Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 73   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 410737 keer)
1 Gebruiker en 2 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5256


You might think that; I couldn't possibly comment.


WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 21 Juli 2012, 21:32:53 »

Het is inmiddels niet echt meer "onlangs", maar ja, je moet de publicatie van je foto's een beetje doseren natuurlijk...

Op 29 juni ben ik naar Hohtenn gegaan voor een omgeleide omleider: De VSOE (Venice-Simplon Orient Express), die normaal gesproken via de Arlberg- en Brennerlijnen naar Venetië en terug rijdt, is deze zomer over de Gotthard gepland omdat de Brennerlijn wegens groot onderhoud slechts beperkt bruikbaar is. Toen de steenlawine bij Gurtnellen zich voordeed, was dat dus een probleem voor de VSOE. Waar ik had verwacht dat de trein toch weer over de Brenner geleid zou worden - de lijn daar is immers (nog) niet volledig dicht - bleek al snel dat men de route via Lötschberg en Simplon verkozen had. Daarom reed de trein hier over het Luogelkinviaduct bij Hohtenn richting Brig, klaar om de "S" in zijn naam eindelijk eens eer aan te doen...



http://www.flickr.com/photos/wesleyvandrongelen/7616752698/. Voor overige foto's: http://www.flickr.com/photos/wesleyvandrongelen/.
Gelogd

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5256


You might think that; I couldn't possibly comment.


WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 24 Juli 2012, 22:37:59 »

En op dezelfde dag, hommage aan de zeventig (!) jaar oude motorwagens van de Zentralbahn (ex-SBB Brünigbahn) type De 4/4. Deze zijn in 1941 en 1942 gebouwd als motorwagens type Deh 4/6 voor gemengd tandrad- en adhesiebedrijf. Bij een grootscheepse ombouw eind jaren '80 hebben ze onder meer hun twee loopassen en hun tandradaandrijving verloren, hetgeen geen groot ongemak is aangezien in station Meiringen sowieso altijd kopgemaakt moet worden. Het zuidwestelijke deel van de Brüniglijn, naar Interlaken, is relatief vlak en daar is een tandradaandrijving niet nodig (op het noordoostelijke deel richting Luzern daarentegen, moet de Brünigpas beklommen worden, en daar is de tandstaaf bittere noodzaak). Alle Interregio's en de meeste stoptreinen vallen aan de De 4/4-en toe, tot aan 2013 althans. Dan komen de nieuwe elektrische treinstellen in dienst en is het "Aus" voor deze eerbiedwaardige oudjes.

De 110 022 (in de nieuwe nummering) rijdt langs de Brienzersee tussen Oberried en Niederried (hoe creatief met plaatsnamen...) met IR 2224 Luzern-Interlaken Ost. Deze IR is een GoldenPass-trein met aansluiting naar Zweisimmen, waar een tweede aansluiting naar Montreux bestaat.


IR 2224 GoldenPass Panoramic @  Niederried by Wesley van Drongelen, on Flickr
« Laatste verandering: 23 April 2013, 12:32:28 door Romar » Gelogd

Ik zie sterren!
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #47 Gepost op: 23 April 2013, 14:52:38 »

Goede middag,

gister stond een dagje Gremberg op de planning.
Ben er nog nooit eerder geweest, en had ook geen idee wat ik er van kon verwachten. Nu ik dit stukje aan het tikken ben weet ik dat inmiddels wel en kan zeggen: Gaaf! Dit zal zeker niet de laatste keer zijn geweest dat ik hier ben geweest, is me goed bevallen.
Veel beweging en, hoe kan het ook anders, veel cargo's. Sterker nog, Gremberg is een goederen station dus die rood witten reizigers meuk krijg je er niet te zien.   :Smiley Tongue

Heb rond 09:00 uur de eerste foto gemaakt, en de laatst is rond half 6 gemaakt.
Daar tussen heb ik nog 1 poging gedaan naar huis te gaan, maar de snelweg zat muur en meer vast, en was verder op geheel afgesloten door een ongeval... dus besloten om maar weer terug gegaan naar Gremberg, met de gedachte dat ik het later nog wel eens zou gaan proberen.

Ja, en ook toen zat het nog muur en muur vast en was de snelweg nog steeds dicht...
Ben toen maar via een andere route gereden, verbaasde me dat dat nog goed ging trouwens, daar ik maar een kant ben op gegaan met de hoop dat de stomstom het vandaar af wel weer zou 'overnemen'.  Cheesy

Goede, genoeg getikt, tijd voor foto's:

De eerste foto van de dag, de zon staat nog niet helemaal optimaal. Misschien volgende keer even kijken over vanaf de andere kant wat valt te fotograferen.


DB Schenker BR 155 035-9 by Romar Keijser, on Flickr


HTRS 189 092-0 by Romar Keijser, on Flickr

Twee mannen van Siemens waren met de seinen bezig, ik gok op onderhoud van de lampen.


DB Schenker BR 185 148-4 by Romar Keijser, on Flickr

Kolen en erts treinen kwamen regelmatig voorbij gereden. Het zij door de NIAG of DB Schenker.


NIAG 189 094-6 by Romar Keijser, on Flickr

Onderhoudsvoertuig:


Onderhoudsvoertuig by Romar Keijser, on Flickr

De rangeerloks reden af en aan hier.


DB Schenker BR 269 059-9 by Romar Keijser, on Flickr

Wel jammer dat de meeste loks niet meer in de kleuren van de vervoerder worden gestoken... al die zwarte saaie hokken...


HTRS 189 114-2 by Romar Keijser, on Flickr

Staalrollen. Smiley


DB Schenker BR 185 002-2 by Romar Keijser, on Flickr

En daar was weer een kolen trein, met dubbeltractie 151 die komen daar regelmatig voorbij gestormd.


DB Schenker BR 151 012-2 by Romar Keijser, on Flickr

Een losse lok komt er ook nog wel eens langs.


DB Schenker BR 185 295-3 by Romar Keijser, on Flickr

155 met een staaltrein geheel bestaande uit Rilns


DB Schenker BR 155 035-9 by Romar Keijser, on Flickr

Gemengde goederentrein. Iemand een idee wat dat bordje '9' op het hek betekend?


DB Schenker BR 194 692-9 by Romar Keijser, on Flickr

Stopmachine en een BAM van Schweerbau.


Schweerbau werkmaterieel by Romar Keijser, on Flickr

Een Prima met buizentrein


TWE 37 511 by Romar Keijser, on Flickr

BR 152 en 151 ontmoeten elkaar.


Ontmoeting tussen BR 152 en BR 151 by Romar Keijser, on Flickr

OHE met een container trein. De lok is eigendom van Lokomotion, maar is verhuurd aan Railpool en Railpool heeft hem op hun beurt weer aan de OHE verhuurd.


OHE 185 663-2 by Romar Keijser, on Flickr

Duidelijk herkenbaar deze Railpool, deze is verhuurd aan boxXpress.de


boxXpress 185 671-5 by Romar Keijser, on Flickr

BR 151 met, bijna alleen maar drukgasketels, er hingen achter de trein nog 2 andere wagons.


DB Schenker BR 151 048-6 by Romar Keijser, on Flickr

Deze trein was overigens 100% beladen met P&O containers, op twee Unit 45 containers na dan.


Crossrail 185 590-7 by Romar Keijser, on Flickr

Meettrein van DB Netz:


DB Netz AG 711 107-3 by Romar Keijser, on Flickr

Apart ding om te zien, maar zeker niet lelijk.


DB Netz AG 711 107-3 by Romar Keijser, on Flickr

Een lading coils kwam letterlijk voorbij rollen.


DB Schenker BR 185 055-1 by Romar Keijser, on Flickr

Er kwamen ook veel gesloten goederenwagens voorbij, dan wel als bloktrein als in UC's.


DB Schenker BR 185 396-9 by Romar Keijser, on Flickr

B Cargo is was ook een veel geziene gast gister


B Cargo 2825 (186 217) by Romar Keijser, on Flickr

Er kwam ook nog een Voith Maxima langs, echter geen idee wat het nummer is (niet duidelijk te zien op de foto) en voor wie deze reed.


Voith Maxima by Romar Keijser, on Flickr

Gemengde goederentrein kwam op enkele meters voorbij gedenderd.


DB Schenker BR 185 173-2 by Romar Keijser, on Flickr

Het seinhuis van Gnf Germberg wat nog steeds bemant is.


Seinhuis Gnf Gremberg by Romar Keijser, on Flickr

Een V100 van Chemion rijd weer weg na het afleveren van een trein.


Chemion 203 443-7 by Romar Keijser, on Flickr

De 2816 was wat aan het rangeren


B Cargo 2816 (186 208) te Gnf Gremberg by Romar Keijser, on Flickr

Een keteltjes trein passeert het seinhuis


DB Schenker BR 185 073-4 by Romar Keijser, on Flickr

HGK DE 84 komt als losse lok voorbij gereden


HGK DE 84 by Romar Keijser, on Flickr

Twee rangeer dozen kwamen apart aan en vertrokken samen


DB Schenker BR 294 790-1 & BR 294 715-8 by Romar Keijser, on Flickr

Als ik het goed heb, is dit de Opel trein? Iemand die dit kan bevestigen dan wel kan verbeteren? Tongue


DB Schenker BR 151 085-8 by Romar Keijser, on Flickr

Een B Cargo 186 sleept een trein bestaande uit gelotenwagens van het emplacement af, de vrije baan op


B cargo 2016 (186 208) by Romar Keijser, on Flickr

Deze twee loks zijn verhuurd aan de NIAG, de wagons er achter zulle kolen wagens zijn neem ik aan?


NIAG 185 554-3 by Romar Keijser, on Flickr

Wat hebben we hier, een rode 189. Smiley Zwart was op zeker. Tongue


DBSRN 189 068-0 by Romar Keijser, on Flickr

NIAG lok 14 komt voorbij met een sleepje kolenwagens.


NIAG 14 (BR 481 004-0) by Romar Keijser, on Flickr

En de tweede Prima van de dag. Smiley


TWE 37 520 by Romar Keijser, on Flickr


Dat was het dan voor vandaag, zoals je ziet er is genoeg te beleven daar in Gremberg.

Mvg,

Romar
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 651



« Antwoord #48 Gepost op: 23 April 2013, 20:40:30 »

hee romar

eer een stel mooie foto's
je mag er zo nog meer plaatsen

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #49 Gepost op: 24 April 2013, 23:33:10 »

Bij deze: nog een paar platen gevonden op de SD kaart die wel leuk zijn:


Kronkel kronkel te Gremberg by Romar Keijser, on Flickr


LTE 185 528-7 te Gremberg by Romar Keijser, on Flickr


LTE 185 528-7 by Romar Keijser, on Flickr


Romar
Gelogd
Blausee-Mitholz
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2185



« Antwoord #50 Gepost op: 2 Mei 2013, 09:06:24 »

Laat ik dan nog wat plaatjes bij voegen van Gremberg gemaakt op 30 april. Was niet zo zonnig als bij Romar op de foto's





































En op de terugweg nog even bij Emmerich aan geweest met een treffer.



Mvg, Johan

Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #51 Gepost op: 2 Mei 2013, 12:13:28 »

Mooie platen Johan!

Ik had ook wel erg veel mazzel met het weer, de dag er voor hadden we regen, en de dag er na regende het ook weer... Ik zou toen nog naar Lintorf, maar daar heb ik maar vanaf gezien.

Je heb er trouwens wel een paar kunnen platen waar ik wel iets 'jaloers' op ben.  :Smiley
Die zwitser bijvoorbeeld, of de loks in volledige HUSA kleuren.

Maar ja, wie weet wat er de 24ste van Mei voor de lens komt gereden, dan sta ik weer in Gremberg.  Cheesy


Romar
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1738


« Antwoord #52 Gepost op: 2 Mei 2013, 18:04:00 »

@Johan, mooie platen!! Gaaf!!

@Romar, denk maar niet dat je daar dan alleen bent!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #53 Gepost op: 3 Mei 2013, 04:00:33 »

haha, nee, dat denk ik zeker niet, vorige keer stond ik er ook met z'n 4e...  Grin :Smiley Grin

Ben bang dat het wel eens gezellig kon gaan worden.  Grin


Romar
Gelogd
Blausee-Mitholz
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2185



« Antwoord #54 Gepost op: 3 Mei 2013, 18:03:15 »

Wat denk je ik was daar ook niet alleen hoor  Grin altijd feest daar  Cheesy

Mvg, Johan
Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Raymond
Full Member

Offline Offline

Berichten: 100

N Spoor Freak


« Antwoord #55 Gepost op: 9 Mei 2013, 23:52:42 »

Hallo,

Vandaag heel onverwachts naar de VSM gegaan met mijn zoontje Ricardo Smiley
Voor vertrek naar Apeldoorn kwamen we deze werktrein (weet niet hoe zo'n ding heet?) op Utrecht-Centraal tegen.


Omdat we toch moesten wachten (45min :Smiley)op de stoomtrein in Apeldoorn hadden we nog even de tijd voor andere treinen te bekijken.






Eindelijk daar kwam onze stoomtrein.

Onderweg deze V60 nog geschoten.




Wat gaaf zo'n stoomtrein rit, Ricardo zei woooooow dit is veel leuker dan een pretpark!!!

Heerlijk om te zien hoe die met z'n koppie uit het raam genoot van het fluiten en het roken van de stoomtrein Cool

Leuk dat ze in Beekbergen ook met 2200en met goederentreinen reden!















Maar gelukkig ook met stoom Grin




En weer terug in Apeldoorn




Jammer dat zo'n dag zo snel voorbij gaat Sad


Groetjes,
Raymond en Ricardo
Gelogd

Lid Houtense Koekenclub
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #56 Gepost op: 23 Mei 2013, 22:21:44 »

@Raymond & Ricardo:

Leuk!



Ben ook weer met de camera opstap geweest:


Vanmorgen vroeg naar Bad bentheim getuft om daar het een en ander op de gevoelige chip vast te leggen.

Was om half 7 's morgens bij het station, en de grind trein van 6:55 stond al in het station.
En achter de grindwagens zag ik tanks staan, helaas reden deze net weg toen ik op weg was om deze op de foto te zetten...

De BE was bezig om de grind trein af te rangeren, er werden eerst 8 wagens afgekoppeld en naar een UC gereden, waar ze dan ook aan gekoppeld werden.

De D23 van de BE aan het rangeren met 8 Facns'en

BE D23 met grind wagens by Romar Keijser, on Flickr

In de verte zag ik uit de richting van Nederland 3 frontseinen aankomen rijden, was dan ook benieuwd wat dat was, aangezien het diesel was. Toen het de bocht om kwam bleek het nog een militair transport te zijn.
Helaas werd deze trein achter de grindtrein gezet.

Grind trein ontmoet militair transport.

BE D23 + DBSRN 6469 (en 6433) by Romar Keijser, on Flickr

De 64'en werden vrijwel direct afgekoppeld en vertrokken naar een rangeer spoortje.

BE D23 met DBSRN 6496 + 6433 by Romar Keijser, on Flickr

Vervolgens rangeerde de D23 het eerder genoemde rangeerdeel van 8 wagens (van de grind trein) weg en zo kwam een deel van de militaire trein te voorschijn.

BR 145 035-2 by Romar Keijser, on Flickr

Zoals te zien is er in die tussen tijd ook de nieuwe trekkracht voor de trein gezet.

BR 145 035-2 met militair transport by Romar Keijser, on Flickr

Na een tijdje wachten kwam de volle PON trein binnen rollen, met daar in 2 begeleidingsrijtuigen.

BR 189 029-2 met volle PON by Romar Keijser, on Flickr

Opmerkelijk vond ik de BR120 die met een ICB aankwam, en weer vertrok.

BR 120 109-4 by Romar Keijser, on Flickr

ICB vanuit Nederland

NSR 1766 + ICB by Romar Keijser, on Flickr

Na lang wachten liet de Volvo trein zich ook zien.

B cargo 2807 (BR 186 199) by Romar Keijser, on Flickr

In de verte zag ik een wat vreemd ogende 101 aankomen.

Die Adler BR 101 070-1 by Romar Keijser, on Flickr


DIE ADLER by Romar Keijser, on Flickr


BR 101 070-1 'Die Adler' by Romar Keijser, on Flickr

Volvo trein na de lok wissel

Volvo trein by Romar Keijser, on Flickr

Flirt van de Westfalenbahn ook maar op de foto gezet, had ik nog niet.

Westfalenbahn ET 013 by Romar Keijser, on Flickr

Uiteraard ook nog even 'op Nord' gekeken.

Bentheimer Eisenbahn D25 + D23 by Romar Keijser, on Flickr


Bentheimer Eisenbahn D23 by Romar Keijser, on Flickr


En hier 'de ster' waar voor ik eigenlijk een soort van speciaal heen ging:


ATG Laaers 25 80 4371 211-0 by Romar Keijser, on Flickr

Even me rolletje vol geschoten met detail fotootjes, kon nog wel eens van pas gaan komen.  :Smiley Grin


Mvg,


Romar
Gelogd
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #57 Gepost op: 27 Mei 2013, 04:08:30 »

Vrijdag ben ik, samen met Sander, 'even' in Gremberg wat foto's gaan maken.

Hier een aantal platen die ik wel aardig vond:

Het seinhuis van Gremberg doet het altijd goed op de foto's


189 073-0 met UC by Romar Keijser, on Flickr

Crossrail:


Crossrail 185 595-6 by Romar Keijser, on Flickr


Crossrail 185 578-2 by Romar Keijser, on Flickr

Er kwamen erg veel BR155'en langs op die dag:


155 132-4 met UC by Romar Keijser, on Flickr


155 011-0 alleen op weg naar... by Romar Keijser, on Flickr


155 011-0 by Romar Keijser, on Flickr


155 011-0 met UC by Romar Keijser, on Flickr

Kolen en erts kwam daar in tegen bijna niet lang gereden:


189 031-8 en 180 xxx-x by Romar Keijser, on Flickr


189-040-9 en 189 xxx-x by Romar Keijser, on Flickr


185 365-4 met 185 xxx-x by Romar Keijser, on Flickr

Losse 189 met automatische koppeling:


189 041-7 als losse lok by Romar Keijser, on Flickr

Ketelwagens kwamen er op deze dag ook veel lang:


Railpool 186 136-8 by Romar Keijser, on Flickr


185 380-3 & 185 037-9 by Romar Keijser, on Flickr


BR 185'ers kwamen er uiteraard ook genoeg langs, bijna vaker als LLT dan met trein.


185 106-2 met Ambrogio-trein by Romar Keijser, on Flickr

De ekol shuttle was natuurlijk ook weer van de partij:


ekol shuttle met 185 664-0 by Romar Keijser, on Flickr

Naast keteltreinen waren ook de UC's populair vandaag:


189 100-1 met nog een UC by Romar Keijser, on Flickr

Voor de afwisseling kwam er nog een BR145 langs rollen:


145 061-8 by Romar Keijser, on Flickr

Als verrassing kwam dit voorbij rijden, iemand meer info hier over?


Roept u maar, iemand enig idee? by Romar Keijser, on Flickr

HGK kwam ook even langs hobbelen:


HGK DE84 by Romar Keijser, on Flickr

Enkele container treinen van ERS kwamen ook lang rijden:


ERS 189 208-2 by Romar Keijser, on Flickr

Een 189 komt binnen rollen om een trein op te halen.


189 100-1 als losse lok by Romar Keijser, on Flickr

SBB Cargo was ook van de partij:


SBB Cargo 421 386-4 by Romar Keijser, on Flickr


SBB Cargo 482 005-6 by Romar Keijser, on Flickr

Er kwam ook nog een heuse loktrein langs:


152 034-5 + ? + 185 049-4 by Romar Keijser, on Flickr


152 034-5 + ? + 185 049-4 by Romar Keijser, on Flickr

Er werd ook nog aan enkele wissel gewerkt, werden wat onderdelen aan toegevoegd.


185 258-1 met UC by Romar Keijser, on Flickr


189 041-7 als losse lok by Romar Keijser, on Flickr

Bijzonder momentje, voor mij dan, voor het eerst een Taurus in het echt gezien en geplaat.


189 068-0 vs 1216 960-5 by Romar Keijser, on Flickr


Steiermarkbahn 1216 690-5 by Romar Keijser, on Flickr

Graantrein:


Railpool 185 672-3 + graan by Romar Keijser, on Flickr

Stopmachine en een BAM van de Deutsche Gleisbau Union GmbH & Co:


Stopmachine en BAM van DGU by Romar Keijser, on Flickr



Dit zijn niet alle foto's, voor de hele set kan ik deze link aanraden:
http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/sets/72157633721785479/


Mvg,


Romar
Gelogd
Raymond
Full Member

Offline Offline

Berichten: 100

N Spoor Freak


« Antwoord #58 Gepost op: 27 Mei 2013, 20:13:31 »

Hey Romar,

Mooie foto's man!!!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn (moest werken Sad)maar misschien komt er nog wel een andere keer?
Van de zomer haal ik zeker de schade qwa plaatjes schieten in het buitenland maar dan in Oostenrijk Cheesy

Groet,
Raymond
Gelogd

Lid Houtense Koekenclub
Romar
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #59 Gepost op: 27 Mei 2013, 23:12:34 »

Heey Raymond,

Thanks, we hadden ook erg veel mazzel met het weer, dat doet ook veel met de foto's natuurlijk.  Grin


wie weet kunnen we even kijken of er iets voor een volgende keer te plannen is.
De Sanderman vind het dan ook vast wel leuk om mee te gaan.

En wie weet zijn er nog andere die het ook leuk zouden vinden om mee te gaan.


Romar
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 73   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: