Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: loconet  (gelezen 39538 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Gepost op: 30 Januari 2010, 16:31:30 »

Hallo allemaal.

Ik zit te denken of ik loconet onder mijn baan ga hangen. Weten jullie wat er allemaal voor nodig is? Ik heb het twin center en wil mijn baan besturen met koploper. verder heb ik 2 bmd16-sd terygmelders. de wissels bedien ik dmv conrad wisselmotoren in combinatie met ldt wisseldecoders.

mvg
Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Karst Drenth
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20



« Antwoord #1 Gepost op: 30 Januari 2010, 20:41:09 »

Hoi Richard,

Ik denk een hele goede keuze, om LocoNet aan te leggen Smiley

Om Koploper op je PC aan te sluiten heb je eigenlijk geen LocoNet nodig... maar LocoNet werkt zoveel betrouwbaarder dan de standaard aansluiting van de TC, dat ik je adviseer bij Wim Ros een LocoNetIF ( interface tussen Koploper ( je pC ) en LocoNet ) aan te schaffen.

Je bezetmelders kunnen in principe ook rechtstreeks aan de TC. Maar... je voelt hem al, ook daarvoor is een betere LocoNet oplossing: Eveneens bij Wim Ros verkrijgbaar: De s88LocoNet adapter. Deze vormt een 'brug' tussen je bmd16sd's en LocoNet. Je kunt naar keuze beide bmd's van zo'n adapter voorzie ( bijvoorkeur doen als de onderlinge afstand groter is dan ca 50 cm ) of je bmd's aan elkaar koppelen en met 1 adpater werken.

Grtzz,

Karst
Gelogd
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #2 Gepost op: 30 Januari 2010, 21:04:32 »

Dank je wel Karst.

En hoe doe ik dat dan met mijn bezetmelders van viesmann? ook via zo'n adapter? of moet ik daar iets anders voor hebben.
Ik heb beide BMD's aan elkaar gekoppeld met de flatkabel. dus 1 adapter zou voldoende moeten zijn. kan ik dan ernaast andere bezeltmelders nemen die geen adpapter nodig hebben (als die er zijn).

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Karst Drenth
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20



« Antwoord #3 Gepost op: 30 Januari 2010, 21:22:02 »

Hoi,

Ook die van Viessmann kunnen op deze wijze aangesloten worden. Bij bestelling van de s88LN even aangeven waaraan gekoppeld moet worden, dan komen ze met de juiste connector.

Verder kun je dan de terugmelders van Uhlenbrock gebruiken. Dat zijn terugmelders direct aan LocoNet.

Grtzz,

Karst
Gelogd
nicohoog
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #4 Gepost op: 31 Januari 2010, 14:37:36 »

Hallo Richard,

Ook ik heb recent mijn Viessmann 5233 terugmelders via dat printje van Wim Ros aangesloten op het LocoNet: geweldig! Plug-and play en dan nog even via je Intellibox/TC programeren. Staat duidelijk op de site van Wim.
Ook mijn Booster wordt via het loconet aangestuurd. Maar de wisseldecoders nog gewoon "ouderwets".

groet
Nico
Gelogd
Tomas
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #5 Gepost op: 31 Januari 2010, 14:48:52 »

Hallo Richard,

Ook ik heb recent mijn Viessmann 5233 terugmelders via dat printje van Wim Ros aangesloten op het LocoNet: geweldig! Plug-and play en dan nog even via je Intellibox/TC programeren. Staat duidelijk op de site van Wim.
Ook mijn Booster wordt via het loconet aangestuurd. Maar de wisseldecoders nog gewoon "ouderwets".

groet
Nico

Kan je decoders ook zonder een Intellibox of TC programmeren?  of heb je altijd een centrale nodig. en zou de combinatie loconet ->> loconet to PC interface ->> PC ook kunnen?
Gelogd
nicohoog
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #6 Gepost op: 9 Februari 2010, 11:01:41 »

Ik weet het niet zeker: in ieder geval kan het met een centrale (TC/IB). Als je je loconet via de adapter direct op de PC aansluit, zul je ze met een programma'tje moeten configureren. Heb ik geen ervaring mee, maar er zijn er volgems mij diverse op het grote web.

Nico
Gelogd
Karst Drenth
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20



« Antwoord #7 Gepost op: 9 Februari 2010, 11:24:44 »

Kan je decoders ook zonder een Intellibox of TC programmeren? 

Hoi,

Om decoders te programmeren, heb je altijd een centrale nodig.

De centrale verzorgt namelijk het door de decoders begrepen DCC signaal.

Dus programmeren met alleen LocoNet zonder centrale gaat niet ( waar zou je overigens je rails op aan willen sluiten Wink )

Grtzz,

Karst
Gelogd
Rene
Newbie

Offline Offline

Berichten: 17



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 9 Februari 2010, 12:09:09 »

Loconet IO-kaarten die ook te gebruiken zijn als vervanging van een decoder zijn wel degelijk te configureren zonder centrale (als je de daarvoor benodigde Loconet buffer tenmisnte niet als een centrale beschouwd).
Met dit soort kaarten kun je de uitgangen dus ook sturen zonder DCC signaal.
Gelogd
Karst Drenth
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20



« Antwoord #9 Gepost op: 9 Februari 2010, 12:32:19 »

Ok Rene,

In de letterlijke zin van het woord decoder, gaat het om aparaatjes die een Digitaal signaal decoderen.
Met wat goede wil zou je daar ook Loco-IO's onder kunnen laten vallen Wink

Maar in mijn interpretatie van de vraag ging/gaat het hier Loc-Decoders en ( conventionele ) Wissel-Decoders  Undecided Vandaar mijn antwoord Wink

Grtzz,

Karst
Gelogd
Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 9 Februari 2010, 15:11:58 »

Loconet modules die niet afhankelijk zijn van een Rail sync signaal, kun je zonder centrale via een LocoNet-Interface een voedingsspanning met stroombron en via een PC programmeren.
Verder zijn deze LocoNet-modules volledig functioneel.

Mvg
Wim.
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: loconet
« vorige volgende »
Ga naar: