Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 851351 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1962


« Antwoord #30 Gepost op: 8 Juli 2012, 20:21:30 »

Romsdalvallei dichtbij Åndalsnes.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 8 Juli 2012, 21:13:58 »

Oh, zo noordelijk zit je dus ook weer niet Smiley.
Gelogd

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 10 Juli 2012, 20:16:17 »

Ik ben maar eens bij de buren wezen kijken:


X 73567 op het Viaduc des Crottes boven Morez, als TER 895505 Andelot - St. Claude.


Dezelfde trein in het station van Morez, met in de achtergrond, dwars op het station, het voornoemde Viaduc des Crottes.


En een werktreintje, waarover later meer... VFLI BB 421, een voormalige BB 63500 van de SNCF, sterk opgekalefaterd.
Gelogd

Ik zie sterren!
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 130



WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 17 Juli 2012, 12:18:51 »

kijk, dat zijn weer eens mooie plaatjes!


groet,
Michel
« Laatste verandering: 17 Juli 2012, 12:21:03 door tothebeach » Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 17 Juli 2012, 20:52:04 »

Nog een paar...


TGV nummer 114, eigendom van de SBB, raast door Andelot onderweg van Lausanne naar Parijs. De planning is om deze stellen, die slechts 270 km/h kunnen/mogen rijden en daarmee voor dienstregelingpadconflicten op de hogesnelheidslijn Parijs-Lyon zorgen, in de loop van volgend jaar geleidelijk te vervangen voor de nieuwere POS-stellen die uit de dienst Parijs-Zürich vrijgemaakt worden door de instroom van de (nog nieuwere) Euroduplex-stellen op die route.


Nog altijd niet heel gebruikelijk in Frankrijk is het concept van de trekduwtrein. Hier wacht een BB 22200 op vertrek naar Lyon in Dijon. De «en voyage...»-kleurstelling moet wegens auteursrechtissues volgend jaar van alle SNCF-materieel verdwenen zijn.


Overzichtsfoto van Dijon Ville, met onder meer twee gekoppelde TGV-PSE-stellen onderweg van Parijs naar Lausanne, respectievelijk Bern. Nog één maal per dag bestaat er een directe verbinding Parijs-Bern, die tot aan Frasne gecombineerd rijdt met een TGV van/naar Lausanne (sommige andere TGV's hebben een overstapverbinding in Frasne). Waar de TGV's naar Lausanne bij Vallorbe de grens over gaan, maakt de TGV naar Bern gebruik van de grensovergang Pontarlier.

Voor meer, zie http://www.flickr.com/photos/wesleyvandrongelen/.
Gelogd

Ik zie sterren!
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 130



WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 17 Juli 2012, 22:01:32 »

De «en voyage...»-kleurstelling moet wegens auteursrechtissues volgend jaar van alle SNCF-materieel verdwenen zijn.

Hoe zit dat dan Wesley? En is het gebruikelijk bij de BB22000 dat de eenbeens stroomafnemers dezelfde kant opknikken?

Groet,
Michel
« Laatste verandering: 17 Juli 2012, 22:38:39 door tothebeach » Gelogd

tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 130



WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 17 Juli 2012, 22:24:38 »

Station Arnhem:






Groet,
Michel
« Laatste verandering: 17 Juli 2012, 22:39:32 door tothebeach » Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 18 Juli 2012, 00:21:57 »

Hoe zit dat dan Wesley? En is het gebruikelijk bij de BB22000 dat de eenbeens stroomafnemers dezelfde kant opknikken?

Wel, verwerkt in de «en voyage...»-kleurstelling zijn portretten van mensen te zien. Daarmee zijn vorig jaar twee problemen gerezen: 1) het bedrijf waarmee de SNCF een contract heeft om de portretten te mogen gebruiken (de houders van het auteursrecht dus) hadden voor de periode na 2013 hun prijs zodanig verhoogd dat het voor de SNCF niet meer loont om dat geld nog af te dragen en 2)  één van de portretten is van een kind, dat tegen die tijd 16 wordt en dus moeilijk zou kunnen gaan doen. Het kan zijn dat je nummer 1) niet aan zag komen, maar nummer 2) was toch wel iets dat men ook van tevoren had kunnen bedenken, zou ik zeggen... Hoe dan ook moet in 2013 - ik weet niet meer of het begin 2013 of eind 2013 is - de kleurstelling verdwenen zijn. Soortgelijke problemen doen zich voor bij de Téoz- en Lunéakleurstellingen.

En ja, op BB 22200-en (BB 22000 bestaat niet Grin) zijn de stroomafnemers altijd zo geplaatst. Dat had een reden, maar die ben ik helaas vergeten... De twee stroomafnemers zijn uiteraard wel verschillend: eentje is voor 1500 volt gelijkstroom, de andere voor 25 kV wisselstroom. De wisselstroompanto wordt echter ook gebruikt bij het aanzetten onder gelijkstroom, omdat men daar net als in Nederland twee stroomafnemers tegen de draad moet hebben. Kort na vertrek wordt de 25 kV-stroomafnemer dan natuurlijk weer neergelaten.
Gelogd

Ik zie sterren!
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 130



WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 18 Juli 2012, 07:53:47 »

Dank je wel, beetje jammer van die rechten en prijsverhoging, ik vind het een mooie kleurstelling. En zeker een verademing in vergelijking met het duitse rode geweld . Als ik had geweten dat 'en voyage'zou verdwijnen, dan had ik afgelopen vakantie wel wat meer plaatjes geschoten.

Voor wat betreft de BB22200, (ook) in Dijon zag ik voor het eerst een lok van deze serie, en ik vond het zo'n raar gezicht. Ik hoopte dat je het wist, mocht ik het antwoord nog eens tegenkomen, plaats ik het wel.

Groet,
Michel
« Laatste verandering: 18 Juli 2012, 08:17:43 door tothebeach » Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 18 Juli 2012, 08:54:36 »

Dank je wel, beetje jammer van die rechten en prijsverhoging, ik vind het een mooie kleurstelling. En zeker een verademing in vergelijking met het duitse rode geweld

Tja, de nieuwe "carmillon"-kleurstelling is weliswaar niet rood, maar past mijns inziens totaal niet bij "nez cassés":



Op de Sybic daarentegen staat het best sjiek, en op TGV's ook wel.
Gelogd

Ik zie sterren!
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #40 Gepost op: 18 Juli 2012, 11:14:48 »

En dan dat zwarte vlak op de neus, geen gezicht Tongue

De andere foto's zijn wel mooi, moet ik zeggen Cool
Gelogd

Groeten, Erwin
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #41 Gepost op: 18 Juli 2012, 13:13:50 »

Dat zwart is inderdaad een aparte keuze. Zal wel een kwestie van wennen zijn.  Tongue
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 18 Juli 2012, 14:37:12 »

Nou ja, op die foto hierboven zie je goed het verschil: op de Sybic stoort mij het zwarte vlak in het geheel niet, daar staat het zelfs wel goed, maar op de 22200 is het een ramp...
Gelogd

Ik zie sterren!
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #43 Gepost op: 18 Juli 2012, 15:05:09 »

Ik zag in de nieuwste RM een foto van een gereviseerde TGV-SE, en dat zag er wel mooi uit inderdaad.
Gelogd

Groeten, Erwin
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #44 Gepost op: 19 Juli 2012, 15:57:08 »

@Wesley
Inderdaad, op de linker staat het zo gek nog niet, maar dat is puur omdat het vlak mooi in de beleining van de lok opgaat, om het zo maar te noemen.

bij de 22200 is het inderdaad een vreemd gezicht, net als dat witte vlak op de 1600'en van DBSRNL(ofzo). Hoe wel het bij de DBSRNL ook nog eens raar oogt omdat er geen band meer om de ramen zit.

Romar
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: