Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
Print
Auteur Topic: Spoorwegboeken  (gelezen 84804 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #60 Gepost op: 23 December 2015, 10:06:16 »

Een van de voorspellingen door Wesley in zijn boek gedaan komt nu al uit.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joop_L
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


« Antwoord #61 Gepost op: 23 December 2015, 10:34:32 »

Helaas wel...  Sad
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #62 Gepost op: 14 Februari 2016, 22:50:27 »

Vanmiddag kwam Koning Raadplaat bij mij op bezoek:



Deze keer geen Limburgse vlaai voor Koning Raadplaat & Co, maar gewoon Hollandse appeltaart.   Cheesy

mvg,
Gert



PS: Eind volgende week verschijnt de tweede druk van Wesley's boek en is het dus weer op voorraad.
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 25 Februari 2016, 12:28:01 »

Een van de voorspellingen door Wesley in zijn boek gedaan komt nu al uit.

En toch zien de Fransen nog kans om, ondanks de korte aanlooptijd, de Duitsers te verslaan... http://www.lemonde.fr/economie-francaise/article/2016/02/19/trains-de-nuit-l-etat-se-desengage-et-fait-appel-a-la-concurrence_4868562_1656968.html. Vrij vertaald: op 1 juli heft de SNCF alle nachttreinen op behalve die naar Rodez en Briançon (om politieke redenen), en concurrenten mogen het proberen als ze daar zin an hebben - maar voorstellen worden pas vanaf juli behandeld, dus een ononderbroken dienstverlening zit er niet in...
« Laatste verandering: 25 Februari 2016, 12:36:00 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #64 Gepost op: 25 Februari 2016, 14:15:49 »

Jemig, dan gaat het nog harder dan gedacht!
Binnen no time wordt alles wat in jouw boek staat historie...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 25 Februari 2016, 14:49:29 »

Inderdaad, het gaat momenteel erg hard...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #66 Gepost op: 27 Februari 2016, 09:49:25 »

Goed nieuws voor de liefhebbers van nachttreinen: nadat de eerste oplage van Wesleys boek vrij vlot was uitverkocht,
moesten we even 'Sorry, tijdelijk uitverkocht' laten weten. Maar de tweede oplage is gisteren binnengekomen en dus
is 'Sporen door de nacht' weer volop verkrijgbaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #67 Gepost op: 1 Maart 2016, 15:37:27 »

Zojuist verschenen: het tweede deel van '40 jaar spoor in beeld' van Barco den Ouden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #68 Gepost op: 24 April 2016, 11:51:17 »

Met trots presenteert Lycka till Förlag haar eerste Duitstalige boek.
Het betreft Wesley's boek over nachttreinen.

Koning Raadplaat auf Deutsch: https://youtu.be/GapGTIvlGRo


Tekst van de achterkant van het boek:

Obwohl der Autor den niederländischen Pass besitzt, könnte man Wesley van Drongelen zu Recht
als Europäer bezeichnen. Er bereist schon seit seiner Kindheit den ganzen Kontinent, um Züge zu
fotografieren, und hat somit über die Jahre hinweg ein beträchtliches Bildarchiv aufgebaut. Auch
im Alltag ist er Europäer mit Herz und Seele: Als Politikwissenschaftler ist er auch berufsmäßig
mit internationalen Beziehungen beschäftigt. Er hat sich im Herzen Europas niedergelassen und
betrachtet seither von der Schweiz aus die Entwicklungen bei den Eisenbahnen auf dem ganzen
Kontinent.

In diesem Buch nimmt uns der Autor mit vom kalten Lappland bis in den sonnigen Süden, vom
Vereinigten Königreich bis nach Moldau und von den Baltischen Staaten bis nach Portugal. Europa
scheint für ihn keine Geheimnisse mehr zu haben, zumindest nicht, was die Bahn angeht. Es wird
einen dann auch kaum erstaunen, dass der Autor die etwas schwermütige Schlussfolgerung zieht,
dass wir momentan mit hoher Wahrscheinlichkeit die letzte Phase des Phänomens „Nachtzug”
erleben – etwas, was viele Eisenbahnliebhaber bedauern werden. Denn Nachtzüge, vor allem
Nachtzüge auf grenzüberschreitenden Verbindungen, regen die Vorstellungskraft an mit ihren
bunten Zugbildungen und fernab gelegenen Zielbahnhöfen. Wesley van Drongelen zeigt sie und
analysiert die Entwicklungen während den ersten fünfzehn Jahren dieses Jahrhunderts, um am
Schluss diese Frage zu stellen: „Nachtzug, quo vadis?”

Uiteraard is en blijft Wesley's boek ook gewoon in het Nederlands verkrijgbaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #69 Gepost op: 7 Juni 2016, 09:08:05 »

Vrij vertaald: op 1 juli heft de SNCF alle nachttreinen op behalve die naar Rodez en Briançon (om politieke redenen), en concurrenten mogen het proberen als ze daar zin an hebben - maar voorstellen worden pas vanaf juli behandeld, dus een ononderbroken dienstverlening zit er niet in...

Die soep blijkt niet zo heet gegeten te worden... tot aan het einde van de huidige jaardienstregeling op 10 december blijven de nachttreinen in Frankrijk zoals gebruikelijk verkeren. Op 1 juli zouden we meer moeten weten over de toekomst na 10 december.
Gelogd

Ik zie sterren!
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #70 Gepost op: 6 Januari 2017, 12:49:40 »



(weer) Druk bezig met deel 3: de verbouwde DE2. Naar verwachting medio 2017 gereed, "gewoon" via de vertrouwde uitgever...  Wink
« Laatste verandering: 6 Januari 2017, 16:42:46 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #71 Gepost op: 6 Januari 2017, 13:03:39 »

 Duim omhoog Het gereserveerde stukje boekenplank begon al wat stoffig te worden  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #72 Gepost op: 6 Januari 2017, 13:11:45 »

En hoe is het met de poef in de erker? Grin
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #73 Gepost op: 6 Januari 2017, 13:42:18 »

Daar ligt nu een boek van ene Sybold Deen naast  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #74 Gepost op: 6 Januari 2017, 13:44:46 »

Een Sybold-Deen? Wat is dat voor een soort Deen? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Spoorwegboeken
« vorige volgende »
Ga naar: