Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: DSB verkoopt 15 treinstellen IC2
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: DSB verkoopt 15 treinstellen IC2  (gelezen 5396 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Gepost op: 24 Juni 2017, 08:58:19 »

Vermoedelijk ook tot haar eigen verrassing heeft het Deense DSB een koper gevonden voor vijftien afgeschreven ic2 treinstellen, gebouwd door Ansaldo Breda. Na ruim vijftien jaar ellende met deze treinstellen heeft DSB besloten de handdoek in de ring te gooien en zijn deze afgeschreven. Vijftien werden te koop gezet en blijkens Deense media heeft zich een anonieme koper gemeld:

http://www.bt.dk/erhverv/dsb-har-solgt-15-allerede-afskrevne-ic2-tog?referrer=RSS

http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/dsb-finds-buyer-for-ansaldobreda-ic2-dmus.html

Nu maar afwachten tot de NS de media opzoekt met de mededeling dat het tekort aan zitplaatsen in de spits opgevangen gaat worden door de aankoop van vijftien treinstellen in het buitenland...
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Juni 2017, 10:18:23 »

DSB moet niet te vroeg juichen. Volgens de Railway Gazette (en zover mijn Deens reikt, staat dat ook in de Deense tekst) zijn er pas drie definitief verkocht en de rest onder voorbehoud van toelating van de eerste drie. En dat kan natuurlijk best een uitdaging worden.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Juni 2017, 10:34:56 »

DSB heeft die dingen afgeschreven, als ze er iets op verdienen is dat mooi meegenomen maar als de deal niet door gaat is er ook geen cent aan verloren.

Benieuwd wie de koper is, een oost Europese vervoerder misschien?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Juni 2017, 11:00:45 »

Dat ligt er helemaal aan hoeveel is afgeschreven, bij dit soort activa ga je normaal gesproken nog uit van een restwaarde. Pas als je er definitief afstand van doet (sloper of koper), boek je die restwaarde af en neem je je laatste verlies of winst. Als bij de bepaling van die restwaarde uitgegaan is van verkoop aan een nieuwe gebruiker, is het voor DSB wel degelijk van belang dat het doorgaat. Als oud ijzer levert het nu eenmaal altijd minder op.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Juni 2017, 11:21:02 »

DSB is nu al zo lang aan het klooien met die dingen, dat het ze volgens mij lood om oud ijzer is of die dingen verkocht worden aan een andere vervoerder of een sloper.

Het zijn overigens best comfortabele stellen, ik heb een paar keer in een viertje gezeten. Die rijden nog steeds.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Juni 2017, 11:39:21 »

Dat leg ik dus net uit, dat ligt eraan tegen welke restwaarde het spul nog in de boeken staat.
Als die hoger is dan wat de sloper er voor geeft, krijg je gewoon nog een verlies te boeken na het laatste ritje naar de sloper.
Dus nee, het is geen lood om oud ijzer, althans niet financieel.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Juni 2017, 11:42:09 »

Ik weet dat het financieel geen lood om oud ijzer is, maar wel gevoelsmatig. Dat is wat ik bedoelde.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: DSB verkoopt 15 treinstellen IC2
« vorige volgende »
Ga naar: