Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852534 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #765 Gepost op: 23 Juni 2017, 22:57:16 »

Je wilt me toch niet vertellen dat je daar nog nooit geweest bent?  Huh?

Er is nog zoveel meer wat ik jou helemaal niet wil vertellen!   Cheesy Cheesy Cheesy

Maar zonder dollen: ik ga echt nog wel een keertje een 'slow tour' noordwaarts door SH doen.
Combineert alleen een beetje lastig met bestemmingen die wat noordelijker op Jutland liggen, vooral omdat je daar tegenwoordig tweede helft van de middag ook files hebt...   Cry

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #766 Gepost op: 24 Juni 2017, 07:17:54 »

Nou ja, omdat je wel in Ohrstedt bent geweest en als ik me goed herinner ook in Eckernförde, ging ik er van uit dat je de interssantere plekken daar ook wel zou kennen.  Smiley
Voordeel van die kant is dat je ook in Denemarken in een gebied rijdt dat net wat spannender is dan de kant waar de snelweg ligt.
Alles relatief natuurlijk, het is wel Denemarken.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #767 Gepost op: 27 Juni 2017, 22:07:34 »

Onlangs een tijdje geleden gefotografeerd.
170504 IMGP9217a Podkriváň (SK) by Gerard van Vliet, on Flickr
ZSSK 757 004 met Os 6216,
Podkriváň,
04 mei 2017.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #768 Gepost op: 28 Juni 2017, 12:36:25 »

Ik liet eerder een plaatje van de oude veerhaven in Nyborg zien, zoals het er tegenwoordig uitziet.
Ooit lag het hier vol met rails, nu resteert nog wat spul van een oude aanlegsteiger en er ligt nog iets wat op een oude veerboot lijkt. Ik ben geen botengek en mijn Deens is ook niet meer wat het geweest is, dus geen idee om wat voor boot het precies gaat.

20170609_D7000_1230, Nyborg [DK] by hb foto, on Flickr

Lolke Bijlsma heeft op zijn flickr-pagina nu een plaatje hoe het er uitzag toen Denemarken nog een stuk spannender was (qua spoorwegen althans).
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #769 Gepost op: 28 Juni 2017, 13:20:57 »

Aardige video's van Nyborg færgehavnen:

https://www.youtube.com/watch?v=zsoICGdQ1g4

https://www.youtube.com/watch?v=XqZ4qr3OQ24

https://www.youtube.com/watch?v=zdGQ1-KcM6A


Het reizen per trein van Jutland naar Kopenhagen v.v. heeft natuurlijk veel van zijn charme verloren nadat de veerverbinding overbodig werd.
Uitgerekend in het eerste jaar dat ik in DK kwam, was de spoorverbinding per veerboot over de Storebælt net opgedoekt. De brug was al af,
maar nog niet opengesteld voor autoverkeer (dat dus nog even per boot moest), maar je kon al wel met de trein door de tunnel. En dat heb ik
dus meteen gedaan. De Denen vonden het zelf nogal spannend, getuige berichten in kranten en op de Deense teletekst dat zo'n treinreis door
de tunnel volgens sommige experts niet zonder gevaar was. Na die wittebroodsweken nooit meer iets gehoord van die onheilsprofeten; de
spoortunnel wordt nu al voor de 20e zomer probleemloos gebruikt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #770 Gepost op: 28 Juni 2017, 13:31:13 »

De Denen vonden het zelf nogal spannend, getuige berichten in kranten en op de Deense teletekst dat zo'n treinreis door
de tunnel volgens sommige experts niet zonder gevaar was.

Waren ze bang dat de koeien zure melk zouden gaan geven of zo? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #771 Gepost op: 28 Juni 2017, 14:06:37 »

Nee, ze waren bang dat het mis zou gaan bij een eventuele evacuatie als zo'n trein het in de tunnel zou begeven of als die zelfs zou ontsporen.

Op Sprogø (wat overigens lange tijd voornamelijk een eiland was waar DK haar 'gekken' van de rest van de buitenwereld afsloot; men hield er
tussen 1923 en 1959 vrouwen vast die ongewenst zwanger waren geworden...) heeft Sund og Bælt, het bedrijf dat de brug exploiteert, installaties staan,
terwijl er ook een opstelspoortje ligt voor een tunnelreddingstrein.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #772 Gepost op: 28 Juni 2017, 14:14:55 »

Maar de reddingstrein zelf moet ooit nog komen?  Cool Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #773 Gepost op: 28 Juni 2017, 15:52:01 »

Misschien stond ie juist aan de andere kant van de tunnel.
En waarom je 'm daar dan ook niet ziet? Tja, omdat die tijdens die opname vast weer op het 'gekke wijven eiland' stond.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #774 Gepost op: 28 Juni 2017, 15:55:47 »

Tunnelvrees dus... en ze dachten dat het waarschijnlijker was dat een trein in die specifieke tunnel zou ontsporen dan in eender welke willekeurige alpentunnel, waar het al bijna 100 jaar grotendeels goed ging? Rare jongens, die Denen...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #775 Gepost op: 28 Juni 2017, 17:02:29 »

Inderdaad tunnelvrees. Ook weer niet zo gek als je bedenkt dat ze wél veel veerponten, maar erg weinig tunnels hadden. Gebrek aan ervaring dus.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #776 Gepost op: 28 Juni 2017, 19:00:50 »

Veerponten zinken ook wel eens... het blijft een rare (en kortzichtige) houding om niet naar ervaringen in het buitenland te kijken - maar ja, Denen zijn nu eenmaal zo mogelijk nóg nationalistischer en xenofober dan Zwitsers.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #777 Gepost op: 28 Juni 2017, 19:14:05 »

Mmm, ik zou het meer 'in zichzelf gekeerd' willen noemen. Maar je hebt wel een punt hoor.


O was ik maar Deen geweest
Dan was het vast alle dagen feest
Maar ondertussen zit ik La-tourbe-et-Vallée
En valt het lezen van al dat Deens niet altijd mee
Wat zou je krijgen als je 'det forjættede land' in Google Translate copy-paste?

Den Store Gørt

 Wink
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #778 Gepost op: 1 Juli 2017, 20:51:36 »

Die brug is best spannend en berefraai om te zien, zeker vanaf Nyborg.
Het is wel een compensatie voor de dodelijke rustgevendheid van het land dat er na de oversteek op volgt.  Grin



En iets later dan verwacht, hier een plaatje van een andere hoek van deze mooie brug:

en

Beide foto's gemaakt in de nacht van zondag 25 op maandag 26 Juni, om 0.00 uur voeren we onder deze imposante brug door.
Sorry, dat de foto's niet geheel scherp zijn. Het tijdstip en de kwaliteit van m'n fototoestel liet het niet toe om een betere foto te maken.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #779 Gepost op: 3 Juli 2017, 16:12:08 »

Leuke foto's, Christoph. Het wordt daar nu echt niet donker hè?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: