Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Sound decoder.......????
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sound decoder.......????  (gelezen 21108 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 25 Maart 2019, 17:09:18 »


Ik denk erover om een lok van sound te voorzien. Nu heeft de lok een voorbereiding voor een 8pins decoder.

De makkeliijkste weg lijkt mij dan om een sound decoder te kopen zoals de ESU Loksound 54400. Maar als ik het goed begrijp moet ik dan zelf gelduiden gaan uploaden? Hoe gaat daat dan, waar haal ik het geluid vandaan? of zijn er nog plug and play oplossingen?

Jeffrey
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1 Gepost op: 25 Maart 2019, 18:19:46 »

Het geluid kun je downloaden vanaf de website van ESU en met een Lokprogrammer vervolgens in de decoder zetten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #2 Gepost op: 26 Maart 2019, 06:10:12 »

Ik heb me er even in verdiept en dat stukje van de Lokprogrammer was langs me heen gegaan....... digibeet die ik ben..... Grin

Maar zo'n Lokprogrammer lijkt me ideaal juist omdat ik zo'n digibeet ben want het regelt de decoders gravisch in ipv via de CV waardes.

Kan ik als programmeer spoor ook een rollerbank gebruiken Huh?

Jeffrey
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1962


« Antwoord #3 Gepost op: 26 Maart 2019, 13:00:22 »

Kan ik als programmeer spoor ook een rollerbank gebruiken Huh?

Ja hoor, dat kan prima.
Gelogd

mvg,
 Sander
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #4 Gepost op: 26 Maart 2019, 19:07:07 »

Thx Gert en Sander, ik ga opzoek naar een mooie rollerbank en een mooie aanbieding voor de lokprogrammer van ESU....

toch nog een vraagje..... Als je de decoder hebt ingeregeld etc..... is deze toch ook via de Roco locmaus aan te sturen?

Jeffrey
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1962


« Antwoord #5 Gepost op: 26 Maart 2019, 19:51:02 »

Ja hoor.

Elke decoder is nieuw uit doos al direct aan te sturen door alle digitale centrales, vrijwel altijd onder adres 3.
Vaak heeft een decoder wat fine-tuning nodig, per loc, motor, inzicht en instellingen verschillend.

Zet er 1 op je rollenbank, regel of ontregel de cv's en kijk wat de veranderingen doen wanneer je de loc op de baan zet. Een decoder weer resetten kan altijd. Alleen spelende wijs kom je erachter wat een decoder kan en hoe een en ander werkt.

ESU is wat dat betreft een van de simpelere decoders. Dat wil zeggen qua programmeren. ZIMO's zitten bijvoorbeeld wat ingewikkelder in elkaar is mijn ervaring.
« Laatste verandering: 26 Maart 2019, 19:52:58 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #6 Gepost op: 26 Maart 2019, 23:28:17 »

Top..... thx Sander..... Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juli 2020, 13:38:48 »

Kleine aanvullende vraag..... kunnen de ESU sound files 4.0 ook in de Locksound 5 worden geladen Huh?

Jeffrey
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juli 2020, 14:39:41 »

Nee, dat kan niet. Elke generatie sounddecoders heeft weer zijn eigen files. Meestal zorgt ESU redelijk flot voor updates als er zo'n nieuwe generatie is.
Ik heb juist van de week een loc binnengekregen waarin zo'n vijfde generatie sounddecoder zit en ik moet zeggen dat het geluid indrukwekkend is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Sound decoder.......????
« vorige volgende »
Ga naar: