Goedendag dioramabouwers en andere geïnteresseerden,
De paasdagen zijn inmiddels bijna voorbij. Ik heb heerlijk een aantal uurtjes kunnen besteden aan Purktonnstreet. Nadat ik in de afgelopen weken de prints heb aangepast, er moesten wat ramen en dergelijke verplaatst worden, heb ik momenteel het stationsgebouw bijna af. Hieronder de foto's met enige uitleg.
Groet, Pascal
Het viaduct is voorzien van de nodige waarschuwingsborden en een bewegwijzering. De betonnen lijsten zijn allemaal blauw zoals dat ook bij veel metrostations het geval is. Vooral de verschillende dakhoogtes komen op deze foto mooi uit.
Op de foto hierboven een blik op straatniveau. Het viaduct heeft de naam "Holbornviaduct" gekregen. Ook de naamgever van het station "Purktonnstreet" is aanwezig. Verder is de glazen, driehoekige uitbouw te zien. Detail; het raampje van de berging staat open.
Een blik vanaf het viaduct naar beneden. Ook hier weer de glazen uitbouw. En een blik op het dakleer, gemaakt van P800 schuurpapier.
Hierboven kijken we onder de perronoverkapping door langs de perronrand. Elk moment kan de Tube van 10,30 uur komen!
We gaan een verdieping hoger en komen de ronde dakopbouw tegen gemaakt van betonnen elementen. Het hekwerk is uit de rommeldoos gekomen.
De toren met de glazen uitbouw, het viaduct en het hekwerk.
Een kaart van de Tube en een mooie poster verlevendigen het perron.
Wat moet er nog gebeuren?
-het hele gebouw is geprint op glanzend fotopapier, ik ga een proef doen om het met matte blanke lak over te spuiten.
-er komt nog een ruimte met interieur zoals de Ticketoffice.
-de Union Jack moet nog worden gehesen op de ronde dakopbouw.
-er moet nog een stukje rails met ballast gelegd worden lang het perron.
Als dat gebeurt is kan het gebouw op zijn onderplaat en kan de stoep en weg gemaakt worden. De Engels telefooncel en de Police zijn al binnen bij Bentink in Apeldoorn.
Als dat allemaal gedaan is gaan we ondergronds om daar het station te maken.
Tot de volgende update!