Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: decoder + functiedecoder in 1 loc.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: decoder + functiedecoder in 1 loc.  (gelezen 17976 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Gepost op: 5 November 2015, 20:39:22 »

Heeft er hier iemand al eens een decoder en een functiedecoder in 1 loc gebouwd?

Mijn 2400 heeft nu front- en sluitseinen, zwaailampen en rangeersein.
Echter kom ik nog functies te kort.

Met de huidige locpilot v4 + versterker kom ik nog wat functies te kort. Nu had ik me bedacht om er een functiedecoder bij in te proppen want dan heb ik functies genoeg.
Deze wilde ik solderen aan de voorbereide stekker zodat een decoder eenvoudig te vervangen is.

Ik vroeg me alleen af of dit mogelijk is....
Ik zal wel het een en ander aan functie mappen moeten doen maar kan het elektrisch gezien ook?
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 5 November 2015, 21:25:21 »

Lijkt me elektrisch gezien geen probleem. In wezen hangen er net zoveel decoders aan de digitale spanning als je loks op de baan hebt, als er 2 in 1 lok zitten maakt niet uit.
Je zal inderdaad je extra functies naar een andere f- toets moeten mappen, maar daar heb ik geen kaas van gegeten, maar wellicht iemand anders hier wel.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #2 Gepost op: 5 November 2015, 21:40:15 »

Dat functiemappen gaat heel makkelijk na het installeren van de software van Esu locprogrammer.

Eenvoudig aanklikken van dingen die je wilt en bevestigen. Dan rolt er een rijtje cv's uit die je moet wijzigen. (Ik heb geen programmer maar programmeer de waslijst aan cv's met de IB.
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 5 November 2015, 22:01:32 »

Dát is interessant! Dat is vrij te downloaden op een pc begrijp ik?
Heb je een linkje naar het juiste stukje software?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 5 November 2015, 22:26:05 »

http://www.esu.eu/download/software/

Geen idee of het gratis gedownload kan worden, maar daar kom je snel genoeg achter.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 7 November 2015, 16:40:45 »

Nou, de proef op de som genomen en.....het werkt!  Duim omhoog
Een LokPilot 3.0 geselecteerd. Bij 'Function outputs' zowel bij front- als sluitseinen 'Dimmable headlight (fade in/out)' geslecteerd en de gwijzigde CV's opgevraagd bij Tools.
Dat zijn slechts CV113=127 en CV114=127.
Dit gedaan via de IB met een lok met de LoPi 3.0 (Piko G1206 ACTS), wellicht een foute keuze, want die heeft dacht ik zelf LED verlichting en die fade niet, maar daar ging het nu niet om  Grin
Beide CV's stonden overigens op 15.

Alles wat ik zelf digitaliseer is en voorzie ik van ESU's, maar een aantal loks hebben andere merken. Zoals bijvoorbeeld 2 Roco AC loks (1100 en 1600. Zijn dat ESU-cloons?
Beide hebben werkelijk gloeilampen, dus dat faden zou leuk zijn bij die 2.
Maar eens proberen..
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Fritsprt
Newbie

Offline Offline

Berichten: 7



« Antwoord #6 Gepost op: 25 Maart 2016, 22:14:30 »

Sander, Weet niet of je inmiddels twee decoders in één loc hebt gezet maar als je dat doet zou ik iets bedenken waarmee je de decoders tijdelijk uit kan zetten. Je moet ze nl. hetzelfde loc adres geven met als gevolg dat als je gaat programmeren beide decoders geprogrammeerd worden. Door bij elke decoder een schakelaartje tussen één van de voedingsdraden te zetten kan je deze tijdelijk uitzetten.
Succes,
Frits
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #7 Gepost op: 25 Maart 2016, 23:40:00 »

Frits,
Ik was mij bij het stellen van deze vraag niet op de hoogte van de uitgebreidere decoders, vandaar dat ik een oplossing zag in een decoder + functiedecoder in 1 loc.

Inmiddels heb ik een uitgebreidere decoder gevonden en deze ingebouwd naar volle tevredenheid. Zie hiervoor dit draadje.
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: decoder + functiedecoder in 1 loc.
« vorige volgende »
Ga naar: