Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852427 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #315 Gepost op: 30 Oktober 2015, 13:09:44 »

Fraaie platen Sander en  daar zitten hele fraaie tussen. Qua weer heb je het ook mooi gehad aan de foto's te zien. Duim omhoog

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #316 Gepost op: 4 November 2015, 23:18:43 »

Was al aangekondigd op raadplaatje dat ik vandaag de grens zou overgaan. Vorige week naar Bentheim  was ik ook even in Salzbergen. Toen was er eigenlijk al te veel schaduw.
Vond dat ik nog een keer terug moest komen maar dan eerder op de morgen. Gisteren kon ik niet dus vandaag er maar op gewaagd.
Dat leverde een verrassing op ook nog  Grin


Een Berlijner met een reclame 101 wil ik nog wel fotograferen  Grin
Hier komende uit de richting Bad Bentheim.


Een surrogaat Zwitser als losse lok komende uit Bad Bentheim.
Mcn belt naar huis ..... schat ik kom er zo aan?  Cheesy Cheesy Cheesy


Staaltrein uit de richting Lingen.


Volvotrein uit de richting Rheine getrokken door een DBS/Green Cargo Traxx 185 321.
@Gert, die lok komt dus door DK  Cool


RBH 143 307 en 143 079 in dubbeltractie met een keteltrein komende uit Lingen.


 Shocked Shocked Shocked Verrassing !!!!!!!!!!!!  Shocked Shocked Shocked


Overbrenging van Noors treinstel van Haarlem terug naar Noorwegen.
Hij had goed de sokken er in dat bracht mij een beetje in verlegenheid maar toch een goed plaatje geworden.


Treinstel zit tussen koppelwagens welke ik op Nederlandse foto's niet gezien heb. Kennelijk hebben de Duitsers dat graag.


Omdat het een treffer is nog maar eens de hele combinatie in nachschuss. Nou mijn dag was al meer dan goed  Grin


VW/Audi trein uit de richting Emden .....................


VW/Audi trein naar richting Emden

Wie legt mij uit waarom in twee richtingen VW/Audi per trein wordt getransporteerd? Ik kan het niet rijmen een ieder geval .......


D24 van de Bentheimer Eisenbahn met keteltrein uit de richting Rheine.


In Bentheim stond bijde Bentheimer Eisenbahn onze zo vertrouwde 1835

Conclusie van vandaag. Je hoeft niet meer naar Zwitserland, Denemarken of Noorwegen je ziet ze gewoon net over de grens in Duitsland. Bespaart je heeeeel veeeeel reistijd  Duim omhoog  Cheesy Cheesy Cheesy

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #317 Gepost op: 4 November 2015, 23:24:22 »

Mooie platen Johan. En met dat Noorse treinstel ahd je echt veel geluk!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #318 Gepost op: 4 November 2015, 23:56:19 »

En toch is zo'n treinstel in Noorwegen mooier om te zien. Ze zitten trouwens ook prima Grin

Onwijs mooie platen Johan.

Wanneer neem je me eens mee als je gaat spotten?  Tongue
(Msw spottersdag)

Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #319 Gepost op: 5 November 2015, 09:17:42 »

Wie legt mij uit waarom in twee richtingen VW/Audi per trein wordt getransporteerd? Ik kan het niet rijmen een ieder geval .......
Dat lijkt me wel duidelijk, ergens ten noorden van Salzbergen zit een bedrijf dat die hoesjes van de auto's haalt....  Cheesy

Een iets serieuzer antwoord heb ik ook nog.
Ik herken de auto's niet, maar vermoed dat het verschillende modellen zijn, mogelijk zelfs Audi versus Volkswagen.
Audi wordt van oudsher geproduceerd in Ingolstadt, de overzeese export gaat richting Emden.
En in Emden zit een fabriek van Volkswagen. De daar geproduceerde modellen die niet voor de overzeese export zijn, gaan richting Rheine.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #320 Gepost op: 5 November 2015, 09:20:16 »

De niet-ingepakte auto's lijken inderdaad voornamelijk VW te zijn, de ingepakte auto's vooral Audi, dus dat lijkt me plausibel.

Of het is een handigheidje om de emissienormen te halen natuurlijk Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #321 Gepost op: 5 November 2015, 09:59:17 »

Dank voor alle reacties hier en per mail. Die Noor was inderdaad een gelukstreffer.

@Hubertus. Inderdaad komen vanuit Emden VW zover ik gezien heb. Naar Emden gaan zowel VW als Audi. Ook VW is dan behoorlijk ingepakt.
Je verklaring is me nu duidelijk. Wat uit Emden komt blijft in Europa wat naar Emden gaat steekt de zee over.


Zouden ze een proef doen Wesley door een wieldop in te pakken of ze dan nog betere emissie waarden halen  Cheesy Cheesy Cheesy
Ze moeten toch wat omdat met software te sjoemelen nu niks meer te halen valt  Grin

Mvg, Johan
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #322 Gepost op: 5 November 2015, 10:36:22 »

Dat zou zomaar kunnen, Johan Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #323 Gepost op: 6 November 2015, 22:26:38 »

Dank voor alle reacties hier en per mail. Die Noor was inderdaad een gelukstreffer.

@Hubertus. Inderdaad komen vanuit Emden VW zover ik gezien heb. Naar Emden gaan zowel VW als Audi. Ook VW is dan behoorlijk ingepakt.
Je verklaring is me nu duidelijk. Wat uit Emden komt blijft in Europa wat naar Emden gaat steekt de zee over.


Zouden ze een proef doen Wesley door een wieldop in te pakken of ze dan nog betere emissie waarden halen  Cheesy Cheesy Cheesy
Ze moeten toch wat omdat met software te sjoemelen nu niks meer te halen valt  Grin

Mvg, Johan

Dit zijn de nieuwe proeven, deze auto's hebben een hele mooie emissie waarde.  :Smiley

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #324 Gepost op: 28 November 2015, 11:16:44 »

Gisteren ben ik in Arnhem geweest en daarbij o.a. het nieuwe station bekeken.



Uiteraard een van de laatste Plan V's gefotografeerd.




Een overstapuitenincheckpaal. Het blijft merkwaardig dat een klant zich moet verdiepen in wie de vervoerder is, terwijl hij daar zelf geen keuze in kan maken (ok, uitzonderingen zoals Elst - Arnhem Velperpoort daargelaten). Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat het onderlinge wantrouwen tussen de vervoerders zo groot is dat ze liever (potentiële) klanten afschrikken c.q. wegjagen, dan een eventueel klein verlies door verkeerde verdeling van opbrengsten te accepteren.




De nieuwe hal kan ik wel waarderen




Foto vanaf de beruchte trap




Zicht op de toegangspoortjes naar de tunnel. Boven de poortjes staan de logo's van NS en nog wat andere vervoerders. Het waarom daarvan werd me niet helemaal duidelijk. Moet je ook hier al weten met welke vervoerder je gaat reizen en dan het poortje kiezen waar die vervoerder boven staat? Het klinkt zo bizar dat het zoiets wel moet zijn.




Het positieve van die overstapuitenincheckpaal was dat er een voor mij onbekende vervoerder vermeld stond, Breng. Dus uit nieuwsgierigheid direct maar gekeken wat dat brengen zou.
Een Stadler GTW dus. Ik heb niet uitgezocht waar die vandaan kwam, maar ik vermoed Winterswijk of Doetinchem. Zover ik weet is de lijn naar Zutphen nog in handen van NS.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #325 Gepost op: 28 November 2015, 11:30:27 »

Hoe ben je op het perron gekomen zonder kaartje? Je moest toch door die poortjes heen?

Leuk om te zien hoe Arnhem er nu uitziet. Ik vind het wel wat hebben.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #326 Gepost op: 28 November 2015, 11:38:06 »

De poortjes staan nog open.
Ik had trouwens wel een kaartje, maar ik heb geen controle gehad. Dus geen idee of ik goed heb ingecheckt.
Het was eigenlijk pas bij het bekijken van de foto's dat die logo's boven de poortjes mij opvielen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #327 Gepost op: 28 November 2015, 14:23:16 »

Ook als er poortjes staan kan je rustig het perron op om foto's te maken.

Inchecken en binnen een uur weer uitchecken en je betaald geen kosten. Instaptarief gaat pas na 60min in.

Kom je vanaf een ander station gereisd heb je tot 6 uur de tijd om uit te checken op je bestemmingsstation.
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #328 Gepost op: 28 November 2015, 14:34:20 »

Dan moet je wel een ov-chipkaart hebben.
Maar goed, in Arnhem staan ze dus nog open, dus sowieso geen probleem.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #329 Gepost op: 28 November 2015, 18:47:18 »

151126 IMGP6443 Delft by Gerard van Vliet, on Flickr

B Logistics 2861 met Benelux,
Delft,
26 november 2015.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: