Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Piko decoders en Sound modules ???
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Piko decoders en Sound modules ???  (gelezen 16372 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 7 Juni 2018, 09:01:36 »


Ik wil mijn Piko G1206 voorzien van sound en nu zag ik op de website van Piko een passende sound module 56192 en een bij pasende decoder 56121.

Iemand ervaring met deze onderdelen qua inbouwen en kwaliteit? of zijn er betere opties?

Jeffrey
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #1 Gepost op: 11 Juni 2018, 18:27:10 »

Niemand Huh?

Ik denk inmiddels te weten dat de sound module en de decoder gemaakt worden door Uhlenbrock en dat is volgens mij wel een kwalitatief goede fabrikant???

Jeffrey
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Juni 2018, 08:58:11 »

Ik weet niet waar piko zijn decoders vandaan haalt. Kan best Uhlenbrock zijn. Over decoders van dat merk ben ik niet zo enthousiast. De instelmogelijkheden zijn beperkt (tenzij er hidden features zijn die ik niet weet) waardoor het bijvoorbeeld soms niet lukt om een behoorlijk rijgedrag te krijgen.
Ook relatief vaak Uhlenbrock-decoders gehad die zonder aanwijsbare oorzaak de geest gaven.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #3 Gepost op: 12 Juni 2018, 10:29:19 »

Het is ook voor mij nu niet duidelijk. In 2016 was de situatie dat ze voor de Sound decoders samenwerkten met ESU en voor de eenvoudige decoders met Uhlenbrock. Eerder hebben ze alles bij Uhlenbrock gehaald.  Maar alle communicatie van het afgelopen jaar suggereert op dit moment dat ze zelf aan het ontwikkelen zijn. Bovendien weet ik niet wat ze met ESU hebben afgesproken over de aanpasbaarheid van de decoder. Een Piko-ESU decoder hoeft niet alles te kunnen dat een normale ESU decoder kan.

Kortom, je zult het zelf moeten proberen  Wink
Gelogd
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Juni 2018, 13:25:24 »

Belangrijke info die ik net kreeg, toevallig van toepassing op de G1206 van Piko :

Citaat
Dat de sounddecoder 56355 niet past in deze versie van de G1206 klopt helaas.

De sounddecoder 56355 past uitsluitend in de G1206 loc’s met de artikelnummers 59929/59829 en 59160/59060.

 

Voor alle andere G1206 modellen moet de soundmodule 56192 + decoder 56121 worden gebruikt.
Gelogd
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #5 Gepost op: 14 Juni 2018, 14:00:44 »

Dat is waardevolle informatie.

De combinatie van een decoder en een losse sound module doet vermoeden dat dit een Uhlenbrock product is. Daar is niet iedereen even enthousiast over.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Piko decoders en Sound modules ???
« vorige volgende »
Ga naar: