Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Roco NS2400, rangeersein, schakelbare sluitseinen, zwaailichten, (koppelingen?)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Roco NS2400, rangeersein, schakelbare sluitseinen, zwaailichten, (koppelingen?)  (gelezen 7716 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Gepost op: 11 December 2013, 23:39:18 »

Op Eurospoor al bezig geweest met een Roco NS2400 geel/grijs.

Lichtprintjes eruit, Digirail printjes erin.
Het model heeft straks een omgekeerd L-sein voor en schakelbare sluitseinen achter. Bij het slepen van wagens kunnen deze sluitseinen dus uitgeschakeld worden. Daarnaast is er een rangeersein dat men kan laten branden wanneer men met de loc rangeert.

Aangezien ik vind dat bij het rangeren dan ook de zwaailampen moeten kunnen werken heb ik aan beide kanten in de kap een klein gaatje geboord onder de zwaailamphouder.
De meegeleverde zwaailampen hebben een klein pinnetje wat gebruikt wordt om de lamp te positioneren in de zwaailamphouders.

Dat pinnetje heb ik weg geknipt/gesneden en vervolgens de onderkant glad gevijld. Drupje lijm onder het lampje, klein beetje is genoeg, en de zwaailampjes vast gezet.
Vervolgens een LED voorzien van draad en door het kleine gaatje naar binnen gestoken. De LED voorzien van wat secondenlijm en in het gaat je van de lamphouder gedrukt.

Toen de secondenlijm droog was, en helaas is dat niet met een seconde, heb ik de onderkant van de LED's en de bedrading ingesmeerd met zwarte nagellak.
Dit zorgt ervoor dat het de aansluitingen isoleert maar ook tevens het doorschijnen van de LED naar beneden voorkomt.





Gezien het feit dat ik het eigenlijk ook wel mooi zou vinden als er automatische koppelingen op komen ben ik nu aan het kijken of dat lukt.

Het probleem is namelijk dat ik op mijn locdecoder van Lokpilot V4 al te weinig aansluitingen heb voor het bovenstaande.
Op dit moment ben ik bezig met een printje om 2 extra functie uitgangen op mijn decoder te gaan gebruiken.
hierover zal ik later een uitgebreid verslag schrijven wat ik in de wiki zal zetten. Hetgeen is al eens door hobby-isten toegepast dus niks nieuws, alleen nergens staat het echt goed gedocumenteerd.

Al met al wordt het zo wel een heel complete loc!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Roco NS2400, rangeersein, schakelbare sluitseinen, zwaailichten, (koppelingen?)
« vorige volgende »
Ga naar: