Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 852500 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #945 Gepost op: 26 Juli 2018, 21:04:07 »

Door vroeg te vertrekken, was het vandaag nog mogelijk bij acceptabele temperaturen een rondje te fietsen.
Op de terugweg ook nog iets aan de hobby gedaan. De rond deze tijd rijdende ICE kwam voor mij te onverwacht.
Eigenlijk maar goed ook, die past niet helemaal in de brug.


20180726_D7000_5949, Culemborg [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #946 Gepost op: 12 Augustus 2018, 13:07:24 »

Woensdag was ik denk ik voor de 2e keer in mij leven in de haven van Oss.
Net als de eerste keer hoopte ik dat het daar dienstdoende bakkie ergens fotografeerbaar zou zijn opgesteld.
En net als de eerste keer, werd ik na een aanvankelijke teleurstelling, verrast het ding rijdend aan te treffen


20180808_D7000_6088, Oss [NL] by hb foto, on Flickr


20180808_D7000_6099, Oss [NL] by hb foto, on Flickr


20180808_D7000_6122, Oss [NL] by hb foto, on Flickr

Op flickr nog wat meer plaatjes van de dag.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #947 Gepost op: 14 Augustus 2018, 21:59:13 »

@Huub. Een populair oord zal het nooit worden. Wink Het betreft een vracht zonnebloemolie.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #948 Gepost op: 15 Augustus 2018, 08:51:15 »

Afgaande op mijn ervaring, 100% score met een leuke trein bij mijn bezoeken, volledig ten onrechte.   Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #949 Gepost op: 19 Augustus 2018, 10:17:30 »

Treinvertraging heeft zo zijn voordelen. Als de Berlijntrein op tijd was geweest, was ik nog bezig geweest met de wandeling van Nijverdal naar Holten (aanrader trouwens, mooie afwisselende wandeling, helder weer is vanwege de uitzichten wel een pré).
Nu was ik net op tijd om deze bij Holten te fotograferen. De fotoplek waar ik vroeger wel eens heb gestaan, bij de zichtbare overweg, is door hekken en begroeiing onbruikbaar geworden, direct bij het station is niet ideaal maar kan er nog mee door.


20180818_D7000_6210, Holten [NL] by hb foto, on Flickr

Op de keper beschouwd trouwens de laatste treinen die in Nederland voor regulier reizigersvervoer worden ingezet. Al het andere is in meer of minder ernstige mate te beschouwen als omhooggevallen tram.   Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #950 Gepost op: 19 Augustus 2018, 12:01:49 »

Om die reden heb ik deze trein van't voorjaar nog een keer genomen van Amsterdam naar Hengelo om dat nog eens te beleven. Straks nog maar eens als er Vectrons voor staan.
Het toeval wil dat ik gisteren ook in Holten was, echter niet spoors bezig geweest  Cheesy
De Holterberg is inderdaad een prachtig gebied  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #951 Gepost op: 19 Augustus 2018, 12:12:27 »

Op de keper beschouwd trouwens de laatste getrokken treinen die in Nederland voor regulier reizigersvervoer worden ingezet. Al het andere is in meer of minder ernstige mate te beschouwen als omhooggevallen tram.   Grin
groet, Huub
Geheel mee eens Huub. Een echte trein staat een loc voor. Ben wel zo vrij geweest het woord getrokken aan te vullen, omdat jij dat natuurlijk bedoelde. Helemaal begrijpen doe ik dat niet, die treinstelgekte,, want bij defecten (en die komen ook bij modern materieel nog vrij vaak voor) ben je direct veel zitplaatsen kwijt. Maar ja, de oplossing van NSR is gewoon de trein opheffen, want dat schaadt slechts de reiziger en is dus blijkbaar niet/minder interessant. Overigens is het aantal uitgevallen treinen naar verhouding drie keer zo hoog bij NSR als bij DBAG.
Gelogd

Groet, Frank
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #952 Gepost op: 19 Augustus 2018, 14:53:21 »

Ben wel zo vrij geweest het woord getrokken aan te vullen, omdat jij dat natuurlijk bedoelde.

In Huubs definitie (die ik onderschrijf) is dat dubbelop, omdat alleen getrokken materieel als trein kwalificeert - trekduwtreinen zijn in minder ernstige mate omhooggevallen trams en treinstellen in meer ernstige mate omhooggevallen trams Grin.

Overigens is het aantal uitgevallen treinen naar verhouding drie keer zo hoog bij NSR als bij DBAG.

Maar bij DBAG heb je dan ook niet overal 10 à 15 minuten later de volgende trein, en een trein laten uitvallen wanneer de volgende pas twee uur later komt, is van een iets andere orde van ernst... Ik durf te wedden dat het aantal met 30 minuten of meer vertraagde treinen dan ook naar verhouding drie keer zo hoog is bij DBAG als bij NSR.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #953 Gepost op: 20 Augustus 2018, 10:42:25 »

Inderdaad, getrokken trein is een pleonasme.  Grin

De voorkeur voor treinstellen komt met namen voort uit kostenbesparingen in de exploitatie. Een rangeerder kost nu eenmaal geld en hoe minder tijd je nodig hebt om een trein van richting te laten veranderen, hoe efficiënter je materieel kunt inzetten. Dat levert de vervoerder geld op, terwijl de lasten van het verlies aan zitplaatsen grotendeels bij de reiziger liggen.
En er spelen nog wel meer dingen, waardoor de voorkeur voor treinstellen wel verklaarbaar is.

Met betrekking tot uitval en frequenties, zowel de geplande als ongeplande uitval van treinen is voor mij inmiddels wel een reden om in Nederland alleen nog voor de trein te kiezen als ik alle tijd heb. Liever een redelijk betrouwbare uurdienst dan een onbetrouwbare kwartierdienst. En hoewel mijn liefde voor het Duitse spoor vorig jaar een flinke knauw heeft gekregen, vind ik alles bij elkaar het reizen per trein in Duitsland toch te prefereren boven dat in Nederland.
Overigens is er in Holten op zaterdag gewoon een uurdienst.  Cheesy

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #954 Gepost op: 20 Augustus 2018, 12:15:57 »

En hoewel mijn liefde voor het Duitse spoor vorig jaar een flinke knauw heeft gekregen, vind ik alles bij elkaar het reizen per trein in Duitsland toch te prefereren boven dat in Nederland.

Ik ben daar minder over te spreken - ik denk dat de "in Duitsland is alles beter"-mythe precies dat is: een mythe. Nu ben ik natuurlijk verwend in mijn andet hjemland, maar toch Cool Smiley.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #955 Gepost op: 20 Augustus 2018, 13:30:07 »

Nu ben ik natuurlijk verwend in mijn andet hjemland, maar toch Cool Smiley.

O ja? Ben je een leuke viking tegen het lijf gelopen?   Tongue Wink

Het gras is altijd groener aan de overkant. De neiging om de situatie elders te romantiseren is een tamelijk menselijk trekje.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #956 Gepost op: 20 Augustus 2018, 13:48:14 »

Nee, mijn Portugees doet het nog prima, ik zie geen enkele reden om hem te vervangen Grin.

Het gras is altijd groener aan de overkant. De neiging om de situatie elders te romantiseren is een tamelijk menselijk trekje.

Klopt.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #957 Gepost op: 20 Augustus 2018, 13:52:32 »

Ik reis aanmerkelijk meer kilometers over het Duitse spoor dan het Nederlandse, dan zou ik dus het Nederlandse moeten romantiseren...  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #958 Gepost op: 20 Augustus 2018, 21:10:36 »

Zaterdag eind van de middag was men op Köln Hansaring even de weg kwijt.

K-Hansaring 18082018-5

Toen ik er 1,5uur later weer langs kwam met de RE6 waren er nog geen hulptroepen aanwezig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #959 Gepost op: 21 Augustus 2018, 08:48:56 »

Lastig bereikbaar voor een hijskraan vermoed ik?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: