Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Lelijk ding  (gelezen 33492 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Gepost op: 23 Mei 2020, 21:53:48 »

Wat ishet toch een vreselijk lelijk ding wat ze nu weer aangekocht hebben...
Hier komt de eerste binnen begrijp ik.
Het wordt nog erger door de manier waarop ze kop beschilderd hebben.
Geel met een blauwe band over de ramen kan je weinig aan varieren, maar om die -in de basis al lelijke- kop nog eens zo kleur te geven dat het nog erger wordt, is wel het toppunt van wandesign.
Nu koopt NS geen treinen om er mooi uit te zien, maar om passagiers van A naar B te vervoeren, maar er zijn m.i. tientalen designs van die neus mogelijk die 'm zouden opknappen i.p.v. de lelijkheid benadrukken.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mei 2020, 21:56:43 »

Ach, smaken verschillen. Lijkt wel een beetje op een hondekop en die was ooit ook lelijk  Grin

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Mei 2020, 22:00:29 »

Smaken verschilen heb je gelijk in. Gelukkig maar  Grin

De vergelijking met een Hondekop ontgaat mij eigenlijk totaal..  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Mei 2020, 08:25:18 »

Dat die kop "in de basis al lelijk" is, daar ben ik het niet mee eens, maar de kleurstelling maakt 'm naar mijn mening wel lelijk(er), dus in zoverre is mijn mening dezelfde als de jouwe. Bewijs dat het ook beter kan (is niet exact 100% dezelfde kop, maar is wel een naast familielid) is voor mij de IC-versie voor de >SNCF<.

Natuurlijk zijn die Coradia Liner-dingen minder leuk dan de stoere dieselloc serie CC 72000 en Corailrijtuigen die ze afgelost hebben, maar het had rotter gekund...
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Mei 2020, 08:50:26 »

Zo zie je maar, ik vind de NS-kleurstelling ook niet mooi (het geel met blauw op zich wel, maar niet zoals het hier is verdeeld), maar in elk geval nog stukken beter dan dat SNCF-kleurtje.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Mei 2020, 09:07:17 »

Het ging mij niet om de kleuren an sich (al vind ik ook die mooier en moderner ogen dan dat saaie NS-geel-met-blauw van vijftig jaar geleden), maar om de vormgeving en het lijnenspel rond de kopvorm. De ontwerpers van de SNCF-kleurstelling hebben veel mer rekening gehouden met de vorm en de lijnen van het ding waar ze de verf op moesten spuiten dan de NS-vormgevers. Met name die rare golfbeweging om van het blauw naar het zwart te komen is... wel... raar Grin!

Overigens, dat die nieuwe "Carmillon"-huisstijl van de SNCF ook niet op alle materieelsoorten even gelukkig uitpakt, wordt >hier< wel erg pijnlijk duidelijk... Gelukkig hebben ze het plan om meer locs zo te slachten snel opgegeven en is ook deze eenling weer in egaal grijs onderweg...
« Laatste verandering: 24 Mei 2020, 09:16:29 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 24 Mei 2020, 09:47:15 »

Ja, ze hebben bij NS krampachtig vastgehouden aan het idee dat de band rondom de ramen door moet lopen in de kop. Bij SNCF hebben ze dat gelukkig niet gedaan en de beschildering van de kop aangepast aan het lijnenspel daarvan. Ik ben het dus met Wesley en Jakop eens.

Overigens ben ik benieuwd of NS bestellingen gaat annuleren, nu het ernaar uitziet dat het aantal reizigerskilometers de eerstkomende jaren flink lager zal zijn. De verwachting is immers dat ook na de coronacris (deels) thuiswerken en online hoger onderwijs veel normaler zal worden. 2019 zou wel eens voor heel erg lange tijd in de boeken kunnen blijven staan als het jaar met de meeste reizigers.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Mei 2020, 10:12:04 »

....maar om de vormgeving en het lijnenspel rond de kopvorm. De ontwerpers van de SNCF-kleurstelling hebben veel mer rekening gehouden met de vorm en de lijnen van het ding waar ze de verf op moesten spuiten dan de NS-vormgevers. Met name die rare golfbeweging om van het blauw naar het zwart te komen is... wel... raar Grin!

Precies!! En mee eens -nu ik de kop anders beschilderd zie- de lelijkheid in de basis valt wel mee.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Mei 2020, 10:41:19 »

Ik vind de NS-kleurstelling zoals die nu is toegepast dus ook lelijk. De blauwe band zit te laag, de zwarte band doet me denken aan de zware jongens en de verbinding tussen blauwe en zwarte band hoort er niet te zijn. De logo's horen zwart en de aanzetting rond de koplampen lijkt geïnspireerd op Inez Weski
Maar de SNCF-oplossing vind ik toch nog een graadje erger (met nog misluktere oogschaduw). En in de basis is dat gewoon het licht- en donkergrijs dat de Corails al kenden en dus ook alweer 45 jaar oud is. Alleen het oranje heeft plaats gemaakt voor een vies mengelmoesje

Conclusie, geen van beide zijn het kleurstellingen waarvan ik opgetogen wordt, de ene alleen net iets minder erg dan de andere.


Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #9 Gepost op: 24 Mei 2020, 17:32:07 »

Het kan smakelijker zonder dat het boevenkop wordt.

Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 24 Mei 2020, 18:41:14 »

Vooral die boveste kan mij wel bekoren. Maak alleen al die rode band geel, het blauw meer NS-blauw, het geel NS-geel en het donkergrijs zwart en je hebt een zeer acceptabele styling voor NS.
Dat zilver mag van mij wel blijven. Geeft het een wat chiqere uitstraling.
 
mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 24 Mei 2020, 18:53:44 »

Ik zou grasgroen met zandgele snor doen...  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 24 Mei 2020, 19:37:49 »

'T is gewoon een lelijk ding  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #13 Gepost op: 24 Mei 2020, 19:52:16 »

Als je d'rin zit, zie je de kop toch niet meer.... Cool
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 24 Mei 2020, 20:08:51 »

Oh....was dat de bedoeling?  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Lelijk ding
« vorige volgende »
Ga naar: