Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Uhlenbrock 63240 (Power 4) boosters
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Uhlenbrock 63240 (Power 4) boosters  (gelezen 17983 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Gepost op: 18 Augustus 2013, 11:23:45 »

Hallo allemaal,

Sinds dat ik door omstandigheden mijn oude Intellibox Basic moest vervangen voor een Intellibox II willen mijn bijde boosters niet meer werken met elkaar. Een booster is voor de rails en de andere is voor de wissels. Die van de rails wil gewoon werken maar de wissels willen niet meer werken in combinatie met de 2x IB Switch's. Vanaf de booster van de wissels lopen er 2 draden (bruin/rood) naar een verdeler. Hierop staat gewoon stroom (schakeld gewoon uit als ik kortsluiting veroorzaak) Kunnen jullie mij helpen.

MVG, Hielke
Gelogd
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Antwoord #1 Gepost op: 18 Augustus 2013, 21:03:25 »

Beste Hielke,

Is het dataformaat wat de nieuwe IB2 uitzendt in overeenstemming met het dataformaat waar je wisseldecoders op werken, is instelbaar (dacht ik)

Groet, Anne W
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #2 Gepost op: 5 September 2013, 20:47:11 »

Hoi Anne W,

Mijn excusses voor mijn hele late reactie.
Het dataformaat voor de wissels uit de IB2 komen gewoon overeen met de wisseldecoders (Motorola). Daar lag het niet aan.

Inmiddels is het hele probleem opgelost en is in samenwerking met een vriend de wissels losgekoppeld van de baan. Alle wissels werken weer dankzij het oude Marklin systeem (vandaar ook losgekoppeld want nu werkt Marklin met Marklin wisselsdecoders (die er al onder hingen) en Uhlenbrock met de rest)

Nogmaals mijn excusses voor dit zeer korte topic.

Groet, Hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #3 Gepost op: 5 September 2013, 21:04:15 »

Dus je hebt een duur systeem aangeschaft om alles aan te sturen....dit werkt niet, dus de oplossing is een oud systeem erbij nemen?

En als dat systeem dan wel werkt zou ik het toch eens in de instellingen van de andere centrale gaan zoeken.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 5 September 2013, 23:19:00 »

Heilke,

Is toch gewoon een kwestie van juist instellen oftewel het juiste format bij het wisseladres ingeven, en dat kan net zoals met de eerste Intellibox per adres worden ingesteld.
En even in het handboek kijken wat de juiste instelling is voor de speciale opties voor de situatie waarin jij de IB II gebruikt. En niet geheel onbelangrijk de boosters aansluiten op de loconet-B aansluiting, op de T zal het niet werken.
En als het Markln decoders zijn K83 oid, dan kan het verwisselen van de aansluitdraden op rood en bruin misschien weleens de oplossing zijn van je situatie.

Mvg
Wim.
« Laatste verandering: 5 September 2013, 23:22:11 door Wim Ros (RoSoft) » Gelogd

hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #5 Gepost op: 6 September 2013, 10:54:46 »

Hallo,

Het is niet helemaal zo dat ik een compleet nieuw systeem heb aangeschaft. De benodigdheden lagen toch doelloos op zolder te niksen en dat is juist het oude systeem van Marklin. De wisseldecoders die er al onder hingen waren al idd zoals Wim al vermoede de K83. Ze waren ook nooit losgekoppeld van toen ik de Basic nog had. De instellingen kwamen exact overeen van zowel de IB Basic als de II.

Geen idee waaraan het lag maar zoals verschillende mensen al vertelde heeft Uhlenbrock er een probleem mee als het Marklin of dergelijke moet aansturen. Dat vinden ze niet zo prettig. Uhlenbrock gaat goed met zichzelf maar als je er ook iets anders bij stopt, gaat het mis.

MVG, Hielke
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #6 Gepost op: 6 September 2013, 16:22:14 »

Citaat
Geen idee waaraan het lag maar zoals verschillende mensen al vertelde heeft Uhlenbrock er een probleem mee als het Marklin of dergelijke moet aansturen. Dat vinden ze niet zo prettig. Uhlenbrock gaat goed met zichzelf maar als je er ook iets anders bij stopt, gaat het mis.

 Huh? :Smiley

Op de juiste manier instellen is de manier. Motorola dingen werken hier prima!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #7 Gepost op: 6 September 2013, 19:35:51 »

Hoi Sander,

Hier werkte het met de Basic ook. Vreemd genoeg met de II niet terwijl de instellingen dit wel goed stonden (overgenomen van de Basic). Het is nu ook te laat om het weer terug te bouwen, maar een ding weer geleerd. Nooit te snel de boel vervangen.  Wink

MVG, Hielke
Gelogd
Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 6 September 2013, 22:36:19 »

Hallo,

Geen idee waaraan het lag maar zoals verschillende mensen al vertelde heeft Uhlenbrock er een probleem mee als het Marklin of dergelijke moet aansturen. Dat vinden ze niet zo prettig. Uhlenbrock gaat goed met zichzelf maar als je er ook iets anders bij stopt, gaat het mis.

MVG, Hielke


Hier verkondig jij toch echt de grootst mogelijke onzin. Aan Uhlenbrock en de IBII zal het niet liggen, het ligt over duidelijk aan de bediener. Er zijn genoeg anderen die met dezelfde combinaties werken, en die hebben daar geen enkel probleem mee.
Maar ik wens je veel suc6 en vooral veel wijsheid.


Mvg

Wim
Gelogd

hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #9 Gepost op: 9 September 2013, 19:15:24 »

Hoi Wim,

Het spijt me verschrikkelijk. Ik vertelde enkel wat er tegen mij is verteld. Daarop heb ik ook de boel aangepast zodat het wel werkte. Maar zoals je zelf al zij: zal het wel aan de bediener liggen.

MVG, Hielke
Gelogd
Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 11 September 2013, 13:27:44 »

Hielke,

In je openings bericht heb je over allemaal Uhlenbock artikelen welke je gebruikt, alleen de wisseldecoder is van Marklin.
En nu ga je beweren dat deze standaard Motorola format decoder niet werkt met de IBII. Nu dan ga ik je teleurstellen, dat werkt gewoon, net zo goed als alle lokdecoders en wisseldecoders van alle andere aanbieders, Motorola format of DCC format.

Mvg
Wim.
Gelogd

Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #11 Gepost op: 11 September 2013, 16:43:28 »

Wim,

Hielke heeft al aangegeven dat het aan de bediener ligt in zijn vorige post.
Dat het moet werken is een feit. Dat Hielke het nu anders heeft opgelost, of jij en ik het daar nu mee eens zijn of niet, is ook een feit.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #12 Gepost op: 11 September 2013, 18:16:02 »

Wim en Sander,

Bedankt voor jullie bijde reactie's.

Wim, wat je in het begin zegd klopt als een bus. Uit jou woorden maak ik op (net als in de eerdere posts) dat jij het, net als Sander en ik, het vreemd vinden dat dit bij mij niet wil werken op de IBII. Ik weet zelf ook heel goed dat het moet werken maar helaas, bij mij niet.

Maar ook zoals Sander al vertelde, ik heb het op deze manier opgelost en het werkt. En op sommige punten nog beter dan via de IBII. Maar ik zei ook al eerder ''maar een ding weer geleerd. Nooit te snel de boel vervangen.''

MVG, Hielke
« Laatste verandering: 11 September 2013, 18:18:10 door hielke1501 » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Uhlenbrock 63240 (Power 4) boosters
« vorige volgende »
Ga naar: