Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Hoe krijg je niet ESU-decoders op een Ecos2 aan de praat?
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hoe krijg je niet ESU-decoders op een Ecos2 aan de praat?  (gelezen 35627 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #15 Gepost op: 19 Juni 2014, 10:10:48 »

Ik heb alle formaten aanstaan, maar ik zal later vandaag Selectrix eens uitzetten, want daar doe ik toch niks mee.
Overigens was ik in de veronderstelling dat alle moderne Trix-locs normaliter DCC-decoders gebruikten en geen Selectrix meer.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #16 Gepost op: 19 Juni 2014, 10:16:44 »

Bij Matrix moet je niks aannemen als normaal.
Er zijn al diverse mensen die een ESU decoder hebben opgeblazen in een Trix-model omdat Matrix zich niet houdt aan de DCC normen.
Met name als je AUX 3 en 4 gaat gebruiken kom je in de problemen.
Op Beneluxspoor kom je daar ook gevallen tegen.

Advies zet alle dataformaten uit die je niet gebruikt.
Ook als je Railcom niet gebruikt zet die dan ook uit.

Zo heb je de minste kans op storingen en gekke dingen.

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #17 Gepost op: 19 Juni 2014, 11:02:58 »

Nog even voor Gert.

Je kunt op twee plaatsen in de ECoS CV wijzingen.

1- In de rijregelaar -> wijzigen enz

2- In de algemene instellingen van de ECoS zit een pagina waar je één CV kunt selecteren en dus kun je lezen en schrijven. Daarmee kun je dus ook CV's benaderen die in de rijregelaar niet te vinden zijn. Vanzelfsprekend moet je dan wel weten waar je mee bezich bent en dus de handleiding van de betreffende decoder raadplegen..

ESU decoders programeer ik zelf het liefst met de Lokprogrammer.
Echter vreemde decoders programmeer ik het liefst met de ECoS zelf en gebruik daarbij al te twee opties die ik aangegeven heb.

Nog een algemene opmerking. De handleiding van ESU over de ECoS is niet sterk. Daar struikelen veel mensen over.
Des ondanks is de ECoS een prima apparaat!

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #18 Gepost op: 19 Juni 2014, 11:08:32 »

Ik geloof ook absoluut in de mogelijkheden van het apparaat.
Heb een tijdje geleden een zeer uitvoerige demonstratie gehad bij een tevreden gebruiker (mocht je hier meelezen Henny, dan nogmaals mijn dank!)

Probleem is inderdaad een beetje die handleiding. Die is te summier.
Maar ik weet zeker dat het goed gaat komen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #19 Gepost op: 19 Juni 2014, 17:20:16 »

Maar wat zoek je met een Trix 1200 op een Deense modelbaan Gert  :Smiley

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 19 Juni 2014, 18:29:32 »

Goeie vraag Johan!
Ik ben er nog altijd niet uit of ik nou een Nederdeen of een Denelander ben.  Cheesy
Maar zonder dollen: Naast mijn Deense modellen houd ik ook nog mijn Nederlandse collectie aan.

Ondertussen heb ik, met dank aan jouw tips de 1200 weer aan de praat gekregen.
Onvoorstelbaar, wat een koffiemolen is dat zeg...

Nu heb ik nog een soortgelijk probleem met een van mijn Deense locjes: alle functie werken.
Ik haal er de meest prachtige geluiden uit, maar hij rijdt domweg niet.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #21 Gepost op: 19 Juni 2014, 20:30:37 »

Gert houd nog een paar dingen goed in de gaten .

1- Maak geen meerdere dezelfde loknummers aan in de database
Dan kun je inderdaad rare dingen krijgen dat een lok niet of amper rijdt de geluiden doen het wel.
Dus niet een lok 1225 op 25 en een Deense lok op 25 zetten omdat ze nooit samen rijden. Dan hebben ze in de database toch samen ruzie!

2- Ik weet niet of je de spanning omhoog gedraaid hebt. Standaard staat de regelbare voeding van de ECoS op de laagste spanning 14 volt. Veel mensen weten dat niet en krijgen vreemde problemen.
Draai de spanning op tot ongeveer 17 of 18 volt.
Op de voeding zit een klein instelpotmeterje en de spanning lees je af bij de stroommonitor.

Succes, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #22 Gepost op: 19 Juni 2014, 23:02:31 »

Hoi Johan,

Spanning staat op 17,4. Is netjes bij de winkel ingesteld.
Wat die dubbele nummers betreft: dat moet ik eens nakijken, want daar zou weleens iets mee aan de hand kunnen zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #23 Gepost op: 25 Juni 2014, 14:02:48 »

Welke lok laat zich niet programmeren en uitlezen Gert?

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #24 Gepost op: 25 Juni 2014, 19:28:47 »

Een Deens rangeerlocje, voorzien van een ESU Sounddecoder van de nieuwste generatie.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #25 Gepost op: 25 Juni 2014, 21:13:39 »

Zou een OEM decoder kunnen zijn. Die zijn maar beperkt programmeerbaar. Functies en (indien aanwezig) geluid zijn vaak afgeschermd.
Rijgedeelte moet wel gewoon benaderbaar zijn. Hogere adressen zijn vaak niet te programmeren bij dergelijke decoders.

Persoonlijk trek ik dergelijke decoder meteen uit de lok en gaat er een volwaardige ESU in.

Maar ik zeg zou kunnen, hoeft niet.
OEM of niet hij moet wel benaderbaar zijn.

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 25 Juni 2014, 21:22:15 »

Het is een standaard ESU Loksound V4 decoder die wel van speciaal geluid is voorzien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Hoe krijg je niet ESU-decoders op een Ecos2 aan de praat?
« vorige volgende »
Ga naar: