Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: ProRail gaat overwegen blokkeren
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: ProRail gaat overwegen blokkeren  (gelezen 7472 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 10 Oktober 2018, 07:39:07 »

ProRail gaat overwegen blokkeren met betonbloken: https://nos.nl/artikel/2254164-prorail-is-wachten-zat-en-sluit-gevaarlijke-overwegen-met-betonblokken.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Oktober 2018, 08:15:12 »

Hier nog wat uitgebreider: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2659195/overwegen-afsluiten-buiten-lokale-betrokkenen-om
In ieder geval duidelijk dat Eringa nooit wandelt: "Al zou je een paar kilometer moet omlopen of rijden, wat dan nog?"

Een beetje compleet doorgeslagen paniekvoetbal, als je het mij vraagt.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 10 Oktober 2018, 08:45:30 »

Tja, ik denk dat ze Oss nog heel vers in hun geheugen hebben, al ging het het daar gewoon om een bewaakte overweg.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Oktober 2018, 09:22:36 »

Typerend weer dat de Telegraaf een foto gebruikt met een kind....
Trek er een kind bij en alles moet aan de kant en anders  Sad

Vroeger -ja, daar komt ie weer; vroeger was alles beter- werden kinderen opgevoed door hun ouders en wisten ze hoe om te gaan met het verkeer in het algemeen en als er een overweg in de buurt was, die ze moesten kruisen om op school te komen, was dat geen probleem.
Nu staat er een meters hoog hek om elk kind heen (betonblokken in dit geval) en worden ze met hek en al per auto van hot naar her gesleept tot ze volledig overbeschermd op hun 16e een scooter krijgen (afkopen van aandacht) en van toeten nog blazen weten...

Schiet ik door? Ja...maar het voelt wel goed  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Oktober 2018, 09:33:14 »

Tja, ik denk dat ze Oss nog heel vers in hun geheugen hebben, al ging het het daar gewoon om een bewaakte overweg.

Niets afdoend aan het leed in Oss, maar als dat ding door een vrachtauto op een kruising was geraakt, waren er ook slachtoffers gevallen.
Alle kruisingen dan maar opheffen?
Het probleem van dit soort maatregelen is dat er heel kortzichtig naar één aspect van veiligheid wordt gekeken.
Maar als die fietsers en wandelaars door het afsluiten van de overweg voortaan kilometers moeten omrijden c.q. lopen en om die reden voortaan maar de auto pakken, wordt het dan veiliger of minder veilig?
Als boer Harms in plaats van 100 meter over een weinig gebruikt weggetje en een onbeveiligde overweg met zijn grote trekker voortaan over de gewone weg moet, wordt het dan veiliger of minder veilig?
« Laatste verandering: 10 Oktober 2018, 10:50:51 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 10 Oktober 2018, 09:53:43 »

Kijk aan, reactie vanuit de politiek: https://nos.nl/artikel/2254188-van-veldhoven-neemt-plan-prorail-om-overgangen-af-te-sluiten-niet-serieus.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 10 Oktober 2018, 10:06:27 »

Vroeger -ja, daar komt ie weer; vroeger was alles beter- werden kinderen opgevoed door hun ouders en wisten ze hoe om te gaan met het verkeer in het algemeen


Mee eens. Vorige week presteerde een knul van een jaar of elf het om plotseling van het fietspad in mijn wijk af te wijken, schuin door een grasveldje te banjeren en schuin voor mij langs de straat op te duiken. Hij schrok enorm toen ik op de claxon drukte en blééf drukken, meer dan een minuut lang... Dat lulletje had alle geluk van de wereld dat ik nooit - zoals zoveel anderen - zit te appen in de auto en dus nog gewoon rem voor plotseling overstekende idiootjes.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 1 November 2018, 12:47:35 »

In Lunteren heeft men de daad bij het woord gevoegd: https://nos.nl/artikel/2257373-prorail-plaatst-eerste-betonblokken-bij-onbewaakte-overgangen.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #8 Gepost op: 1 November 2018, 15:16:13 »

Volkomen terecht, gewoon verantwoordelijkheid nemen waar het ambtelijke apparaat daar jaren voor nodig heeft. En er zijn natuurlijk locaties waar één belanghebbende boer afsluiten van een overgang jarenlang kan treineren, dat moet je omwille van de veiligheid gewoon kunnen overrulen.
Als je na één ongeluk alle stints al van de weg af haalt, moet dit soort keuzes niet moeilijk zijn...
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 1 November 2018, 16:34:26 »

dat moet je omwille van de veiligheid gewoon kunnen overrulen.

En zo eindigt de rechtsstaat...
Gelogd

Ik zie sterren!
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #10 Gepost op: 1 November 2018, 20:45:06 »

Dat werd toch al niks Grin
Maar ff serieus, wanneer je als Prorail wel verantwoordelijk wordt gehouden voor de veiligheid rond het spoor, maar op sommige gevaarlijke locaties geen actie mogelijk is omdat één persoon dwars ligt, vind ik dat het voorkomen van weer een ernstig ongeluk gewoon zwaarder weegt. Als dat al het einde van de rechtsstaat is, nou dan wordt het tijd ermee op te houden Wink
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 2 November 2018, 15:41:49 »

Als de procedures te traag verlopen, moeten die procedures gestroomlijnd/versneld worden - niet afgeschaft. Die boer heeft het recht om te klagen, en moet dat recht ook zonder meer behouden. Als hij ten onrechte klaagt, wordt zijn bezwaar vanzelf afgewezen, maar Prorail heeft niet het recht om ex ante te besluiten dat de boer geen recht heeft om te klagen, of geen gegronde klacht heeft. Zomaar op eigen houtje de openbare weg afsluiten omdat dat ze toevallig goed uitkomt of omdat ze bang zijn in geval van een ongeluk een shitstorm over zich heen te krijgen, lijkt me niet een actie om toe te juichen. Eigenrichting heet dat - en dat is op goede gronden verboden.
Gelogd

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #12 Gepost op: 2 November 2018, 19:13:03 »

Zelden het meer eens geweest met mensen als nu met Wesley  Duim omhoog

Helaas gebeurt het vaker. Zo heeft onze Minister besloten dat ondanks een afgekeurde MER rapport (vanwege onjuiste berekeningen), het vliegveld in mijn achtertuin toch de verlengde startbaan mag gebruiken. Uit bedrijfsbelang. Donder op, ik heb ook een belang dat ze nu schaden! Dat geldt ook voor die boer bij de bewuste overweg.

Als de voors en tegens niet direct inzichtelijk zijn resten de procedures die we in de wet hebben vastgelegd. Die moeten doorlopen worden voordat je een maatregel kan doorvoeren. Dat geldt net zo goed voor een vliegveld als voor een overweg.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: ProRail gaat overwegen blokkeren
« vorige volgende »
Ga naar: