Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Huisstijl NS op RTV Utrecht
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Huisstijl NS op RTV Utrecht  (gelezen 6776 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8450


WWW
« Gepost op: 21 Mei 2018, 09:36:44 »

Vandaag is op RTV Utrecht een heel aardige documentaire te zien over de ontwikkeling van de nog steeds gebruikte huisstijl bij NS.
Zo te zien elk uur, iets na het heel. En vast ook op de website te vinden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mei 2018, 21:02:36 »

Nu ook te zien via Uitzending Gemist van RTV Utrecht: https://www.rtvutrecht.nl/gemist/uitzending/rtvutrecht/docu/20180521-0705/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #2 Gepost op: 24 Mei 2018, 06:34:58 »

Leuke documentaire. En ook eens met de conclusie van de heren dat het een beetje een zooitje geworden is.

Zo vind ik de DDZ wel netjes (afgezien van het blauwe dak dat grijs had moeten zijn). Maar de vIRM oogt in laatste kleuren erg lomp door wat ze met de deuren hebben gedaan. Dan zijn de witte driehoekjes mooier zoals op DDZ en ICRm.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar eenduidig is het allemaal niet.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Mei 2018, 07:56:00 »

"NS wil een duidelijker verschil tussen de treinsoorten." Vandaar dat het verschil op ooghoogte tussen geel en blauw wordt vervangen door lager (navelstaarhoogte?) met het verschil tussen geel en wit te gaan werken.
Ik heb nog wel eens de indruk dat NS in een ander universum leeft waar aardse beginselen niet van toepassing zijn.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Juni 2018, 20:25:05 »

De tentoonstelling in het museum stelt niet veel voor, maar er lag nog wel wat aardigs in een vitrine.
Van tijd tot tijd bedenkt er iemand dat het NS-logo eigenlijk niet klopt voor een spoorbedrijf waar rechts wordt gereden.
Maar blijkbaar is dat een bewuste keuze geweest, want in de ontwerpen van Dumbar komt ook het logo in spiegelbeeld voor.



Het uiteindelijke logo oogt beter, vind ik. Maar dat kan natuurlijk zijn omdat ik dat gewend ben.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Huisstijl NS op RTV Utrecht
« vorige volgende »
Ga naar: