Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
Print
Auteur Topic: Spoorwegboeken  (gelezen 84803 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 6 November 2014, 21:18:57 »

Zo'n €19,95? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 6 November 2014, 21:20:50 »

Ah...€19,95 geboden, wie biedt er meer?  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #17 Gepost op: 6 November 2014, 21:52:40 »

Nu al een collectors item!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 6 November 2014, 21:55:21 »

Hé ho, ik heb niet geboden, alleen naar de taxatiewaarde gevraagd! Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #19 Gepost op: 6 November 2014, 22:13:20 »

Had je de postzegel gespot vóór dat je hem openmaakte?
Die ene gestempelde is uniek.....mega veel geld waard nu  Grin

Ja, ik zag de speciale postzegel meteen met het uit de bus halen van de post. Ik dacht nog "heeft die Gert zo'n mooi handschrift?". Heel voorzichtig de envelop opengemaakt. Kaartje, envelop en postzegels worden zorgvuldig bewaard en gaan het persoonlijk archief in.

De postzegel zelf is zeer fraai gestempeld:



Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 6 November 2014, 22:35:50 »

Ik dacht nog "heeft die Gert zo'n mooi handschrift?"

Helaas...  mijn handschrift is door het veelvuldig maken van aantekeningen tijdens mijn middelbareschooljaren flink naar de knoppen gegaan.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ene Jakop op de middelbare school niet zo gek veel uitvoerde, dus dat verklaart een hoop!   Tongue Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #21 Gepost op: 6 November 2014, 23:27:00 »

Sommige scholieren/studenten maakten aantekeningen, andere letten op en maakten zich de stof direct eigen...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #22 Gepost op: 7 November 2014, 00:01:29 »

Maar zelfs dat deed Jakop niet of nauwelijks, weet ik uit betrouwbare bron.   Kiss
Toch is hij nog leuk terecht gekomen. 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 7 November 2014, 06:35:07 »

Op de middelbare school waren mijn krabbels behoorlijk onleesbaar hoor  Grin

Er over nadenkend heb ik drie handschriften: het dagelijkse redelijk slordige maar wel leesbare het 'zondagse' nette (wat op de enveloppe en kaart staat) en voor mijn werk heb ik nog een zeer leesbaar blokletter handschrift wat ik ook redelijk snel kan schrijven.

Ik ben geen postzegelaar, maar die stempel staat er wel mooi op. Je zou bijna zeggen dat hij handgestempeld is.....naah, dat doen ze in 020 niet  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #24 Gepost op: 28 November 2014, 20:22:03 »

Gisteravond (nacht.....) bij Gert alias Noordwaarts het boek opgehaald. Wat een ontzettend leuk boek en goed initiatief.  Duim omhoog Dit weekend ook de teksten bij de plaatjes maar eens lezen. Aanrader!!

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #25 Gepost op: 28 November 2014, 20:27:47 »

Dank voor je aardige woorden Niels. Was leuk om je weer eens te zien en je bent uiteraard ook welkom voor een bezoek bij daglicht.   Cheesy

Voor de liefhebbers: op zaterdag 13 december sta ik namens mijn uitgeverijtje weer met Franks prachtboek op de beurs in Houten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 7 December 2014, 13:13:18 »

Gisteren lag de premie van de raadplaatwedstrijd in mijn brievenbus. Vanmorgen maar eens rustig bekeken en het is een aangename verrassing voor me geworden.

Als reiziger heb ik de Hondekoppen altijd uitstekend gevonden, zover het stellen met de oude banken betrof. De coach-stoelen vond ik altijd een ramp om op te zitten. Eind jaren 80 was het in de ochtendspits op Utrecht CS altijd hopen op een tweetje als laatste stel uit Amersfoort. Dat betekende namelijk een soort van zitplaatsgarantie voor de rit naar Rotterdam: bij de eerste klas instappen en dan binnendoor naar het tweede klas gedeelte dat ingeklemd zat tussen toiletten en vouwbalg en zich daardoor net wat trager leegde en vulde dan andere coupés. Extra leuk als het op een wat warmere dag dan een stel met draairamen betrof, lekker slingeren om het raam te openen.  Grin

Als hobbyist heb ik er weinig mee. Qua vormgeving vind ik ze niet bepaald moeders mooiste en sowieso horen treinstellen bij mij in de categorie omhooggevallen trams. Niet dat ik trams niet leuk vind, maar ze horen op straat te rijden, niet op een spoorlijn en ze moeten zeker niet net doen of ze volwaardige treinen zijn.
Kortom, ik had het boek niet besteld. Cheesy
Aan de ene kant verstandig, want dan had ik er nu twee gehad. Maar eigenlijk heel onverstandig, want dan was de kans groot geweest dat ik een erg leuk boek had gemist.

Prettige layout, mooi fotowerk, informatieve teksten waar je niet na een halve alinea compleet verloren bent omdat het in onbegrijpelijke details verzandt. Goed voor een paar uurtjes fijn herinneringen ophalen aan een mooie treinforenstijd.
Voor mij eigenlijk maar één minder punt, de slappe kaft. Even onder het voorbehoud dat ik niet kan inschatten of het een onverantwoorde invloed op de prijs had gehad, verdient een fotoboek als dit naar mijn mening een harde kaft.
Dat komt de zichtbaarheid van foto's ten goede (je kunt de bladzijden beter plat krijgen) en voorkomt in de loop der jaren beschadigingen aan de binnenpagina's door het uit de kast halen van het boek. En juist dat is bij dit boek iets, wat best vaak zal gebeuren.

Kortom, aanrader.  Duim omhoog

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #27 Gepost op: 7 December 2014, 13:58:46 »

Dank voor je compliment Huub. En geloof mij maar, ik had er dolgraag een hardcover boek van gemaakt.
De prijs zou dan echter zoveel hoger zijn, dat het eigenlijk economisch niet verantwoord is.
Maar wie weet, in de toekomst ooit nog eens hardcover boeken vanuit mijn uitgeef-keuken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28 Gepost op: 9 Januari 2015, 11:18:19 »

Voor de mede-liefhebbers van hondekoppen is er interessant nieuws van Exact-Train.
Deze firma heeft een hondekop-vier aangekondigd. Zie pagina 17 van deze pdf: http://www.modelspoordagen.nl/userdata/file/BeursboekjeRijswijk2015lr.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #29 Gepost op: 10 Januari 2015, 18:38:29 »

 Duim omhoog ben benieuwd...
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Spoorwegboeken
« vorige volgende »
Ga naar: