Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Aanpassen van oude bijdragen  (gelezen 20849 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Gepost op: 7 December 2019, 17:31:45 »

Ik loop tegen een aardig probleempje aan. Door gekl**i met Photobucket zijn mijn foto's uit verschillende draadjes hier verdwenen. Ik heb die nu bij Flickr gehost en wil ze hier dus laten zien. In mijn optiek zijn er daarvoor twee opties:

1. Zelf de betreffende berichten aanpassen met de nieuwe URL;
2. Een moderator het bericht "melden" en in de melding de juiste URL noemen. De mod past het bericht vervolgens aan;
3. Hier melden waar op Flickr de foto's staan, in welke topics ze moeten en de mods lekker een avondje samen laten puzzelen.

Optie 1. wordt op dit forum niet toegestaan. Optie 2, het melden van je eigen bericht aan de mods, gaat ook niet. Er verschijnt een melding dat het melden van je eigen bericht aan de mods geen zin heeft (letterlijk). Daarover verschil ik dus van mening Grin Optie 3. is een leuk grapje, maar dat vind ik geen reële optie (of de mods moeten daarover met mij van mening verschillen Wink).

Hoe lossen we dit op? Het gaat om enige tientallen foto's (~15-25), verspreid over evenzovele berichten.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 7 December 2019, 19:34:12 »

Ik breng dit bericht even onder de aandacht van Erwin.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Erwin
Administrator
Jr. Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 57



« Antwoord #2 Gepost op: 8 December 2019, 00:09:52 »

Beste is het mogelijk de foto te mailen? Of in een zipje? Dan zal ik ze op de server plaatsen.

Mooiste zou zijn als de foto namen overeen komen dan kunnen we het eenvoudig aanpassen.

Mvg erwin
Ps mailen kan naar info  @  modelspoorwijzer.net
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #3 Gepost op: 8 December 2019, 10:03:00 »

Ik heb een mail gestuurd met de locatie van de foto's. Ik wil ze NIET op de server van Modelspoorwijzer, want dan verlies ik de controle over mijn foto's. Formeel mag het ook niet vanwege inbreuk op de rechten. Hartelijk dank Duim omhoog
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 8 December 2019, 11:26:47 »

Inbreuk op de rechten? Zijn het dan niet jouw foto’s? Huh?
Gelogd

Ik zie sterren!
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #5 Gepost op: 8 December 2019, 12:25:39 »

Waaruit leid je dat af? Ik wil gewoon niet dat ze gekopieerd worden.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 8 December 2019, 13:21:45 »

Ik vermoed dat Wesley dat afleidt uit dit zinnetje:

Formeel mag het ook niet vanwege inbreuk op de rechten.

Het zou alleen formeel niet mogen als het niet jouw eigen foto's waren. Nu ze dat toch blijken te zijn is er formeel niets op tegen om ze op de server te plaatsen.
Nu begrijp ik dat jij dat niet wilt. Dat is je goed recht, maar dat heeft niets met formaliteiten te maken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #7 Gepost op: 8 December 2019, 13:37:48 »

Ik ermee bedoelde te zeggen (dat komt kennelijk niet goed over) dat je als moderator niet klakkeloos zomaar ieders foto's mag kopiëren van de ene server naar de andere, zeker niet als dat betekent dat de fotograaf er niet meer over kan beschikken. Dat is ook de reden dat ik het niet wil.
Dat ik dat nog een keer expliciet noem komt hierdoor:
Beste is het mogelijk de foto te mailen? Of in een zipje? Dan zal ik ze op de server plaatsen.
...en door het feit dat een collega-forum ongevraagd opeens foto's van een externe server (Photobucket in dit geval) naar een eigen server ging overzetten. Dat wilde ik hier voorkomen.

Maar goed, ik denk dat alles wel gezegd is zo.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 8 December 2019, 13:46:21 »

Ik wil gewoon niet dat ze gekopieerd worden.

Dan moet je ze niet plaatsen....ook niet op Flickr of vergelijkbare site.
Maak een printscreen, snij de foto uit en sla 'm op. Dan heb ik en kopie van elke foto die je daar plaatst.
Weliswaar een slechtere kwaliteit, maar ik heb 'm wel...

Controle over je foto's hou je alleen als je ze thuis opslaat en niet publiceerd -op welke manier dan ook- op het internet.

Het is jammer dat foto's verdwijnen op fora door verdwijnende fotoboeren. Begrijpelijk dat je ze weer wil (laten) herplaatsen zodat zo'n draadje weer klopt. Maar m.i. ben je wat te krampachtig wat rechten betreft....
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #9 Gepost op: 8 December 2019, 16:08:55 »

Ik wil gewoon niet dat ze gekopieerd worden.

Dan moet je ze niet plaatsen....ook niet op Flickr of vergelijkbare site.
Maak een printscreen, snij de foto uit en sla 'm op. Dan heb ik en kopie van elke foto die je daar plaatst.
Weliswaar een slechtere kwaliteit, maar ik heb 'm wel...

Controle over je foto's hou je alleen als je ze thuis opslaat en niet publiceerd -op welke manier dan ook- op het internet.

Op die manier wordt het een beetje de discussie "mag je je een fiets toe-eigenen omdat die niet op slot staat", vind je niet?
Dat is ook niet het kopiëren waar ik hier op doelde, maar prettig vind ik dat idd ook niet.
« Laatste verandering: 8 December 2019, 16:16:09 door 1200blauw » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 8 December 2019, 17:05:43 »

Precies...maar het gebeurt wel. Daar doe je gewoonweg niks aan. Zo is het helaas...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumWebsiteAanpassingen op de websiteTopic: Aanpassen van oude bijdragen
« vorige volgende »
Ga naar: