Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Metro tussen Utrecht en Nieuwegein?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Metro tussen Utrecht en Nieuwegein?  (gelezen 2175 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 11 September 2022, 10:35:33 »

RTV Utrecht meldt dat er plannen zijn voor een metroverbinding tussen Utrecht en Nieuwegein en dat, indien die er komt, men deze zou willen doortrekken naar de Uithof.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3467185/gaat-die-metro-tussen-utrecht-en-nieuwegein-er-ooit-komen

Er wordt in dit artikel gesproken over een investering van ruim één miljard als het meevalt en een tijdwinst van 6 minuten voor Nieuwegeiners die naar het centrum van Utrecht willen.
Welnu, we weten dat het nóóit meevalt en dus zou het vrijwel zeker nooit bij dat ene miljard blijven. Zoveel geld voor een paar minuten tijdwinst?

En doortrekken naar de Uithof? Loopt daar sinds eind 2019 niet een mooie nieuwe sneltramlijn naartoe? Wie maakt daar nog gebruik van als er een metro door de binnenstad van Utrecht naar de Uithof zou gaan? Laten we niet vergeten dat de Uithoflijn de duurste tramlijn van Europa is. € 64.375,- per meter, om precies te zijn! Ruim een half miljard heeft deze lijn gekost...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #1 Gepost op: 11 September 2022, 11:30:50 »

Hoe zou het toch komen dat buiten Nederland dat investeren in goed OV vaak (veel) beter gaat? Al die nieuwe tramlijnen in Frankrijk bijvoorbeeld. En wij komen aan met mislukte plannen in Groningen, Maastricht, Rijn-Gouwe lijn (nu een (dure) weg) en forse budget- en tijdoverschrijdingen (Uithoflijn, Hoekse Lijn, HTM-lijn 19) en ga zo maar door. Daarbij versoberen wij, in weerwil van de klimaatcrisis, het OV en blijven we autogebruik en -bezit (al dan niet met opzet) stimuleren.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 11 September 2022, 18:56:12 »

Misschien komt dat doordat men daar beter plant? Het is toch vreemd om een metrolijn naar een voorstad voor te stellen terwijl daar al een sneltram naartoe loopt?
Een miljard willen uitgeven voor 6 minuten tijdwinst? Ik vind het even megalomaan als dom. Dat overheidsgeld kan wel beter besteed worden, ook op OV vlak.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 11 September 2022, 20:55:39 »

Hoe zou het toch komen dat buiten Nederland dat investeren in goed OV vaak (veel) beter gaat?

Stuttgart 21? Luchthaven BER? HS2? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 13 September 2022, 08:27:37 »

Ik kreeg het verzoek om hier iets over te zeggen.
Tja, wat er nu rijdt, heb ik nog nooit van binnen gezien dus ik ben alleen belanghebbende wat betreft de kosten. En dan zie ik het niet zitten.
Als ik wel gebruiker was, zou ik het nog steeds een onzinnig project vinden. Meer een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Een fractie van dat bedrag investeren in betrouwbaarheid zet denk ik meer zoden aan de dijk om de verbinding aantrekkelijker te maken.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Metro tussen Utrecht en Nieuwegein?
« vorige volgende »
Ga naar: