In het Plan E draadjes had ik al vermeld dat ik een
verlichtingsprint van Artitec heb gebruikt om dat te realiseren.
Wat ik in dat verslag niet vermelde was dat F4 het niet deed. Ik had alleen werkende sluitseinen aan de F3 zijde.
Voor mij geen probleem aangezien de stam vast rijdt en deze wagen aan de achterzijde niet eens een koppeling heeft en dus de andere kant (F4) nooit hoeft te branden.
Maar nu komt het. Van de Plan E heb ik in Koploper een stuurstand gemaakt.
De stuurstand ingevuld bij de betreffende lok
en schakelbaar via rijwindow ingesteld.
En F4 aangezet via het rijwindow en voila....F4 doet het.
Echter doet F3 het nu niet meer
Eerst dacht ik dat het feit dat ik de print van adres 3 naar adres 81 had gezet de oorzaak was, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Dus wat is er precies aan de hand:
Via de IB op zowel programmeerspoor als op de baan:
F0 werkt
F1 werkt
F2 werkt
F3 werkt
F4 werkt niet!Via Koploper op bovenstaande manier aangestuurd
F0 werkt
F1 niet gestest omdat via F0 beide aan zijn
F2 niet gestest omdat via F0 beide aan zijn
F3 werkt niet!F4 werkt
Via de prima service van Artitec nog 2 printen gehad om te testen of er verschil tussen de eerste (prototype) en de uiteindelijke productiemodellen was, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Alle drie reageren zoals hierboven omschreven.
Artitec heeft echter (nog) geen klachten gehad over de printjes en heeft ook geen idee hoe dit kan.
Wellicht dat het feit dat de printjes geschikt zijn voor analoog gebruik en het omdraaien van de polariteit dan dus zorgt voor de lichtwissel van beide sluitseinen, bij digitaal gebruik dit veroorzaakt.
Maar stuurt Koploper dan een ander 'bericht' de lijn op dan de IB via de toetsen?
Door dus de F4 zijde nu achter te plaatsen (de prints passen dan ook) heb ik mijn beoogd sluitlicht indien door Koploper aangestuurd dus...
Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dit komt en waarom ik nu al uren aan heb lopen prutsen