Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: S88sd16N en Train Controller Bronze
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: S88sd16N en Train Controller Bronze  (gelezen 9708 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
janspoor
Gast
« Gepost op: 6 Juni 2011, 20:26:30 »

Hallo
Ik ben een "herintreder" na 25 jaar. Veel veranderd. Heb testbaantje uitgelegd (Fleischmann Piccolo), aangestuurd door ROCO multiMAUS. Ik heb bij ROSOFT een s88XPressNetLI gekocht en een bezetmelder S88sd16N. Ik heb de multiMAUS via de s88XPressNetLI met de PC (Windows XP) verbonden en dat werkt heel goed. Dwz dat ik eerst in Koploper en daarna in TrainController Bronze van Freiwald een aantal locs heb ingevoerd en daarmee wat heen en weer heb zitten "spelen". Dus die aansluiting is OK. Toen heb ik het baantje (een ovaal met één wisselspoor) onderverdeeld in twee "blokken" en ieder blok via de S88sd16N aangesloten. De locs rijden dus er is kennelijk stroomoverdracht. Ik wilde aanvankelijk met Koploper gaan werken maar ik vind alles in de handleiding zó ingewikkeld overkomen, dat ik uiteindelijk voor TC van Freiwald heb gekozen. Ik heb de blokken in TC gedefinieerd en als adres eerst 64-1 en 64-2 opgegeven en later 65-1 en 65-2, maar wat ik ook doe, er lijkt geen terugmelding te zijn. Ik zie de rode LED op de S88Xpresss wel oplichten af en toe, dus kennelijk is er data-overdracht, maar op het scherm van de PC kan ik niet zien dat er bv een loc in een van de blokken staat. Doe ik iets verkeerd? Of werkt de S88sd16 niet? Ik zal niet zeggen dat ik ten einde raad ben, maar enig advies zou welkom zijn. Alvast bedankt voor het meedenken.
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 7 Juni 2011, 17:27:29 »

Ik ken het programma TrainController niet echt, maar dit klinkt toch alsof er een instelling verkeerd staat.

Als je handmatig rijdt met TrainController via de PC, gaat dit wel/niet?
- Indien niet het geval: Controleer de interface instellingen in TrainController, waar mogelijk vergelijken met de instellingen die vermeld staan in de handleiding van Koploper.
- Indien wel het geval, dan moet er iets enkel aan de terugmeldzijde fout gaan (of verkeerd ingesteld staan) dus zou ik het eerst zoeken in de terugmelddefinities in de software. In Koploper moet je eerst min of meer configureren wat je aan decoders/terugmelders aangesloten hebt alvorens je daar iets mee kunt doen.

Goetjes,
Dave

Gelogd
janspoor
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juni 2011, 10:05:27 »

Dank je wel, Dave, voor je antwoord. Inmiddels heb ik ook contact gehad met Wim Ros en zijn de problemen voor een groot deel opgelost. Je had inderdaad wel gelijk dat er iets niet klopte in de wijze waarop ik alles had aangesloten. Mvrgr Jan
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: S88sd16N en Train Controller Bronze
« vorige volgende »
Ga naar: