Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: 150 jaar Spoorwegen in Nederland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 150 jaar Spoorwegen in Nederland  (gelezen 18807 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Gepost op: 10 Augustus 2012, 13:10:03 »

In het kader van 175 jaar spoorwegen in Nederland, een (kleine) terugblik naar NS150 Wink

Om te beginnen waar het mee begon; de Arend die rondjes draaide op het Jaarbeursplein


Ondertussen kreeg de Marc Seguin het heen en weer voor het postperron te Utrecht:


Ook onze zuiderburen stuurden wat leuks (foto is wat minder door de vele bovenleidning portalen, had toen ook niet te veel tijd om een goed plekkie te zoeken)

De Franse 141R 420 deed ook een Franc in het zakje:


De "Noord Nederland Express" op 16-7-1989, met de Reichsbahnloc 03 1010 vlak voor Assen.
Deze lok werd voor deze trein ingezet omdat de oorspronkelijk geplande lok (de 3737) tijdens de manifestatie niet meer inzetbaar bleek.


Dat was het effe, voor meer foto moet ik nog effe zoeken Tongue
Gelogd

Groeten, Erwin
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 10 Augustus 2012, 16:28:04 »

Heerlijk terug naar mijn jeugdjaren!
Wat was dit destijds al prachtig als 9 jarig jochie!

Meer platen!!! Klasse!!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #2 Gepost op: 17 Mei 2014, 15:36:30 »

Nou dan nog maar wat foto's dan .........







Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 17 Mei 2014, 15:38:47 »

Leuk om weer eens te zien, Johan.
Weet jij of we deze herfst nog het een en ander mogen verwachten rondom 175 jaar spoorwegen in NL?

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #4 Gepost op: 17 Mei 2014, 15:53:37 »

Geen idee Gert. Ik heb begrepen dat het NSM wat organiseert maar van NS zelf hoef je niks te verwachten.


Dit soort grappen (1706 trok de langste trein) kun je wel vergeten.


TGV kwam voor inspectie naar het defensie terrein 't Harde voor en na de rit op zaterdag samen met de NOS ICM.

Nu we toch bezig zijn ........


De Tsjech komt terug van een stoomrit naar Noord Nederland hier bij doorkomst Klaterweg nabij Nunspeet.


3737 reed toch af en toe een stoomrit hier doorkomst Assel begin augustus (heide bloeide net)

Ik zelf loop voor 175 Jahre NS niet meer zo warm voor als vroeger met 150 Jahre

Net van die Marklin lok kreeg ik vandaag een tip en is vlak naast de deur. Dan ga je nog wel even kijken maar verder .... zal mij een worst zijn. Stad en land afreizen zo als vroeger zie je mij niet meer doen.

Vorig jaar heb ik wegens gezondheid redenen 100 Jahre BLS gemist.
Vakantie was al gepland maar later gecanceld. Dat speet mij erg.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 17 Mei 2014, 16:04:23 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 17 Mei 2014, 18:08:16 »

Dank voor al die foto's, Johan.
Jammer dat je 100 jaar BLS hebt moeten missen.

Persoonlijk hoop ik dat 175 jaar spoorwegen in NL toch nog een beetje luister bij werd gezet.
Mijn streven is om 200 jaar ook nog te halen. Dat heb ik me namelijk in 1989 al voorgenomen.  :-)

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #6 Gepost op: 17 Mei 2014, 20:18:27 »

Ja Gert jammer dat ik dat gemist heb. Inmiddels is mijn gezondheid weer een stuk beter.


De Zwitser kwam niet buiten het parade terrein in Utrecht. Echter de mcn verremde zich een keer tijdens een stoomparade en de lok had vlakke plaatsen. Voordat de terugreis naar CH begon moest de lok eerst nog naar een kuilwielenbank. Dat werd Zwolle. De lok reed op eigenkracht en mocht niet met de tender voor rijden. Er werd dus een rondje gereden. Utrecht - Arnhem - Deventer -Zwolle. Na het afdraaien reed de lok met de ketel voor via Amersfoort terug naar Utrecht.
Hier kom de lok net Ede binnen rollen.


Controle aspotten te Ede.


En verder maar weer. Deze opname is bij Wolfheze.

Ik moest ook nog werken en kon dus niet overal bij zijn. Kuilwielenbank Zwolle en terugrit heb ik dus niet kunnen fotograferen.


De Oostduitse lok komt terug van een rit naar Noord Nederland. Hier doorkomst s'avonds in 't harde op de terugweg naar Utrecht.




Inter City Experimental op de terugweg naar die Heimat nabij Wolfheze.

Ik heb nog wel honderden dia's meer maar die staan niet on-line.
Dit was het dus van mijn kant.

Mvg, Johan

« Laatste verandering: 17 Mei 2014, 20:21:12 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 17 Mei 2014, 21:58:05 »

Het is bijna niet te geloven, maar in 1989 zag ik pas voor het eerst 'live' een stoomloc.
Dat was in Utrecht Overvecht. De stadsbus waar ik in zat moest wachten voor de overweg bij het station.
En ineens kwam een van de vele speciale treinen langs. Ik was diep onder de indruk!
Mooie tijden waren dat.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Mei 2014, 22:16:58 »

Grappig  Grin
Ik woonde destijds in Hoorn. Ik vermoed dat ik Bello al wel eens gezien had voordat ik NS150 bezocht in Utrecht. Ik heb ook nog ergens foto's van de stoomparade en van de tentoonstelling.
In ieder geval hebben we dit jaar niet zo'n feest als toen.
Jammer....bij zo'n gelegenheid kan je gekke leuke dingen doen.
Ik zie  bijvoorbeeld de 44er van de VSM voor de ca. 30 lege kolenwagen tussen Westhaven een Emmerich  Duim omhoog
Heb wel meelij met de stoker(s)  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #9 Gepost op: 17 Mei 2014, 22:20:09 »

Was er nog één vergeten  Grin


V200 met Oost-Duitse dubbeldekker passeert lege kalktrein naar Maastricht die op spoor 6 in het 't Harde aan de kant staat (kalktrein flink in de plus)
V200 is onderweg naar het showterrein te Utrecht.

Mvg, Johan (was echt de laatst)

P.s. Gert, ik was rond de 11 jaar toen ik speciaal naar Nijmegen reisde per trein omdat daar de net gerestaureerde 3737 langs kwam.
Dat had ik gelezen in de krant. Voor die tijd had ik ook nooit live een stoomtrein gezien. Zal rond 1970 zijn geweest.
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #10 Gepost op: 17 Mei 2014, 22:34:11 »

Zie ik er nog één over het hoofd  Shocked


Rit met de Elektra. Foto genomen tussen 't Harde en Wezep langs het defensie terrein (waar je nu helemaal niet meer mag komen)

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 18 Mei 2014, 18:26:55 »

Kijk eens aan: http://www.175jaarspoor.nl/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #12 Gepost op: 18 Mei 2014, 19:59:15 »

En wat doet NS zelf  :Smiley niets ........................
Ze liften mee op musea en jaarlijks terugkerende evenementen.
Dit noem ik geen 175 jaar viering.

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #13 Gepost op: 18 Mei 2014, 23:23:38 »

Tja, het wordt een slap aftreksel van 25 jaar geleden, maar we zullen het er mee moeten doen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: 150 jaar Spoorwegen in Nederland
« vorige volgende »
Ga naar: