Of ik begrijp het niet, want niet ondenkbaar is
Ik heb een LokPilot 4.0 54617 in een lok gebouwd d.m.v. een Plux22 platine waar de bedrading aan gesoldeerd wordt.
Het is de bedoeling dat e.a. zo gaat werken:
- F0 Frontseinen wisselend plus sluitseinen cabine 1 (voorzijde)
- F1 Sluitseinen cabine 2 bij vooruit rijden
- F2 rangeerseinen
- F3 cabineverlichting cabine 1
- F4 cabineverlichting cabine 2
Standaard werken F0, F1 en F2 prima. Daar wil ik nog wel aan mappen (F0 uit als F2 aan en faden etc.) maar dat komt nog wel.
Echter zitten de cabinelichten op Aux 3 en Aux 4 aangesloten (3 keer gecontroleerd, ze zitten echt aan die pinnen) en nu gaat cabine 1 branden als ik F5 inschakel. Cabine 2 helemaal niet, maar dat kan aan de LED liggen, moet ik nog checken.
Ik heb zojuist de decoder gereset omdat ik dacht door mijn pogingen om cabine 1 onder F3 te krijgen ik de heleboel ontregeld had, maar met een geresette decoder brand cabine 1 aan Aux 3 als F5 wordt bediend.
Is dit standaard zo?
Als ik een nieuw project start op de software van de programmer LokPilot 4.0 DCC zijn de Aux 3 t/m 7 die de 54617 heeft niet benoemd.
Als ik achter F3, zowel vooruit als achteruit, Aux 3 invul in de tweede kolom, krijg ik een reeks CV's te wijzgen, waaronder 21, 22, 31 en 32 om in de juiste catacomben te geraken heb ik begrepen, maar de daadwerkelijke CV's die het dan moeten doen: 426, 428, 442, 444, 460 en 476 staan al op de waarden die de software aangeeft.
M.a.w. de decoder staat al met Aux 3 op F3....
Maar het LEDje wat aan Aux 3 hangt gaat aan met F5
Als ik dan Aux 3 op F5 wil programmeren zegt de software dat 426 en 442 van 16 naar 64 moeten.
Nadat ik dat had gedaan ging met F5 de LED niet meer aan, sterker nog met geen enkele functietoets meer.
Iemand enig idee?