Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Ansaldo Breda-troep gaat van Denemarken naar Roemenië
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ansaldo Breda-troep gaat van Denemarken naar Roemenië  (gelezen 3814 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Gepost op: 1 November 2017, 14:24:12 »

Het is DSB gelukt om van een deel van haar Italiaanse diesel-kneusjes af te komen:
http://clubferoviar.ro/astra-trans-carpatic-isi-extinde-parcul-de-material-rulant-cu-15-automotoare/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 1 November 2017, 14:41:06 »

En die moeten blijkbaar (onder andere) naar Wenen gaan rijden... als ze dat halen, tenminste Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #2 Gepost op: 1 November 2017, 14:56:02 »

Zouden die Roemenen wel weten dat men het bij DSB op een gegeven moment zo zat was met Ansaldo Breda dat men zelf maar de techniek onder handen heeft genomen?
De kleurstelling doet me trouwens denken aan die illegale variant (cadeautje van Berlusconi) van Khadaffi die in Tripoli stond te verstoffen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 1 November 2017, 15:32:37 »

Wel, dit is een dochteronderneming van Astra Vagoane (zelf een redelijk bekende treinenbouwer), en hoewel dat bericht er niet over rept, ga ik ervan uit dat men in Roemenië die dingen toch ook enigszins onder handen heeft genomen - gezien ook het proefbedrijf met de drie eerstelingen dat wel vernoemd wordt.

Daarbij heeft Astra in dit contract natuurlijk niets met Ansaldo Breda van doen (dat kan ook niet, want dat is gesneuveld), maar alleen met de DSB...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #4 Gepost op: 1 November 2017, 15:35:20 »

Wat ik uit Deense spoorwegkringen weet is dat DSB al die stellen volledig heeft afgeboekt.
Waarschijnlijk hebben de Roemenen ze voor een habbekrats overgenomen.
Contractueel was bedongen dat noch hun identiteit noch de prijs bekend mocht worden gemaakt door DSB.
Ik keek dus al een tijdje uit naar het moment dat ze ergens op zouden duiken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 5 November 2017, 10:49:41 »

Soms vind je wat per toeval.
Doorkomst in Szolnok, Hongarije.




Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Ansaldo Breda-troep gaat van Denemarken naar Roemenië
« vorige volgende »
Ga naar: