Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: NS zet kladvandaal te kijk
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: NS zet kladvandaal te kijk  (gelezen 8350 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 1 November 2017, 17:59:58 »

Kijk, daar sta je dan, domme kladvandaal: https://nos.nl/artikel/2200841-politie-komt-met-foto-van-graffitispuiter-ns-treinen.html

Ik hoop dat je gepakt wordt, de NS je kaalplukt en je de rest van je leven moet zwoegen voor een minimum-bestaan...

Fatsoenlijke mensen wens ik een fijne avond. 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 1 November 2017, 19:48:14 »

Hopen dat ie gepakt wordt en dat ie inderdaad de schade mag betalen.
Gelogd

mvg,
 Sander
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 1 November 2017, 20:13:24 »

Dat wel, maar "de rest van zijn leven zwoegen voor een minimum-bestaan" klinkt ook weer een tikkeltje extreem...
Gelogd

Ik zie sterren!
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #3 Gepost op: 1 November 2017, 20:25:09 »

Als je 4 ton moet betalen denk ik niet dat er de rest van je leven veel geld op je bank komt te staan....
Gelogd

mvg,
 Sander
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 1 November 2017, 21:34:49 »

Maar dat is wat anders dan hem toewensen dat hij zijn hele leven krom moet liggen. Als mijnheer overmorgen de Staatsloterij wint en de schade vergoedt, hoeft-ie van mij daarna niet meer boete te doen...

Bovendien wordt iemand in zo'n geval failliet verklaard en kan de NS fluiten naar een deel van dat geld.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 1 November 2017, 21:47:50 »

In de praktijk zal het er waarschijnlijk inderdaad op neerkomen dat hij jarenlang krom mag liggen. Als je niet met je fikken van andermans spullen af kan blijven en die vernielt, dan is dat m.i. niet meer dan een gepaste straf. Heb je gezien dat het niet om één simpele tag gaat, maar om bijna obsessief de hele trein onderkladden met zijn tag? En niet alleen de buitenkant, maar ook binnen in de trein? Dat heeft niks meer te maken met een stel opgeschoten jongens die menen kunstzinnig in de weer te zijn. Als 'mijnheer' gepakt wordt lijkt het me geen gek idee als hij ook eens door een psycholoog onderzocht wordt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 1 November 2017, 22:22:03 »

In de praktijk zal het er waarschijnlijk inderdaad op neerkomen dat hij jarenlang krom mag liggen.

Nee dus... van een kale kip kun je niet plukken. En daarbij: ook al heeft-ie dertig treinen van top tot teen beklad, dan hoeft-ie daar nog altijd niet voor op de brandstapel te belanden - hij heeft geen baby's verkracht of meerdere mensen vermoord. Dingen moeten wel in proportie blijven.

Let wel: ik verdedig op geen enkele manier wat 'mijnheer' heeft gedaan, maar ik ben niet zo van de pek-en-verenmentaliteit van tegenwoordig. >Deze achttiende-eeuwer< had daar wat zinnige dingen over te zeggen...

Een psychologisch onderzoek zou wel eens nuttig kunnen zijn inderdaad.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 1 November 2017, 22:41:08 »

ik ben niet zo van de pek-en-verenmentaliteit van tegenwoordig.
Dus het lijkt jou ook geen goed idee om de andreaskruizen weer te gebruiken zoals ooit bedoeld en waar ze hun naam aan te danken hebben?   Undecided Cry Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 1 November 2017, 22:43:42 »

Nederland is sterk aan het veranderen, Wesley. NS is echt niet meer lief voor dit soort vandalen. Het beleid schuift op richting 'we blijven je zolang mogelijk plukken'. Van een kale kip valt inderdaad niet te plukken, maar een bijna kale kip kun je wel zo goed als levenslang blijven plukken. En OV-bedrijven in Nederland bewegen die kant op. Geen enkel probleem voor mensen die gewoon van andermans spullen afblijven.

Hou men ten goede, ik ben absoluut geen rechtse die hard die mensen tot het bittere einde wil blijven vervolgen, maar ik ben wel van mening dat het soms wel wat minder soft kan. Voorbeeld: als je met speed en andere drugs op in je auto stapt en met ruim 200 km/uur van Amsterdam naar Utrecht raast en je rijdt dan een auto aan die over de kop slaat en waarbij de bestuurder om het leven komt en een deel van de andere inzittenden LEVENSLANG gehandicapt is, dan krijg je in NL thans 4 jaar cel en - hou je vast - 5 jaar rijontzegging.

Om terug te komen op de kladvandaal: dat hij publicatie van zijn tronie kunnen voorkomen door zichzelf te melden. Hij heeft dus zelf gekozen voor het feit dat heel NL zijn smoel heeft kunnen zien.

Mvg,
Gert
« Laatste verandering: 1 November 2017, 22:45:39 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 1 November 2017, 22:45:23 »

Hoe werkt dat dan? Hoe voorkomen OV-bedrijven de (voor hen) negatieve gevolgen van een faillietverklaring van de dader?

En wat betreft
ik ben absoluut geen rechtse die hard die mensen tot het bittere einde wil blijven vervolgen, maar ik ben wel van mening dat het soms wel wat minder soft kan.

Daar hadden ze in >Game of Thrones< ooit wat zinnigs over te melden Grin.
« Laatste verandering: 1 November 2017, 22:52:03 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 1 November 2017, 23:06:34 »

Game of Thrones ken ik niet want ik kijk zo min mogelijk tv. Maar ik zal die link zo eens openen.
Hoe dat werkt? Ik moet even gaan googlen, maar ik heb vorig jaar ergens gelezen dat men bij OV-bedrijven bewust aanstuurt op het langdurig plukken van vandalen. Als ik een relevante site heb gevonden met meer informatie, dan zalik dat hier plaatsen.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 1 November 2017, 23:22:50 »

Interessant leesvoer @ Wesley:

https://www.volkskrant.nl/binnenland/tot-de-laatste-cent~a782668/

https://www.nrc.nl/nieuws/2009/04/01/ns-plukt-zwartrijders-en-graffiti-spuiters-a1481625

https://www.recht.nl/rechtspraak/?ecli=ECLI:NL:RBROT:2009:BH2248

https://www.trouw.nl/home/goed-dat-de-ns-schade-van-treinbrand-verhalen-op-de-brandstichter~a7806fb9/

https://www.rd.nl/oud/vp/010223vp04.html

https://www.nieuwskoerier.nl/news/197958-ns-gaat-schade-graffiti-op-treinmaterieel-4-ton-verhalen-op-daders

https://www.wegwijzerjeugdenveiligheid.nl/fileadmin/w/wegwijzerjeugdenveiligheid_nl/Vandalisme/verslag-bijeenkomst-graffiti-en-vandalisme.pdf


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #12 Gepost op: 1 November 2017, 23:39:25 »

Daar hadden ze in >Game of Thrones< ooit wat zinnigs over te melden Grin.

Link bekeken, maar helaas speelt mijn slechthorendheid mij parten. Wat was de clou?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #13 Gepost op: 1 November 2017, 23:47:19 »

Alles wat voor het woord 'maar' komt is irrelevant.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #14 Gepost op: 1 November 2017, 23:53:48 »

En wat kwam er na het woord 'maar' dan?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: NS zet kladvandaal te kijk
« vorige volgende »
Ga naar: