Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852577 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #795 Gepost op: 4 Juli 2017, 11:47:58 »

Natuurlijk Huub.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #796 Gepost op: 4 Juli 2017, 12:02:17 »

Niedersachsen is tamelijk onvermijdelijk als je in SH en DK wilt komen.

Via Nordrhein-Westfalen, Hessen, Thüringen, Sachsen-Anhalt, Brandenburg em Mecklenburg-Vorpommern kan ook.  Grin

Je kan natuurlijk ook gewoon thuis blijven...wel zo spannend ook!  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #797 Gepost op: 4 Juli 2017, 12:49:51 »

Feit is dat we thuis in La-tourbe-et-Vallée geweldig spannende goudvissen in grachten, tergende tijgermuggen in een wat oudere
uitbreidingswijk en woeste 'wolven' in weer een andere wijk hebben of hadden. Dus ja, reuze spannend hier.   Tongue


Nog maar een plaatje, voordat ook dit draadje verzandt in een slow chat.



mvg,
Gert
 
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #798 Gepost op: 4 Juli 2017, 17:26:46 »


Is maar een half uurtje langer als het meezit hoor (al hoef ik dan niet door NRW en Hessen te rijden natuurlijk) Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #799 Gepost op: 4 Juli 2017, 18:51:15 »

Begin juni was ik in Odense in het spoorwegmuseum. Of ik me al dan niet legaal in de daar opgestelde zilverkleurige Lyntog bevond,
daar zijn de geleerden het nog niet over eens, maar een feit is dat ik toch snel even wat foto's heb gemaakt:









Ik heb nog geen tijd gehad om de overbelichte foto's te corrigeren, maar dit geeft wel een aardige indruk van hoe antiek dit treinstel
eigenlijk al is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #800 Gepost op: 5 Juli 2017, 10:29:30 »

Twee weken geleden voor een bespreking naar het verre oosten van Nederland geweest en gezien het mooie weer daarna nog even de grens overgestoken.

Op het station van Leschede positief verrast dat de armseinen nog steeds in gebruik waren, maar verder valt er weinig positiefs meer over dit station te schrijven. Een manshoog hek moet vermoedelijk voorkomen dat treinreizigers bij gesloten overweg toch hun trein proberen te halen, maar aan de hobbyist is natuurlijk niet gedacht. Die worden zelfs nog extra dwarsgezeten met de lelijkste bovenleidingsmasten die je maar kunt bedenken. Angry

20170622_D7000_1673, Leschede [DE] by hb foto, on Flickr

Terwijl het er zes jaar geleden nog best leuk uitzag.

20110327_FZ28_1010178, Leschede [DE] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
« Laatste verandering: 5 Juli 2017, 12:30:59 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #801 Gepost op: 5 Juli 2017, 18:48:36 »

3 Foto's van mijn kant dit keer, alle 3 op verschillende manieren gefotografeerd:


182 506 + 120 125 + Messzug Freden by Arjen Verlaan
Lekker ordinair met de DSLR.


SGL Maxima Freden by Arjen Verlaan
Of een experiment met een Drone.


Shunter 601 + Speno whz by Arjen Verlaan
Of gewoon heel simpel met de telefoon.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #802 Gepost op: 5 Juli 2017, 18:58:29 »

Leuke foto's Arjen.
Die drone biedt wel een heel ander perspectief.
Je hoeft tenminste niet op een hoge, wiebelige ladder te klimmen of een hoogwerker te huren. Wink
Gelogd

hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #803 Gepost op: 14 Juli 2017, 13:18:03 »

Gisteren met een kameraad een rondje Twente en Drenthe gemaakt, met een klein uitstapje over de grens.
Volgens de dienstregeling die ik had, zou er een trein van de Bentheimer Eisenbahn op een voor ons fotografeerbaar tijdstip rijden.
Bij Grossringe daarom maar eens gekeken of die dienstregeling klopte, bij goederenvervoer is dat altijd een verrassing.
Net toen we weer terug naar de auto wilden om onverrichter zake verder te rijden, leek er een fluit hoorbaar.
En inderdaad, even later kwam iets later dan de planning een leuk treintje langs.

20170713_D7000_1752, Grossringe [DE] by hb foto, on Flickr

Daarna hebben we nog een succesvolle poging gewaagd, de trein nog een keer te fotograferen. Het omlopen van de loc in Esche gaf ons net genoeg tijd, dus hier nogmaals dezelfde trein, nu vlak voor de olieverlading bij Esche.

20170713_D7000_1762, Esche [DE] by hb foto, on Flickr

groet, Huub

 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #804 Gepost op: 15 Juli 2017, 11:35:32 »

Naar aanleiding van mijn laatste raadplaat, nog een nabrander van mijn (reserve-)Denemarken-reis.

De keuze voor Dagebüll was vanwege de het interessante verkeer vanuit Niebüll en het station dat op de zeepier ligt.
Bij een wandeling rond het gehucht kwam ik tot mijn verrassing nog een overweg tegen.

20170606_D7000_0842, Dagebüll [DE] by hb foto, on Flickr

De spoorlijn komt hier van de dijk en buigt dan af richting het terrein waar ook de raadplaat is gemaakt.
Omdat ik verder niet wist waar het voor was, ben ik richting het terrein gelopen, waar iemand met de Schöma aan het rangeren was.

20170606_D7000_0851, Dagebüll [DE] by hb foto, on Flickr

Hij wist me in onvervalst Plattdüütsch uitgebreid uit te leggen, waar het spoor voor diende. Als ik iets te onbegrijpend keek, probeerde hij er nog wel wat Hochdeutsche woorden aan toe te voegen. Uiteindelijk wel redelijk begrepen waar het om ging, het is in de eerste plaats bedoeld voor materiaaltransporten ten behoeve van de kustbescherming.
Hij wist me ook te vertellen dat het minstens twee uur zou duren voor er een ritje richting de eilanden gemaakt zou worden. Omdat ik andere plannen had, daar verder niet op gewacht en ook niet meer teruggelopen naar de dijk. En 's middags was het dusdanig slecht weer, dat ik ook heb afgezien om nogmaals die kant op te lopen. Geen foto's van de andere kant van de dijk dus.

Ook de bewoners van de eilanden mogen onder zeer strikte regels gebruik maken van het spoor.
Daarvoor hebben ze allerlei creatieve bouwsels op motorlorries gezet.

20170606_D7000_0855, Dagebüll [DE] by hb foto, on Flickr

En tenslotte nog een antwoord in het eeuwige geneuzel of modelspoorwissels met scharniertjes in de tongen wel of niet natuurgetrouw zijn

20170606_D7000_0848, Dagebüll [DE] by hb foto, on Flickr

Wel dus.  Grin

Voor meer info over het spoorlijntje, klik

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #805 Gepost op: 15 Juli 2017, 12:16:17 »

Geinig zeg, die eigengebouwde spoorvoertuigen! Staat die spoordijk bij vloed onder water (en is het dus een soort 'ebbevej', zoals naar Mandø) of blijft het spoor altijd droog?

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 15 Juli 2017, 12:17:53 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #806 Gepost op: 15 Juli 2017, 12:29:08 »

In het eerste decennium van deze eeuw is de dam opgehoogd, waardoor het spoor altijd droog is, extreme omstandigheden daargelaten.
Maar de beste man wist me te vertellen dat er bij voorkeur bij eb werd gereden. Al kreeg ik de indruk dat dat meer te maken met de schelpdieren die dan voor het grijpen lagen, dan om bedrijfstechnische redenen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #807 Gepost op: 18 Juli 2017, 09:58:28 »

Voor de liefhebber, wat bewegende beelden van dit baantje.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #808 Gepost op: 18 Juli 2017, 14:07:31 »

@Hubertus: Bedankt voor alle info en de link naar het filmpje  Duim omhoog
Gelogd

Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #809 Gepost op: 25 Juli 2017, 20:44:56 »

Zoals bekend was ik onlangs in Hagen. Bij het Hauptbahnhof stond deze Hilfszugwagen van de DB.



Bij Drehscheibe-online staat meer info over dit type wagon (klik).
Gelogd

Pagina's: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: