Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: HSL met onmiddellijke ingang van het spoor gehaald
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: HSL met onmiddellijke ingang van het spoor gehaald  (gelezen 3773 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 12 April 2017, 07:44:26 »

Tamelijk schokkend: http://nos.nl/artikel/2167818-goederenvervoerder-per-direct-van-het-spoor-gehaald-door-inspectie.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 12 April 2017, 09:41:55 »

Zonder achtergrondinformatie is lastig in te schatten of ilt hier terecht heeft ingegrepen of dat er papieren tijgers worden nagejaagd.
Op de site van ilt staat een uitgebreider persbericht.
En daar staan in mijn ogen toch wat merkwaardigheden in. Er wordt o.a. geschreven: "Een van de machinisten had onvoldoende ervaring om op de Betuweroute te mogen rijden." Zal best waar zijn, maar is daarmee de veiligheid in het geding? De Betuweroute is volledige ERTMS, ik zie niet zo snel wat op zo'n baanvak het veiligheidsrisico is van gebrek aan ervaring. In het ergste geval komt volgens mij dan het verkeer op dat baanvak stil te liggen, lastig, maar niet gevaarlijk.
Een ander voorbeeld: "Een andere machinist voerde voor hij vertrok de verplichte remproef niet goed uit waardoor de trein niet kon stoppen voor rood sein." Slechte zaak dat die remproef niet goed is uitgevoerd, maar met een remproef stop je niet voor een rood sein. Dat doe je met de remmen zelf. Met een remproef kun je meestal wel vaststellen dat de remmen niet goed werken, maar het niet kunnen stoppen, ligt echt aan die remmen, niet aan het niet goed uitvoeren van de remproef.

Het kan best dat ILT terecht heeft ingegrepen, maar als in officiële communicatie van een toezichthouder dit soort kromme redeneringen, onzorgvuldigheden en open einden staan, wordt ik altijd wat achterdochtig. Je mag toch van ILT een zorgvuldiger berichtgeving verwachten, zeker als je bedenkt dat zo'n bericht voer geeft voor dit soort koppen: Inspectie weert levensgevaarlijke vervoerder HSL van het spoor (AD).

Huub
 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 12 April 2017, 12:26:20 »

"Een andere machinist voerde voor hij vertrok de verplichte remproef niet goed uit waardoor de trein niet kon stoppen voor rood sein."

Vermoedelijk bedoelt men:
Een andere machinist voerde voor hij vertrok de verplichte remproef niet goed uit, waardoor de niet werkende remmen niet werden ontdekt en waardoor de trein niet kon stoppen voor rood sein.

If so, dan is het zeer beroerd geformuleerd
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 12 April 2017, 13:07:55 »

Ik vermoed ook dat zoiets bedoeld wordt, maar het kan net zo goed iets heel anders zijn.
Zeker bij zo'n ingrijpende beslissing als nu is genomen, mag je uiterste zorgvuldigheid verwachten van ILT. Die zorgvuldigheid is bij het persbericht in elk geval ver te zoeken.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: HSL met onmiddellijke ingang van het spoor gehaald
« vorige volgende »
Ga naar: