Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mind the gap  (gelezen 149999 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #15 Gepost op: 28 Januari 2014, 18:45:14 »

Na het werk nog even een uurtje aan het zagen geweest, de wanden en daken zijn nu klaar.





De perronzijde met overkapping.

Nu is het tijd om de nog losse delen te plakken en het geheel te plamuren en schuren.

Groet,

Pascal
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
marc_tramt
Newbie

Offline Offline

Berichten: 27



WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 28 Januari 2014, 19:07:24 »

Nu nog op zoek naar een H0 rode dubbeldekker. Best wel moeilijk trouwens aangezien de Engelsen over het algemeen alles in 00 schaal doen, stelletje eigenwijze ....
Kansloos.  Cool
Als je toch alles zelf bouwt kun je dàt net zo goed allemaal in 00 (1:76) doen en de kant-en-klaar dingen gewoon in een gangbare schaal kopen. Voordeel is dan dat het 00 spul redelijk goedkoop is en via internet makkelijk te verkrijgen. Brits h0 spul is echt zeldzaam, lastig te  vinden en dus duur. Volgens mij kun je in deze fase makkelijk naar 00 switchen. Je bouwt toch een fantasie-object dus echte maten doen niet ter zake.

Gelogd

Bouwt aan trambaantje
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #17 Gepost op: 30 Januari 2014, 11:59:25 »

Ik zou inderdaad de Engelse maten aanhouden, ook voor het invullen met leuke details is het handiger omdat je anders alles zelf moet maken. Terwijl er in 00 genoeg scenery te vinden is.
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #18 Gepost op: 30 Januari 2014, 12:53:35 »

Tja... OO schaal, dan word alles nog wat groter en dat gaat niet passen op de A4.
En ik ben al behoorlijk ver met het stationsgebouw. Ik overweeg dan ook een H0 bus te "verengelsen". En een taxi is denk ik ook wel te maken uit een H0 autootje. Uiteindelijk gaat het om de indruk die men krijgt van het zien van het diorama.
Ik heb trouwens al wel een Engels rode telefooncel gevonden in H0 Duim omhoog

Groet,

Pascal
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
marc_tramt
Newbie

Offline Offline

Berichten: 27



WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 30 Januari 2014, 18:53:40 »

Tja... OO schaal, dan word alles nog wat groter en dat gaat niet passen op de A4.
Je moet precies andersom denken. Je. model blijft even groot maar het stukje (gefantaseerde) werkelijkheid wordt kleiner. Volgens mij heb je breedtes en hoogtes van het model niet dusdanig van de realiteit nagemaakt dat het niet voor een 00 model door kan gaan. H0 (1:87) en 00 (1:76) verschillen nou ook niet zoveel. Kijk anders even in mijn draadje bij de buren.   Cool
Verbouw van een auto tot taxi zou ik nooit aan beginnen. Je koop voor €4,- een leuke Londense cab, zie dit plaatje van Romar. Daar staat voor €12,- aan auto's op. Kom daar in h0 eens om.   Cool
Tot zover mijn pleidooi voor 00.  Wink
Gelogd

Bouwt aan trambaantje
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #20 Gepost op: 30 Januari 2014, 19:07:51 »

Herpa minikits kosten tegenwoordig een 3,5 euro, dus op zich kan dat in H0 ook wel.
Maar dan is de keuze wel wat beperkter.  Grin

Een moderne audio o.i.d. kost je al snel tussen 8 en de 14 euro geloof ik.



Romar
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #21 Gepost op: 9 Februari 2014, 13:33:35 »

De eerste prints zijn klaar!

Vandaag heb ik de prints gemaakt. Na uren te hebben getekend in Coreldraw zijn alle wanden klaar. Het zijn 4 vellen A3 geworden. Hieronder op de foto's kunnen jullie de diverse prints met details zien.

Groet, Pascal


De vier A3 bladen.


De perrons.


Details van de toren, de tubemap en reclame voor de Audi A1 en BurgerKing. De foto van de roltrappen gaat als een achtergrond dienen.


Hier het plaatskaarten kantoor. Let ook eens op het fraaie metselwerk! Prachtig Noors / Noordsverband, kop-strek-strek-kop.


Dan nu het metrostation met de eeuwige tegeltjes, ook een leuk detail is het tegeltableau met Way Out.


Een prachtige oude reclame poster gevonden voor de Tube en een mooie roestige deur die zo te zien al heel wat jaartjes niet is geopend.
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #22 Gepost op: 10 Februari 2014, 08:56:51 »

Ziet er netjes uit! Ik heb er ook wel eens aan gedacht om zoiets te doen, maar dan in de stijl en tijdperk van het begin van de diepe tube (~1906), inclusief zelfbouw metrostellen uit dat tijdperk. Je prints zien er heel netjes, alleen de perronrand ziet er iets anders uit dan in werkelijkheid. Ik moet vandaag in Acton Town zijn, dat station is in dezelfde stijl dus ik kan wel wat fotootjes maken.
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #23 Gepost op: 10 Februari 2014, 09:10:50 »

Hoi Martijn.

Een foto van de perronrand zou prachtig wezen!
Doe je die in een PBtje naar me toe?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Trainbuffn
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 76


« Antwoord #24 Gepost op: 10 Maart 2014, 18:57:28 »

Interessant thema! En at ik nu al zie op de foto's ziet er veelbelovend uit.
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #25 Gepost op: 25 Maart 2014, 19:23:17 »

Hallo allemaal.

Tijd voor een update.

Nadat de houten ruwbouw in de grondverf is gezet en is geschuurd heb ik er een aantal laagjes plamuur op gezet. Diverse oneffenheden zijn weg geschuurd.

Tijd voor de eerste passing van de wanden.

Na het uitsnijden van de eerste wand blijkt dat er wat kleine aanpassingen gedaan moeten worden. Enkele ramen verplaatsen, metselwerk aanpassen, en meer van die kleine dingen.

Hieronder een foto van de eerste wand om alvast een indruk te geven.

Groet, Pascal

 
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 25 Maart 2014, 20:45:40 »

Mooi! Het heeft meteen de juiste sfeer  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #27 Gepost op: 21 April 2014, 12:34:18 »

Goedendag dioramabouwers en andere geïnteresseerden,

De paasdagen zijn inmiddels bijna voorbij. Ik heb heerlijk een aantal uurtjes kunnen besteden aan Purktonnstreet. Nadat ik in de afgelopen weken de prints heb aangepast, er moesten wat ramen en dergelijke verplaatst worden, heb ik momenteel het stationsgebouw bijna af. Hieronder de foto's met enige uitleg.

Groet, Pascal


Het viaduct is voorzien van de nodige waarschuwingsborden en een bewegwijzering. De betonnen lijsten zijn allemaal blauw zoals dat ook bij veel metrostations het geval is. Vooral de verschillende dakhoogtes komen op deze foto mooi uit.


Op de foto hierboven een blik op straatniveau. Het viaduct heeft de naam "Holbornviaduct" gekregen. Ook de naamgever van het station "Purktonnstreet" is aanwezig. Verder is de glazen, driehoekige uitbouw te zien. Detail; het raampje van de berging staat open.


Een blik vanaf het viaduct naar beneden. Ook hier weer de glazen uitbouw. En een blik op het dakleer, gemaakt van P800 schuurpapier.


Hierboven kijken we onder de perronoverkapping door langs de perronrand. Elk moment kan de Tube van 10,30 uur komen!


We gaan een verdieping hoger en komen de ronde dakopbouw tegen gemaakt van betonnen elementen. Het hekwerk is uit de rommeldoos gekomen.


De toren met de glazen uitbouw, het viaduct en het hekwerk.


Een kaart van de Tube en een mooie poster verlevendigen het perron.

Wat moet er nog gebeuren?
-het hele gebouw is geprint op glanzend fotopapier, ik ga een proef doen om het met matte blanke lak over te spuiten.
-er komt nog een ruimte met interieur zoals de Ticketoffice.
-de Union Jack moet nog worden gehesen op de ronde dakopbouw.
-er moet nog een stukje rails met ballast gelegd worden lang het perron.

Als dat gebeurt is kan het gebouw op zijn onderplaat en kan de stoep en weg gemaakt worden. De Engels telefooncel en de Police zijn al binnen bij Bentink in Apeldoorn.

Als dat allemaal gedaan is gaan we ondergronds om daar het station te maken.

Tot de volgende update!
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #28 Gepost op: 12 Augustus 2014, 15:38:34 »

UPDATE!!! Grin

Hallo allemaal,

Na een pauze maar weer even tijd voor een update.

Vandaag heb ik de straten en de stoepen getekend en uitgeprint.
Daarna het één en ander pas gesneden en opgeplakt.

Hieronder de foto's.

Gr. Pascal


Straten zijn van "Cobblestones"


Een paar mooie putdeksel gevonden. Natuurlijk een gele streep, No parking sir!.


In de hal van Purktonnstreet ligt een mooie tegelvloer met "Popart" motief.
Natuurlijk is er ook een regengoot op de grens tussen binnen en buiten.
En de waarschuwing "Look right" om eerst naar rechts te kijken voordat men oversteekt!


Even een blik in de hal op het kaartjeskantoor.


En een blik op de roltrap die naar boven gaat.
« Laatste verandering: 12 Augustus 2014, 15:40:07 door p-kokkie » Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 12 Augustus 2014, 15:47:14 »

Fantastisch dit.  Duim omhoog

Ga je e.a. ook nog een beetje vervuilen?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2014Topic: Mind the gap
« vorige volgende »
Ga naar: