Hetgeen Jelle schetst (Koploper of RocRail i.c.m. DDW en LocoNet) is overigens goed mogelijk op een PC met Win2000 of XP. Een hele tijd geleden heb ik dat hier ook eens werkend gehad doch reageerde niet elke locdecoder er goed op, maar mogelijk is er ondertussen nog wat verbeterd.
Deze combinatie heb ik ook jaren gebruikt, en gebruik ik nog altijd, DDW in combinatie met koploper op 1 windows XP systeem. Dit werkt probleemloos op mijn buiten baan. Zet de baan aan het begin van de dag aan, en de treinen rijden de gehele dag ongestoord.
Het heeft ook mijn Binnen baan langere tijd probleem loos aangestuurd. Heb ook geen problemen ondervonden bij verschillende decoders.
Die twee programma's communiceren nog wel, maar dat maakt technisch niet zo veel verschil ten opzichte van 1 programma die het zou doen.
Ook dan zou je het programma opsplitsen in een deel wat de communicatie met de baan doet, de signalen gegenereerd, en de terugmelders controleren/afhandelen.
Daarnaast een deel die de sturing van de treinen doet. Welke is waar, welke moet vertrekken/afremmen, zetten van de benodigde wissels.
Eventueel daarnaast dan nog een deel dat de communicatie naar de gebruiker doet.
Het belangrijkste deel is dan toch de generatie van de signalen, die zijn tijdsgebonden. Daar moet je dus op bepaalde momenten iets doen.
Dus waarom zou je niet gewoon met DDW en koploper als 2 programma's op 1 PC willen werken?
Groet,
Roelco