Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2015Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden  (gelezen 181926 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
papierbouwer
Newbie

Offline Offline

Berichten: 13


« Antwoord #30 Gepost op: 6 Februari 2015, 00:05:19 »

of deze:
http://etel-tuning.eu/werkzeug/101-siemens-lufthaken.html

Erik
Gelogd
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #31 Gepost op: 6 Februari 2015, 10:11:45 »

 Grin
Gelogd
Tulpendaal
Newbie

Offline Offline

Berichten: 1


« Antwoord #32 Gepost op: 8 Februari 2015, 09:00:36 »

Goedenmorgen,

ik ben aan het overleggen of ik mee zal doen en heb nog een paar vragen: Gelden halve -fassade van huizen/gebouwen ook als achtergrond die verboden is of is dat mogelijk?

Hoe wordt afgezekerd dat geen losse trams of treinen verdwijnen, ook tijdens de gesloten uren van de beurs?

Gr. Joke
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #33 Gepost op: 8 Februari 2015, 09:14:36 »

Beste Joke,

Een achtergrond is niet toegestaan echter als er een gebouw staat word dit gezien als deel van het diorama en niet als zijnde een achtergrond.

Als voorbeeld een foto van mijn diorama van 2014:



De hoge loods maakt deel uit van het diorama en is geen achtergrond en dit is dus toegestaan.

Wat betreft het zeker stellen van de eigendommen. Tijdens de beurs zijn er continue vrijwilligers van Modelspoorwijzer.net rond de stand die een oogje in het zeil houden echter is het nooit helemaal uit te sluiten. De kans dat iets verdwijnt kan worden verkleind door alles goed vast te zetten aan de diorama's zelf. In de nachtelijke uren is alles afgesloten en loopt er beveiliging van de Jaarbeurs.

Mvg,

Jeffrey Onrust
Gelogd
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #34 Gepost op: 10 Februari 2015, 16:25:58 »

Hallo lezers.

Ik ben relatief nieuw hier als "lid", al wel een tijdje een lezer/kijker.
Toen ik nog bij m`n ouder woonde had ik samen met pa een baan op zolder, nu al weer een jaartje of 7 weg daar, en de baan is inmiddels (netjes) opgeruimd.

Al een tijd heb ik weer zin om iets te gaan bouwen, maar ja, in een appartement is daar niet echt ruimte voor, een kleine diorama bouwen is altijd wel leuk natuurlijk, maar om nou gelijk aan een wedstrijd mee te doen vind ik ook weer zo iets, toch al die tijd niets meer gebouwd.

Dus nog in dubio, kleine diorama rustig aan, of dan toch een A4 diorama met een gezonde wedstrijds druk/spanning.

Groetjes Dick.
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
H0llandsBouwwerk
Full Member

Offline Offline

Schaal: Z
Systeem: Analoog
Berichten: 117



WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 10 Februari 2015, 18:08:30 »

Dag Dick,

Welkom hier! Gewoon meedoen  Duim omhoog Lekker voor het plezier en je kunt dan alvast mooi weer oefenen!

Succes!
Gelogd

Met een groet, Peter van Seuren. († 1949 - 2016)
Modelbouwer van Nederlandse gebouwen en andere objecten.
orion
Full Member

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #36 Gepost op: 10 Februari 2015, 22:04:21 »

hoi dick, in deze wedstrijd zijn geen verliezers alleen maar blije bouwers, de een gevorderd de ander beginner en we leren allemaal van elkaar, dus hophop plankie zagen..... Duim omhoog


eric ( beginner ) Tongue
Gelogd

het kan allemaal veeeeeel vuiler..........
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #37 Gepost op: 11 Februari 2015, 16:25:58 »

eric ( beginner ) Tongue

Euh... Grin Grin
Gelogd
H0llandsBouwwerk
Full Member

Offline Offline

Schaal: Z
Systeem: Analoog
Berichten: 117



WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 11 Februari 2015, 16:50:22 »

Wil graag de positie van underdog spelen  Grin
Gelogd

Met een groet, Peter van Seuren. († 1949 - 2016)
Modelbouwer van Nederlandse gebouwen en andere objecten.
Edwin
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2



« Antwoord #39 Gepost op: 13 Februari 2015, 10:54:02 »

Hoi. Leuk om op A4-formaat te bouwen. Ik was al zoiets van plan en daar ga ik binnenkort serieus aan beginnen. Als het wat lukt en er goed uitziet zal ik waarschijnlijk wel meedoen met de tentoonstelling / wedstijd.

Gisteren al een beetje ontwerp op een plaatje gezet. Het moet een diorama worden voor mijn zoon, die als hobby filmpjes maakt en op Youtube publiceert. Maar als het mooi genoeg wordt mag het vast wel worden tentoongesteld in oktober. Is ook voor hem weer reclame Smiley

Gr, Edwin

Gelogd
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #40 Gepost op: 14 Februari 2015, 09:40:05 »

Hey mede Formuurs.

Thanks voor de antwoorden.
Dus zoals Eric (orion) zijn A4tje vorigjaar genoemd heeft "meedoen is belangrijker dan winnen" denk ik dat ik me ook ga inschijven.

Wat gaat er door mijn hooft om te gaan bouwen, ik woon in de Betuwe Gendt (tussen Arnhem en Nijmegen), daar waar vroeger veel steenfabrieken waren en nog zijn, de laatste jaren van de smalspoor treintje heb ik in mijn jeugd nog mee gemaakt (inspiratie)
Op 5 minuten lopen van thuis staat een dieseltje met 2 kiepkarretjes, (linkje 1) de firma Busch heeft hier hele mooie modellen van gemaakt.

Dus met dat treintje in gedachten wat aan het googelen geweest wat er te maken is op een A4tje, zo kwam ik een Excavateur tegen (duits eimerkettenbagger)(linkje youtube) met even door googelen kwam ik kant er klare modellen tegen, maar ja met een bedrag van ruim €400 ga ik er nog niet eens over na denken om dat te kopen, dus zelfbouwer (werkend), ja ambitieus!! in de regio bij Ooij staat er eentje als monument(linkje 3) dus daar binnen kort even heen met fotocamera rolmaat en papier.

En ja ik zal ook een bouw verslagje bij houden, daar leren we immers allemaal van.

Groetjes Dick.


http://groetenuitgendt.eu/GG%20moment%20verdriet/GG%20moment%20treintje/treintje.htm
http://youtu.be/rkDlm0FmmZY
http://www.steenennatuur.nl/Excavateur/
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #41 Gepost op: 19 Februari 2015, 08:45:02 »

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 19 Februari 2015, 10:07:16 »

Ga je dit weekend in Houten flyeren?  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #43 Gepost op: 19 Februari 2015, 10:21:58 »

Volgens mij zoeken ze nog vrijwilligers, Jakop. Niks voor jou?   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 19 Februari 2015, 12:23:07 »

Inderdaad....niks voor mij  Cool
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2015Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden
« vorige volgende »
Ga naar: