Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: plaatsing van de bezetmelders.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: plaatsing van de bezetmelders.  (gelezen 14629 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Gepost op: 31 Juli 2010, 12:51:36 »

Hallo allemaal.

Nu ik mijn schaduwstation werkend heb en bezig ben met de spiraal komt er een vraag bij mij naar boven.

Waar is het het handigst om de bezetmelders (bmd16) te plaatsen?

Is het verstandig om dit zo dicht bij de aansluiting aan de rails te doen (wat onhandig bereikbare plekken zouden kunnen zijn)of op en centrale goed bereikbare plaats zodat je er gemakkelijker bij kan, hierdoor krijg je wel meer draden onder de baan. Welke natuurlijk op te lossen is door het gebruik van seriele kabels.
Of maakt dat niet uit als je met loconet wil gaan werken?

Op het moment heb ik beide bezetmelders vlak bij de aansluitingen zitten. Dus het is nog relatief eenvoudig om hier een wijziging in aan te brengen.

Groeten Richard.
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #1 Gepost op: 31 Juli 2010, 14:32:42 »

Ik zou kiezen om de melders zo dicht mogelijk te plaatsen daar waar de meldingen moeten komen. Dit scheelt je aanzienelijk aan lange bedrading.

De melders kan je vervolgens verbinden met netwerkkabels en aan je loco net hangen. Dat is m.i. maar 1 of 2 lange kabel(s) trekken van melder naar melder.

Zorg wel altijd dat je elektronica makkelijk te bereiken is. Een storing kan altijd optreden en je moet er gewoon voor zorgen dat je er dan bij kan.

Succes!!

Foto's van je spiraal? Eventueel voor in de wiki ter aanvulling zou leuk/mooi zijn!!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Karst Drenth
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20



« Antwoord #2 Gepost op: 31 Juli 2010, 15:02:25 »

Richard,

Je schrijft met LocoNet te gaan werken Smiley Nu, juist voor 'decentraal' gebruik is LocoNet ooit bedacht en uitgevonden. Dus inderdaad, zoals Sander al aangeeft, de bezetmelders zo dicht mogelijk bij de rail-aansluitpunten. En dan de bezetmelders  ( BMD16 via een S88LocoNet ) onderling verbinden met een LocoNet kabel.

Grtzz,

Karst
Gelogd
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #3 Gepost op: 31 Juli 2010, 17:16:43 »

Heren,

Bedankt voor deze info. jullie hebben bevestigd wat ik al dacht/hoopte. Dat geeft aan dat ik op de goede weg ben.

@sander ik zal eens kijken wanneer ik wat foto's van mijn spiraal kan maken en dat hier op de site kwijt kan.

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: plaatsing van de bezetmelders.
« vorige volgende »
Ga naar: