ziet veel symboliek. Met name het kleurgebruik is symbolisch. Veel zwart, geel/goud en rood. De kleuren van de Duitse vlag.

Ik heb besloten om mijn diorama in de basis zwart te maken. De kleuren geel/goud en rood zijn terug te vinden in de kleding van de Romeinen en de Germanen en op het standbeeld van Germania. Ook zijn er rode en gele lichteffecten in het landschap te vinden. De sokkel onder het standbeeld is voorzien van ramen en daarachter is een rode gloed waarneembaar.

Het standbeeld is gemaakt van plaatjes styreen. Het beeld is ontworpen in de beroemde ArtDeco stijl uit de jaren twintig van de vorige eeuw. De helm is voorzien van een zogenaamde Pruisische Pickelhaube.

De Romeinse boot is van een stukje isolatieschuim voorzien van houten roerstaafjes. De mast is een sateprikker. Een kale boom, grassen en struiken zijn allemaal zwart gespoten. SMD leds zorgen voor de rode en gele verlichting.



[/url

[url=http://upload.modelspoorwijzer.net/user/7262/20200331_072020_1633187388.jpg][/url

[url=http://upload.modelspoorwijzer.net/user/7262/20200331_072111_1633187549.jpg][/url
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
iTom
Newbie

Offline Offline

Berichten: 33



« Antwoord #3 Gepost op: 3 Oktober 2021, 21:39:29 »

Ziet er nu al gezellig uit.
Presenteer je er ook geluid bij  Smiley
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #4 Gepost op: 4 Oktober 2021, 05:12:22 »

Geen geluid dit jaar Tom  Grin
Dat viel de laatste keer niet zo goed  Grin Wink
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2021Topic: Verrassing diorama
« vorige volgende »
Ga naar: