Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Hyperlooptrein moet bijna snelheid geluid halen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hyperlooptrein moet bijna snelheid geluid halen  (gelezen 10929 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 16 Januari 2015, 13:16:18 »

1220 km/uur moet deze trein gaan halen: http://www.nu.nl/gadgets/3973931/extreem-snelle-hyperloop-trein-krijgt-eerste-testcircuit.html

Om je een idee te geven: de geluidssnelheid, Mach 1 is ongeveer 1234 km/uur.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2015, 19:50:23 »

Jaaa! Aanleggen maar tussen A'dam en R'dam. Past wel naast de Hsl!
Gelogd

94*
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 16 Januari 2015, 20:15:50 »

Nee, van Amsterdam naar Hamburg: dwars door Drenthe en dan vlak langs Borger.
Uiteraard zonder te stoppen! 
 Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Januari 2015, 20:35:15 »

Goh, niet-met-het-conventionele-spoor-verenigbaar-supertechnisch-maar-commercieel-totaal-niet-levensvatbaar project nummer 736.854 ... Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 30 Januari 2017, 12:19:40 »

Kijk eens wat 'onze jongens en meisjes' uit Delft gepresteerd hebben:
http://nos.nl/artikel/2155681-hyperlooprace-winnen-is-prachtig-musk-was-onder-de-indruk.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bossie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 16


« Antwoord #5 Gepost op: 30 Januari 2017, 12:38:39 »

Goh, niet-met-het-conventionele-spoor-verenigbaar-supertechnisch-maar-commercieel-totaal-niet-levensvatbaar project nummer 736.854 ... Grin
Dus een mooi project voor verkeer en waterstaat om net als de HSL en de Betuweroute een heleboel miljoenen op te verliezen.
Dat is een in ere te houden gewoonte.
We lopen tenslotte graag voorop ook in het verkwisten van geld.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Januari 2017, 13:10:18 »

Kijk eens wat 'onze jongens en meisjes' uit Delft gepresteerd hebben:

Na de successen van 'Delft' met de solarraces blijken ze in Delft de intellectuele neuzen goed dezelfde kant uit te kunnen krijgen bij dergelijke wedstrijden  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 30 Januari 2017, 13:12:54 »

We lopen tenslotte graag voorop ook in het verkwisten van geld.

Vond jij de overgang van stoom op diesel en vervolgens op elektriciteit ook een verkwisting van geld?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Januari 2017, 14:41:11 »

Die overgangen maakten het reizen goedkoper, de Hyperloop maakt het duurder Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #9 Gepost op: 30 Januari 2017, 15:57:16 »

Na één en ander gelezen te hebben heb ik toch begrepen dat de reis niet meer dan vliegtuigticket zou moeten gaan kosten.

Hopelijk hoef je geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn anders wordt het niks Grin

De mens leert van experimenteren, bovendien gaat deze testbaan in de VS aangelegd worden, dus dat kost ons geen cent.

Bert Sprinter
Gelogd
bossie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 16


« Antwoord #10 Gepost op: 31 Januari 2017, 11:07:25 »

Vond jij de overgang van stoom op diesel en vervolgens op elektriciteit ook een verkwisting van geld?
Om eerlijk te zijn ja!
Er is niets mooier dan stoom.
Maar daar gaat het niet om, ik had het over infrastructurele voorzieningen.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 30 Augustus 2017, 20:34:59 »

Nieuws van het hyperloop-front: http://www.sciencealert.com/elon-musk-just-shared-footage-of-a-hyperloop-accelerating-to-200mph-and-holy-crap

Bekijk vooral ook het filmpje van de test met de hyperloop die in het artikel is te zien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Hyperlooptrein moet bijna snelheid geluid halen
« vorige volgende »
Ga naar: