Ach kom zeg, waar die trein ook naar toe gaat, het is wel degelijk armoe troef bij de NS en ze hebben wel degelijk een tekort aan fatsoenlijk materiaal, dat is de reden dat ze deze treinstellen, die blijkbaar niet eens op eigen kracht kunnen rijden, met een lok slepen.
Heb je überhaupt wel verstand van treinen? Nooit gehoord van rijtuigen? Die worden altijd getrokken door locs. Prima als je kritiek hebt, maar doe het alsjeblieft gefundeerd en op basis van feiten.
Hebben jullie de krant vandaag al gelezen?
Verdedig de NS maar zoveel je wil, maar de reizigers denker er echt heel anders over.
De claim is op basis van de materieelinzet van vorig jaar. Daarnaast zie ik het vooral als gerechtelijk spel. Toch blijft het zo dat NS zijn materieel niet altijd efficiënt inzet of ze rare keuzes maken in de dienstregeling. Dienstregeling 2017 zit vol met zwakke punten waardoor treinen makkelijk kunnen vertragen.
Ik zal het even opnieuw formuleren: er rijden wel degelijk van deze combinaties door Dordrecht. Ga zelf maar kijken voor je wat roept. Als ze alleen over het HSL traject zouden rijden had ik ze nooit kunnen zien.
Het enige ICR-materieel wat momenteel planmatig door Dordrecht rijdt, zijn de composities die in de beneluxdienst (Amsterdam - Brussel) dienstdoen. Dat zijn stammen die maar aan één kant een loc hebben. Alle composities met aan beide zijde van de trein een loc rijden (deels) over de HSL.
Treinserie 900: Amsterdam CS - Schiphol - Rotterdam - Breda
Treinserie 1000: Amsterdam CS - Schiphol - Rotterdam
Treinserie 1100: Den Haag CS - Den Haag HS - Delft - Rotterdam - Breda en per 23 april verder naar Tilburg en Eindhoven
En waarom rijden ze daarmee? Omdat ze niks beters hebben en nog steeds zitten te wachten op die nieuwe Sprinters die er allang hadden moeten zijn. Ze reden tot voor kort in Brabant nota bene nog met de MAT 64.
Dan mag je mij uitleggen hoe de nieuwe sprinters ervoor gaan zorgen dat de ICR-stammen vervangen gaan worden.
Maar ik zal zo vriendelijk zijn om het je uit te leggen waarom er ICR rijdt op de HSL. Dat is simpelweg omdat Fyra V250 terug naar Italië is gegaan. Daardoor is ICRm doorgeschoven naar de HSL. Anders had het waarschijnlijk allemaal al aan de kant gestaan.
Sprinter nieuwe generatie dat volgend jaar dienst gaat doen, gaat het SGM vervangen. Flirt is officieel een uitbreiding op het materieelpark. Door de instroom van deze nieuwe sprinters zal het DD-AR ook aan de kant gaan.
Mismanagement. Geld is bij de NS tegenwoordig belangrijker. Punt uit.
Er is zeker een hoop mis (gegaan) bij NS, maar de oorzaken liggen niet alleen bij mismanagement van NS. Verder doe je uitspraken die je niet kan onderbouwen. Of geld belangrijker is, kun je alleen maar weten door diep in het wereldje te zitten. Dan pas weet je wat voor belangen er spelen.