Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nieuwe wintersporttrein: Austria Express
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe wintersporttrein: Austria Express  (gelezen 7264 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 10 December 2015, 13:21:12 »

Aardig nieuwtje is deze nieuwe wintersporttrein.

Railpromo heeft een aparte website voor haar trein gemaakt.
Volgende week vrijdag rijdt de trein voor het eerst.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 10 December 2015, 16:43:30 »

Ha ja, dat had ik al gezien... Helaas te laat om nog in het boek terecht te komen Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 10 December 2015, 17:20:21 »

Da's waar. Maar dan maken we de Duitstalige versie toch net iets actueler?   Cool

Leuke trein voor de spoorwegfotografen. Rijdt bij daglicht weg uit Brussel.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 10 December 2015, 18:54:54 »

Kunnen we doen ja Cool.

Railpromo zegt trouwens: "De Austria Express is de enige reizigerstrein in Europa die zonder oponthoud aan de grens door vier landen rijdt". Dat is quatsch: de Railjet van Zürich naar Budapest rijdt zonder locwissel zelfs door vijf landen (CH, FL, A, D en H). Dat-ie in twee van die vijf niet stopt, doet niet ter zake Grin. En als het die 1144 van de promofoto is, is het ook nog eens een leugen Cool
« Laatste verandering: 10 December 2015, 18:59:36 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #4 Gepost op: 10 December 2015, 19:28:36 »

Zonder oponthoud aan de grens....

Over het verdere traject wordt niks vermeld
Grin
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 10 December 2015, 19:43:20 »

Jawel, ze zeggen dat ze er een uur korter over doen. Dat wil zeggen: vanuit Nederland.
Al die arme Belgen worden eerst door Nederland gesleept en doen er vermoedelijk langer over...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 10 December 2015, 19:46:57 »

Al die arme Belgen hadden voorheen slechts één Treski-treinpaar per jaar en gaan er dus massief op vooruit. Staat allemaal in een zeker boek... Grin

Interessant is wat er met de Treski gebeurt... zie >hier<. Komt dat bekend voor? In België wordt dezelfde trein dus onder de reeds bestaande merknaam Treski verkocht, en wordt op zijn minst de indruk gewekt dat de NMBS de trein rijdt...

Overigens, zie >hier< voor meer (en slechter) nachttreinnieuws...
« Laatste verandering: 10 December 2015, 19:51:54 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 10 December 2015, 20:12:12 »

Dus in plaats van één keer per jaar snel kunnen ze nu 12 keer per jaar langzaam per trein naar Oostenrijk.
Hoezo 'het verdriet van België'?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 10 December 2015, 20:24:10 »

Zo'n 2 uur langzamer dan voorheen vanuit Brussel - maar vanuit Antwerpen ziet het er natuurlijk alweer anders uit, omdat Antwerpenaren voorheen eerst naar Brussel-Noord moesten reizen met een binnenlandse trein en dan overstappen op de Treski. Voor hen is het tijdverlies een uurtje - maar voor vakantiegangers in een nachttrein komt het vaak niet op die paar uur aan, zeker niet omdat de aankomst- en vertrektijden in Zell am See zo'n beetje gelijk zijn gebleven (het vertrek uit en de aankomst in België zijn vroeger resp. later).

Ander voordeel voor de Belgen: er is een massa bestemmingen bijgekomen: de trein rijdt na Zell am See door naar Bischofshofen, en er is een treindeel van/naar Landeck-Zams, dat de oude Treski niet had.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nieuwe wintersporttrein: Austria Express
« vorige volgende »
Ga naar: