Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Ernstig spoorwegongeluk in België [05-06-2016]
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ernstig spoorwegongeluk in België [05-06-2016]  (gelezen 12728 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Gepost op: 6 Juni 2016, 05:07:54 »

Klik
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 6 Juni 2016, 07:32:01 »

Uit dat artikel: Ook waren er vorige week stakingen bij de NMBS, waarbij het spoor ook werd gesaboteerd.

Het zal toch niet waar zijn?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 6 Juni 2016, 07:54:55 »

Nee, hoogstwaarschijnlijk niet...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 6 Juni 2016, 09:54:46 »

Als nabestaande gecondoleerd worden door de minister-president van je land via Twitter...   Sad

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 6 Juni 2016, 11:08:24 »

Tja....als nabestaande zonder Twitter sta je dan mooi uit de wind...  Cry
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 6 Juni 2016, 12:54:06 »

Zijn personeel (of misschien hijzelf) zal heus ook wel de betreffende mensen hebben opgebeld, zoals dat altijd gaat... En trouwens, ik heb ook geen Twitter, en nu weet ik tóch dat de premier de nabestaanden via Twitter heeft gecondoleerd.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 6 Juni 2016, 14:02:46 »

Klik
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 6 Juni 2016, 14:17:23 »

Het blijft toch een zeer merkwaardige variant van onze taal dat Vlaams:

- De trein reed niet met hoge snelheid, wel aan
- Er zaten geen jongeren in de trein, wel erop
- Studenten in Vlaanderen wonen niet op kamers, maar in een hok, dat ze 'kot' noemen
- Systemen worden in Vlaanderen opgevat, niet ingesteld
- Als je in Vlaanderen een ongeluk krijgt, is er sprake van onvrijwillige slagen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 6 Juni 2016, 14:48:33 »

En het parket van Luik staat in voor het onderzoek.

De "onvrijwillige slagen en verwondingen" noemen wij "letsel door schuld". Nederlandse studenten wonen overigens in een hok, dat ze 'kamer' noemen Grin.
« Laatste verandering: 6 Juni 2016, 14:55:23 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #9 Gepost op: 6 Juni 2016, 15:35:29 »

Volgens Youp van 't Hek blijkt de enorme arrogantie van Nederlandse studenten uit het feit dat ze altijd zeggen dat ze op kamersssssss wonen, terwijl ze hooguit één hok bewonen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juli 2016, 11:03:37 »

Tja...: http://www.nu.nl/buitenland/4295291/machinist-mogelijk-afgeleid-telefoon-bij-treinongeluk-belgie.html

Wat ik me afvraag: als automobilist mag je niet bellen met een mobieltje in je hand. Hoe kan het dan dat een machinist op een trein zijn mobieltje gewoon mag gebruiken?
Hij is toch aan het werk? Dan wordt hij toch geacht zich niet met privézaken bezig te houden? En voor communicatie met de verkeersleiding heeft men toch aparte apparatuur (railpockets)?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juli 2016, 11:22:27 »

Nee want een machinist moet ook in contact staan met Zijn bij/aansturing eventuele klanten (voor goederenvervoerders) eventuele aflos-machinist.
Mobiel is tegenwoordig onmisbaar ook op het spoor.

Ik ben van mening dat het nog steeds een grote faal is van het Belgische beveiligingssysteem dat geen dwang heeft om te remmen in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Nederlandse en Duitse beveiligingssysteem. dat dwingt je te remmen.
Gelogd
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #12 Gepost op: 19 Juli 2016, 15:57:02 »

Een railpocket is niet om te communiceren met de Treindienstleiding o.i.d. Daar is de GSM-R voor, of gewoon je mobiele telefoon
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #13 Gepost op: 19 Juli 2016, 16:09:16 »

Vroeger deed men dat met een gewone telefoonhoorn in de hand, terwijl men de ogen op het spoor hield.
Ik herinner me dat ik menig machinist heb zien bellen met een grijze telefoonhoorn in handen.

Nu hebben ze kennelijk smartphones en worden ze afgeleid door de beeldschermpjes.
Lijkt me geen goede zaak. Moet anders kunnen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #14 Gepost op: 20 Juli 2016, 10:37:51 »

Bellen met de treindienstleiding gebeurd nog steeds met die grijze telefoonhoorn. Alleen door alle technieken hebben nu Railpockets voor de dienstkaartjes, IAM e.d.(NS)en/of mobiele telefoon/tablet met internet voor de wagenlijsten, dienstregelingen enz.

Ik begreep laatst van een collega die bij NS werkt dat ze daar ook allemaal een tablet krijgen, met Routelint. Met dit systeem kunnen ze kijken welke trein er voor ze zit, of ze (op de seconde) op tijd rijden en of ze EZR kunnen toepassen. Hierdoor word door de bedrijven ook de afleiding wel zelf gecreëerd in mijn ogen, maar goed, dat zal de tijd zich leren
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Ernstig spoorwegongeluk in België [05-06-2016]
« vorige volgende »
Ga naar: