Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852415 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #585 Gepost op: 26 Januari 2017, 12:34:04 »

Volgens mij wordt er wat langs elkaar heen gecommuniceerd....

Wellicht kan een plaatje van een onlangs gefotografeerde trein van welke vervoerder dan ook in welk land dan ook ons hier van afleiden  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #586 Gepost op: 26 Januari 2017, 12:54:41 »

Volgens mij wordt er wat langs elkaar heen gecommuniceerd....

Ik begrijp het anders prima hoor!

Bert Sprinter
Gelogd
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #587 Gepost op: 26 Januari 2017, 13:14:03 »

Bovendien rijden deze treinen na Rotterdam over de HSL zuid en komen tot groot verdriet van de Dortenaren niet in Dordrecht.

Dat was de bedoeling. Lees dit eens:

http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2016/03/15/station-dordrecht-behoudt-intercity-verbinding/

Die blijft dus nog minstens twee jaar één keer per uur via Dordrecht rijden. Edit: En daarom zie ik ze dus door Dordrecht rijden.

Bert Sprinter

« Laatste verandering: 26 Januari 2017, 14:28:43 door Bert Sprinter » Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #588 Gepost op: 26 Januari 2017, 16:19:12 »

Maar die intercity (treinserie 2400 Lelystad - Breda, met stop in Dordrecht inderdaad) rijdt niet met loc+rijtuigen, maar met dubbeldekstreinstellen type VIRM... Volgens mij zijn de enige treinen die met loc+rijtuigen gereden worden in Dordrecht de Beneluxtreinen naar Brussel.
Gelogd

Ik zie sterren!
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #589 Gepost op: 26 Januari 2017, 18:08:42 »

Ik zou zeggen, kom zelf maar eens kijken, verder heb ik er nu wel genoeg van.

Over twee jaar valt die verbinding alsnog weg, dit is een zoethoudertje want de NS én de overheid denken dat Dordrecht en Breda een paar achterlijke boerendorpen zijn. Dordrecht-Zuid wilden ze ook al sluiten.

En kan iemand me misschien eens uitleggen waarom die treinstellen door een lok gesleept worden? Daar heeft iedereen in Dordt het namelijk over, ik begon er niet voor niks over.

Kunnen ze niet op eigen kracht rijden, zijn ze te langzaam? Daar moet toch een reden voor zijn?

Ik hou het er nog steeds op dat ze gewoon niks anders hebben om in te zetten.

Bert Sprinter
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #590 Gepost op: 26 Januari 2017, 18:17:23 »

Ik zou zeggen, kom zelf maar eens kijken, verder heb ik er nu wel genoeg van.

Luister eens, ik ben hier voor je op de bres gesprongen en heb mijn bijdragen netjes en beleefd geformuleerd en heb geprobeerd behulpzaam te zijn, maar als je zelf zo'n toon begint aan te slaan jegens mensen die proberen te helpen, dan maak je het er zelf naar dat mensen zich aan je ergeren, en laat ook ik je fijn in je sop gaarkoken. Het gevolg daarvan?

En kan iemand me misschien eens uitleggen waarom die treinstellen door een lok gesleept worden? Daar heeft iedereen in Dordt het namelijk over, ik begon er niet voor niks over.

Dat zoek je nu zelf maar uit, daar hebben ze Google voor uitgevonden... Veel geluk ermee.
« Laatste verandering: 26 Januari 2017, 18:37:32 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #591 Gepost op: 26 Januari 2017, 18:43:26 »

Heren, heren, even tot tien tellen s.v.p. Dit soort taferelen horen toch bij dat andere forum?
Daar zijn wij allemaal toch veel te volwassen voor?

Ik hoop hier weer veel actuele spoorplaatjes te zien.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #592 Gepost op: 26 Januari 2017, 19:50:15 »

Dit soort taferelen horen toch bij dat andere forum
mvg,
Gert

Dat dacht ik ook maar blijkbaar niet.

Bert Sprinter
Gelogd
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #593 Gepost op: 26 Januari 2017, 20:33:30 »


... maar als je zelf zo'n toon begint aan te slaan jegens mensen die proberen te helpen ... en laat ook ik je fijn in je sop gaarkoken ... Dat zoek je nu zelf maar uit, daar hebben ze Google voor uitgevonden... Veel geluk ermee.

Over toon gesproken zeg.

Jij hebt er toch ook genoeg van, en dat zeg je toch ook gewoon hardop?

En dat mag ik niet doen?

Het lijkt inderdaad wel dat andere forum.

Pffff ...

Om de lieve vrede te bewaren ga ik hier verder geen woorden meer vuil aan maken, het lijkt me raadzaam dat iedereen hetzelfde doet,

Met vriendelijke groet,

Bert Sprinter





Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #594 Gepost op: 26 Januari 2017, 20:59:22 »

Ik doe dit per PB af om het draadje niet te vervuilen.
Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #595 Gepost op: 26 Januari 2017, 21:48:57 »

Durf bijna niet meer te tikken dat 186-IRm-186 sedert afgelopen maandag het meest comfortabele is tussen Den Haag en Delft. Trekt snel op, gaat zeer soepel over wissels, maakt weinig herrie (allemaal al die nieuwe wielen?) en het lijkt op een trein in plaats van op een uit zijn krachten gegroeide interlokale tram. Veel beter dan VIRM, ICm en helemaal beter dan die aftandse SGM sprinters die opeens SLT moesten vervangen.
Gelogd

Groet, Frank
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #596 Gepost op: 26 Januari 2017, 22:37:15 »

Waar het plaatsen van een plaatje al niet toe kan leiden Embarrassed De korte lontjes zijn (geheel in de tijdgeest) gearriveerd.
Getoonde trein bestaat uit lok-ICR-lok, beide loks in tractie, en is gewoon een getrokken trein en geen treinstel, hoe men deze treinen in Dordrecht ook wil noemen.
Zoals eerder aangehaald hier, de tijdelijke vervangende treinen welke Den Haag -Dordt wel als IC verbinden zijn treinstellen type VIRM.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #597 Gepost op: 26 Januari 2017, 23:15:56 »

Mee eens, Traxx+ICR is geen armoe maar het meest comfortabele materieel van de NS. En wordt sinds december ook nog eens ingezet om de dienst Den Haag-Brabant sneller te maken! Wink
En don't feed the troll.  :Smiley
Gelogd
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #598 Gepost op: 27 Januari 2017, 11:22:28 »

Ach kom zeg, waar die trein ook naar toe gaat, het is wel degelijk armoe troef bij de NS en ze hebben wel degelijk een tekort aan fatsoenlijk materiaal, dat is de reden dat ze deze treinstellen, die blijkbaar niet eens op eigen kracht kunnen rijden, met een lok slepen.
Heb je überhaupt wel verstand van treinen? Nooit gehoord van rijtuigen? Die worden altijd getrokken door locs. Prima als je kritiek hebt, maar doe het alsjeblieft gefundeerd en op basis van feiten. 

Hebben jullie de krant vandaag al gelezen?
Verdedig de NS maar zoveel je wil, maar de reizigers denker er echt heel anders over.
De claim is op basis van de materieelinzet van vorig jaar. Daarnaast zie ik het vooral als gerechtelijk spel. Toch blijft het zo dat NS zijn materieel niet altijd efficiënt inzet of ze rare keuzes maken in de dienstregeling. Dienstregeling 2017 zit vol met zwakke punten waardoor treinen makkelijk kunnen vertragen.

Ik zal het even opnieuw formuleren: er rijden wel degelijk van deze combinaties door Dordrecht. Ga zelf maar kijken voor je wat roept. Als ze alleen over het HSL traject zouden rijden had ik ze nooit kunnen zien.
Het enige ICR-materieel wat momenteel planmatig door Dordrecht rijdt, zijn de composities die in de beneluxdienst (Amsterdam - Brussel) dienstdoen. Dat zijn stammen die maar aan één kant een loc hebben. Alle composities met aan beide zijde van de trein een loc rijden (deels) over de HSL.
Treinserie 900: Amsterdam CS - Schiphol - Rotterdam - Breda
Treinserie 1000: Amsterdam CS - Schiphol - Rotterdam
Treinserie 1100: Den Haag CS - Den Haag HS - Delft - Rotterdam - Breda en per 23 april verder naar Tilburg en Eindhoven

En waarom rijden ze daarmee? Omdat ze niks beters hebben en nog steeds zitten te wachten op die nieuwe Sprinters die er allang hadden moeten zijn. Ze reden tot voor kort in Brabant nota bene nog met de MAT 64.
Dan mag je mij uitleggen hoe de nieuwe sprinters ervoor gaan zorgen dat de ICR-stammen vervangen gaan worden.
Maar ik zal zo vriendelijk zijn om het je uit te leggen waarom er ICR rijdt op de HSL. Dat is simpelweg omdat Fyra V250 terug naar Italië is gegaan. Daardoor is ICRm doorgeschoven naar de HSL. Anders had het waarschijnlijk allemaal al aan de kant gestaan.

Sprinter nieuwe generatie dat volgend jaar dienst gaat doen, gaat het SGM vervangen. Flirt is officieel een uitbreiding op het materieelpark. Door de instroom van deze nieuwe sprinters zal het DD-AR ook aan de kant gaan.

Mismanagement. Geld is bij de NS tegenwoordig belangrijker. Punt uit.
Er is zeker een hoop mis (gegaan) bij NS, maar de oorzaken liggen niet alleen bij mismanagement van NS. Verder doe je uitspraken die je niet kan onderbouwen. Of geld belangrijker is, kun je alleen maar weten door diep in het wereldje te zitten. Dan pas weet je wat voor belangen er spelen.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #599 Gepost op: 27 Januari 2017, 16:33:15 »

Alweer wat minder onlangs, maar nood breekt wet in een poging om weer terug te keren naar waar het in dit draadje om gaat.  Wink

Volgens mij was 12 november 2016 de eerste dag met vorst in deze winter, in elk geval de eerste dag dat ik wat ijs heb gezien.
Na een frisse wandeling op en rond de Posbank op de terugweg nog even langs Wolfheze gereden.
En daar kwam ik een toen nog niet in normale dienst zijn Flirt van NS tegen.


20161112_D7000_8863, Wolfheze [NL] by hb foto, on Flickr


20161112_D7000_8865, Wolfheze [NL] by hb foto, on Flickr

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: