Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Met de trein van Spanje naar Marokko
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Met de trein van Spanje naar Marokko  (gelezen 2621 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Gepost op: 19 Februari 2019, 21:03:24 »

https://inspanje.nl/spanje/11360/met-de-trein-van-spanje-naar-marokko/
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 19 Februari 2019, 21:15:44 »

Gezien alle ellende die er al is in Calais, maar ook nu al in de Spaanse enclaves op Marokkaans grondgebied, lijkt me dit eerlijk gezegd niet zo'n goed idee.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Februari 2019, 21:23:24 »

In het midden gelaten of een brug of tunnel meer migranten oplevert, is dit één van die projecten die elke twintig jaar bestudeerd worden en er daarna niets van terecht komt (net zoiets als de vaste oeververbinding naar Sicilië). Het feit dat de uiteinden van de verbinding op verschillende tectonische platen liggen, maakt het geheel bovendien nog een stukje gecompliceerder dan de Kanaaltunnel of voornoemde verbinding naar Sicilië (al zegt de ETH blijkbaar dat dat kan). En dan is er nog het dubieuze economische nut...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 19 Februari 2019, 21:40:10 »

Klopt, het Afrikaanse continent drukt nog steeds tegen het Eurazische aan. Vandaar al die bergen in de Pyreneeën en de Alpen. Beide relatief jonge gebergtes.
Daar een tunnel bouwen zou echt een forse technische uitdaging zijn. Ik ben het met je eens dat de kans klein is dat het daadwerkelijk zal gaan gebeuren.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Met de trein van Spanje naar Marokko
« vorige volgende »
Ga naar: