Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nieuwe ProRail NG seinen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe ProRail NG seinen  (gelezen 1354 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Gepost op: 27 Oktober 2022, 19:08:22 »

Onderstaande afbeelding kwam ik tegen op LinkedIn over de Nieuwe Generatie Seinen van ProRail.



Mvg,

Matthijs
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 27 Oktober 2022, 20:38:41 »

Interessant!  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2 Gepost op: 28 Oktober 2022, 09:48:28 »

Nu maar hopen dat er geen stiekem tòch kleurenblinde machinisten rondlopen, want dan is alle kleuren lampen op één plaats vragen om moeilijkheden. Was dat niet één van de redenen dat er ooit is bedacht dat het drie lampen moesten zijn? In Seinbeeld '46 (dat van vlak na de oorlog - heet dat zo?) waren er toch ook seinen met maar één lamp die verschillende kleuren kon tonen?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 28 Oktober 2022, 10:19:03 »

Ja, en naar ik meen was dat ook de reden dat de onderste lamp juist rood en de bovenste groen is.

Zou het zo kunnen zijn dat je als kleurenblinde tegenwoordig geen machinist meer mag worden?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Oktober 2022, 12:00:25 »

Seinstelsel ‘46 had inderdaad enkele lampen met een kleurenwisselaar.
Machinisten mogen niet kleurenblind zijn, maar dat is volgens mij al heel lang zo. De volgorde bij de huidige seinen is ook niet vast, in elk geval niet bij groen en geel.
Wat ik aan de nieuwe seinen eigenlijk het raarst vind, is de benaming. Net als bij de sprinters en IC’s, hoe verzin je het om zoiets Nieuwe Generatie te noemen? De volgende generatie wordt dan NNG, nog nieuwere generatie?

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nieuwe ProRail NG seinen
« vorige volgende »
Ga naar: