De Rendsburger Hochbrücke is één van de bekendste bruggen over het Nord-Ostsee-Kanal. Die mocht bij mijn tripje naar Schleswig-Holstein niet ontbreken. Ik heb Rendsburg op 31 maart bezocht en sávonds op 1 april nog een keer langs geweest op weg naar mijn logeer adres van uit Kiel.
Het was woelig en stormachtig weer. Veel buien dus zijn het stormachtige plaatjes geworden.
Als je Rendsburg nadert is de brug van verre al te ontwaren. Je kunt hem dus eigenlijk niet missen.
Aan de brug hangt een zgn Schwebefärhe.
Ik kwam van Kiel en bleek aan de zijde van Hamburg te zitten (Wat dat betreft heb je met de Tom Tom wel eens te weinig overzicht) dus ben ik met auto en al maar even naar de overkant gezweefd
De brug met Schwebefärhe in actie.
De gondel hangt aan stalen kabels die gekruist lopen waardoor een zeer stabiel geheel ontstaat. De gondel zwaait nauwelijks tot niet heen en weer. Er passen 4 auto's op de gondel.
De constructie waarmee de Schwebefärhe aan de brug hangt. Goed te zien is dat er 3 kabels per hoekpunt zijn die niet recht maar allen diagonaal naar de gondel lopen.
Aan de Flensburg zijde ligt een grote parkeerplaats waarnaast ook enkele bedrijfsterreinen liggen Daar is een webcam bevestigd
klikDaar zit de webcam
De aanloopbrug aan de zuidzijde richting Hamburg.
Een verregend plaatje van de aanloopbrug aan de noordzijde waar ook het station ligt. De aanloopbrug loopt van af het staion in een spiraal naar de brug
Aanloop aan de noordzijde met een houttrein.
Hout wordt ook veel met vrachtauto aangevoerd en in schepen verladen.
Houtverlading. Aan het ruwe water is te zien dat het echt stormt.
De havenkranen zijn nog aardig actief.
Bij regen uit de auto genomen.
Beste knaap van containerschip.
Doorvaart onder de brug.
Nog een boot met doosjes.
Past ook allemaal net.
Als de weg weer vrij is steekt de Schwebefähre vrij snel over.
Ik heb nog wel meer maar ik laat het even bij deze stormachtige foto's
Ik hoop dat jullie deze door wat minder goed weer ook kunnen waarderen.
Dit was wat weer betreft de slechtste dag maar heeft ook wel weer wat
Mvg, Johan